Mitä mieltä lapsiaiheisista päivityksistä ja kuvista FB:ssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Jotenkin pahoitin mieleni kun kävi ilmi, että muutama kaverini inhoaa yli kaiken sitä, jos laittaa päivitykseksi jotain lapsiin liittyvää. Tai jos profiilikuvassa näkyy lapsi, tai sitäkin jos laittaa lapsestaan kuvia fb:hen.

Itse päivitän muitakin asioita kuin lapseen liiittyviä, mut on tosi mukava joskus laittaa joku lapsijuttu. Ja kuvia hänestä laitan kaukana olevia ystäviä ja sukulaisia varten, en niinkään kehuakseni söpöllä jälkeläiselläni.

Siis yhtä lailla mua voi ärsyttää kun joku kirjoittaa koko ajan työstään tai viikonloppubiletyksistään mutta ymmärrän, että ihmiset on erilaisia ja heillä on erilaiset elämäntilanteet. Ja ainahan voi jonkun piilottaa uutisistaan, jos ei viitsi kaverilistalta kokonaan poistaa.

Tästä on ollut täällä aiemmin puhetta mutta oli pakko taas nostaa esille.

Musta on kiva katsella lasten (varsinkin niiden, joita näen harvoin) kuvia ja kuulla kuulumisia.
Mielummin luen vaikka kakan koostumuksesta kun kännisiä tilityksiä ihmissuhteista tai panin sitä panin tätä-juttuja.

No en tajua miksi joku laittaa profiilikuvakseen lapsensa kuvan.

Itse tulee valitettavan (?) usein laitettua lapsiaiheisia tilapäivityksiä, ihan siitä syystä että elämäni pyörii aika pitkälti kodin ja muksujen (2-v ja 3kk) ympärillä..

Jos joku ei kestä sitä että mun päivityksissä, kuvissa ja tällä hetkellä jopa profiilikuvassa on lapsi(a) niin ihan vapaasti voi mut piilottaa tai vaikkaa poistaa listoiltaan. Evvk.

Ehkä jotenkuten ymmärtää jos kaverina on lapsettomuudesta kärsiviä mutta ei kai heidän takiaan voi hyssytellä ja teeskennellä lapsetonta. Enhän esim. voisi kirjoittaa koskaan mitään äidistä, jos jonkun äiti sattuu olemaan kuollut. Tai suklaan syönnistä jos joku on allerginen suklaalle. No joo kärjistettyä, mutta silti.

musta on ihan ok että päivitykset on joskus lapsista. tietysti niillä jotka on kotiäitejä, niin maailma pyörii enemmän lapsien ympärillä. kuhan nyt ei ihan jokaista puklua ja kakanväriä sinne päivitä niin sitten ok.

No sekin kyllä vähän vaikutta MITÄ niistä lapsista siihen statukseen laittaa...

Mulla itselläni on lapsia mutta inhoan sellaisia ylilässyjä päivityksiä kuten "pikku rakas kulta mussukka lauleskelee takapenkillä sydän sydän sydän", saatikka jotain pottajuttuja jotka on vaan... no, noloja. :ashamed: Eikä kyllä kiinnosta ketään..!

Mutta jos niitä lapsijuttuja on silloin tällöin (muun elämän joukossa) ja ne on vähän vähemmän lässymmässä muodossa niin ihan ok. Onhan ne lapset iso osa äidin elämää.

Mulla on oma kuva profiilissa koska en halua lapsiani kaikile esitellä.

Olen nyt vanh.vapaalla joten mun elämä on lastenhoitoa. Jos en saa elämästäni kirjoittaa, ei tartte lukea.

Kuvia olen laittanut rajatulle joukolle näkymään, koska tiedän että monia kiinnostaa nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Itse tulee valitettavan (?) usein laitettua lapsiaiheisia tilapäivityksiä, ihan siitä syystä että elämäni pyörii aika pitkälti kodin ja muksujen (2-v ja 3kk) ympärillä..

Sama. Tässä vaiheessa (äitiyslomalla) elämä nyt aika paljon pyörii vauvan ympärillä, joten ne päivitykset liittyy hyvin pitkälti ainakin jollakin tavalla vauvaan. Ei minua ainakaan haittaa eikä kuviaakaan kukaan pakota katsomaan jos ei kiinnosta :D Itse ainakin laitan sinne kuvia juuri sukulaisten takia ja uskon, että muitakin kiinnostaa nähdä meidän pieni.

Profiilikuvaan taas en halua näkyviin vauvaa.. En jotenkin tykkää, että sen sitten näkee ihan kuka tahansa joka etsii minun nimellä facebookista.

No musta ainut kysymys tossa on tietoturva kysymys. Onko oikein laittaa kuvia ja tietoja henkilöstä joka ei ole antanut suosumustaan asiaan? Varsinkin nuo kuvat on ongelmallisia musta, koska kun ne kerran on netissä niitä ei saa pois. Mitä tulee siihen ärsyttääkö jonkun tilapäivitykset niin aina ne saa niin ettei ne näy.

Mua kyllä ärsyttää jos joka päivä on jotain juttua tyyliin "Nyt Terho-Antero kävi potalla" ja "Terho-Antero osas ihan ite poimia kukan maasta" ja vielä mahdollisesti sata kuvaa siitä kun Terho- Antero syö vellit rinnuksilla tai istuu mudassa tai whatever. Hohhoijaa. Ketä kiinnosta...?

Kyllähän ne antaa vähän semmosen kuvan ettei henkilöllä oo hirvesti sisältöä elämässä jos pitää pikku-Pertin joka pierusta olla kirjoittelemassa facebookkiin...

Yhteistyössä