Mitä mieltä olet ihmisestä joka muuttaa käytöstään ja mielipiteitään muiden mielipiteiden mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ainakaan ole normaalia!! Miettisin kyllä että millanen tapaus kyseessä. Kyllä jokaisella on oltava omat mieliteet ja ajatukset, eikä suinkaan ne valtavirran ajatukset.

Ei uskalleta poiketa massasta, eikä erottua massasta

Käytöksen muuttaminenkin on normaalia jos se on ns. tavallista. Siis, että käyttäytyy eri tavalla vanhempiensa kuin vaikka kavereidensa kanssa.

Tietenkin jos joku on ihan tuuliviiri, eikä muutoksissa ole logiikkaa niin pistää kummastuttamaan.

Eivät ole mielipiteestään varmoja, voivat olla samasta asiasta montaa erimieltä, eivät ole ehdottomia omien mielipiteidensä kanssa yms. Ei sen kummallisempaa. Itselläni ei ole juuri ollenkaan ehdottomia mielipiteitä. Voin esimerkiksi joinain päivinä pitää helteestä ja joinaina päivinä ehdottomasti en.

töissä päästelen suustani moisia hölmöyksiä - päästäkseni helpommalla. Olen uusi osastolla - vanha talossa. Tiedän ne tyypit ja tiedän miten kenenkin kanssa tulee parhaimmin toimeen. Osa ilahtuu eniten siitä, että saavat olla oikeassa.
Pääsenhän sitten aina omaan luukkuuni irvistelemään kun olen ensin kahvihuoneessa mielistellyt.

Niin, tulee mieleen että joillain voi olla siinä taka-ajatuksia, esim. haluaa pomon suosioon tms. Mulla ei luonne antaisi periksi mielistellä. Jotenkin koen sen alistumisena.

Oikeesti sun mielestä normaalia että jos vaikka henkilö sanoo että "Ihanaa kun kun on hellettä" ja minä sanon että "En tykkää näin kuumasta", tämä henkilö sanoo "En minäkään tykkää näin kuumasta"?

Ei, tuo on jo äärimmäistä. Mutta se on tieteellisesti todistettu, että ihminen jopa muistaa väärin kuultuaan muiden mielipiteitä havainnosta, vaikka hän itse olisi silminnäkijä. Laumaeläiminä muut ihmiset vaikuttavat meihin todella paljon. Meitä ihmisiä on monen asteisia tämän suhteen, osalle tuo on paljon nopeampaa kun osa jättää ympäristön sosiaaliset vihjeet huomiotta. Käyttäytymisen säätely ympäristön mukaan on tärkeä osa ihmisyyttä.

Tuossa tuo toinen henkilö voisi sanoa että eihän jatkuva kuumuus ole hyvästä tai sitten yhtyä että työskentely kuumassa ei ole hauskaa mutta lomailu on.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Jos jatkuvasti ailahtelee ja menee muiden mukana, ajattelen ettei henkilö itse tiedä mitä mieltä on milloinkin, ei halua erottua joukosta ja omaa ehkä huonon itsetunnon tai ei vaan uskalla sanoa mielipidettään.

Harvoin tapahtuvana, ihminen on kykenevä kehittämään itseään jos ei itsepäisesti pidä kiinni mielipiteistään vaan on valmis muokkaamaan niitä jos havaitsee niissä puutteita tai jonku toisen sanominen avartaa asiaa tai antaa uuden näkökulman vanhaan tuttuun juttuun.

Mulal on yks tälläinen tuttu. Saattaa haukkua vaikkapa Minnaa ihan pataluhaksi, kuinka lapsellinen se on, kuinka on piilottanut Facebookistakin Minnan kommentit, kun ne on niin pimeitä ja sitten kun Minna sattuu kävelemään baarissa vastaan, niin voi IHANA NÄHDÄ! MITÄ KUULUU! ja muuta siirappista paskaa

Tämä henkilö on tunnettu siitä, että haukkuu melkein kaikkia takanapäin ja nuolee persettä edessäpäin.
Itse mietin että aina kun en hänen seurassaan ole, mitä minusta puhuu muille tutuilleen...:(

no joo, tulee joskus tehtyä jos itsellä ei ole mitäään näkemystä jostain asiasta. Kuten sää. Mulle nyt on ihan sama että jos jonkun mielestä sää on huono ja vaikka se ois mun mielestä ihan hyvä, niin voin sanoa aivan helposti että joo niin on.

Jotenkin hassua ois vääntää että onko se nyt kiva vai ei että on hellettä. Kun itsekin miettii että sais tää jo loppua, ja sitten vähän ajan päästä se onkin hyvä, ei siinä

Tärkeistä asioista kyllä pidän kiinni. Mutta jos joku toteaa että onpa ruma keli ohimennen, small talkina, niin en jaksa alkaa väitellä.

[QUOTE="vieras";24242589]Mulal on yks tälläinen tuttu. Saattaa haukkua vaikkapa Minnaa ihan pataluhaksi, kuinka lapsellinen se on, kuinka on piilottanut Facebookistakin Minnan kommentit, kun ne on niin pimeitä ja sitten kun Minna sattuu kävelemään baarissa vastaan, niin voi IHANA NÄHDÄ! MITÄ KUULUU! ja muuta siirappista paskaa

Tämä henkilö on tunnettu siitä, että haukkuu melkein kaikkia takanapäin ja nuolee persettä edessäpäin.
Itse mietin että aina kun en hänen seurassaan ole, mitä minusta puhuu muille tutuilleen...:([/QUOTE]

Tunnen monia tuon tyylisiä, lähinnä naisia. Siis että haukkuu henkilöä mutta hänen kanssaan teeskentelee ystävyyttä. Jotkut kutsuvat sitä sivistykseksi...

[QUOTE="vieras";24242554]Eivät ole mielipiteestään varmoja, voivat olla samasta asiasta montaa erimieltä, eivät ole ehdottomia omien mielipiteidensä kanssa yms. Ei sen kummallisempaa. Itselläni ei ole juuri ollenkaan ehdottomia mielipiteitä. Voin esimerkiksi joinain päivinä pitää helteestä ja joinaina päivinä ehdottomasti en.[/QUOTE]

Kummallista, varsin kummallista.. eli sulla ei ole mielipiteitä esim. maahanmuuttajista, homoista, abortista, väkivallasta, ikärajoista, voiko mies ja nainen olla vaan kavereita? jne jne
En usko ettei sulla ole mistään mielipiteitä. Kenties et uskalla vaan tuoda niitä esille

[QUOTE="höh";24242601]Kummallista, varsin kummallista.. eli sulla ei ole mielipiteitä esim. maahanmuuttajista, homoista, abortista, väkivallasta, ikärajoista, voiko mies ja nainen olla vaan kavereita? jne jne
En usko ettei sulla ole mistään mielipiteitä. Kenties et uskalla vaan tuoda niitä esille[/QUOTE]

No totta kai mulla on mielipiteitä, mutta ne eivät ole mustavalkoisia, ehdottomia. Eli en ajattele, että asiat ovat näin piste! vaan, et asiat voivat olla näin ja näin. Jos multa kysytään mielipidettä voin sanoa, että ajattelen asiasta tätä ja tätä. En ainoastaan, et mielipiteeni on tämä. Tai jos kommentoin jonkun mielipidettä voin todeta, että asia voi olla myös noin. Joistain mitättömistä asioista kuten mielipiteeni säästä voivat muuttua päivittäin riippuen fiiliksestä.

Itse en koe ajattelutapaani mitenkään kummalliseksi.

[QUOTE="vieras";24242625]No totta kai mulla on mielipiteitä, mutta ne eivät ole mustavalkoisia, ehdottomia. Eli en ajattele, että asiat ovat näin piste! vaan, et asiat voivat olla näin ja näin. Jos multa kysytään mielipidettä voin sanoa, että ajattelen asiasta tätä ja tätä. En ainoastaan, et mielipiteeni on tämä. Tai jos kommentoin jonkun mielipidettä voin todeta, että asia voi olla myös noin. Joistain mitättömistä asioista kuten mielipiteeni säästä voivat muuttua päivittäin riippuen fiiliksestä.

Itse en koe ajattelutapaani mitenkään kummalliseksi.[/QUOTE]

Mulla on ehdottomiakin mielipiteitä ja en jaksa sellasta ollaankaikkisamaamieltä, musta se on ahdistavaa ja mä inhoan massakäyttäytymistä muutenkin. Lammaslauma voi rauhassa määkiä keskenään, mutta jos olen jostain erimieltä tai multa sitä kysytään, niin sanon sen mielelläni, vaikka olisin ainoa siinä porukassa...

Yhteistyössä