Mitä mieltä, kuvat kakuista ym. fb:ssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsä ilta? :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsä ilta? :)

Vieras
Herättääkö mitään ajatuksia jos kaverinne maija laittaa usein facebookkin kuvia/päivityksiä juhla/kyläilytarjottavista "liisan ja heikin luona kahvilla, tämmöistä pullaa saatiin" "naapureilla grillaamassa (ja yksityiskohtainen selostus kaikesta mitä on tarjolla)"?
Kuvia toisen tarjoamasta piirakasta arkisessa kahvipöydässä tai hääjuhlien notkuvasta noutopöydästä..

No jos on jotain erikoista tarjolla niin tajuan. Vähän ehkä outoo tietty kylässä alkaa kuvailla jotain grillimakkaroita.

Mut hienoja kakkuja on kyllä kiva katsella.

Ymmärrän jos on itse tehnyt jonkun hienon kakun tai jossain saisi jotain erityisen hienoa kakkua tai jotain jännää ja erikoista. Jos nyt ihan jotain perustarjoiluja joka kyläpaikassa kuvailisi niin se ois vähän hassua, mut ei toki multa pois.

Minusta vähän erikoista esitellä aina toisten tarjoiluja ja tekeleitä, tuli tuosta ap:n aloituksesta mieleen ikään kuin vertailisi millaiset tarjoilut kenelläkin on, mutta tekee sen vain noin julkisesti. Mietin sitä tilannetta, jos tarjoilut onkin vähän kehnommat ja kirvoittaisi ikäviä kommentteja? Toivottavasti kysyy kuitenkin aina luvan kyläpaikassa kuvien julkaisuun..

Itellä tulee väkisin ajatus et tietääkö pullia leiponut liisa tai juhlien hääpari että maija jakaa heidän tarjottaviaan "arvosteltaviksi" fb:ssä :D

En tykkäis itse nähdä omia tekosiani siellä toisen jakamana, mutta olenki aika nipo tälläsissä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;30007437:
Minusta vähän erikoista esitellä aina toisten tarjoiluja ja tekeleitä, tuli tuosta ap:n aloituksesta mieleen ikään kuin vertailisi millaiset tarjoilut kenelläkin on, mutta tekee sen vain noin julkisesti. Mietin sitä tilannetta, jos tarjoilut onkin vähän kehnommat ja kirvoittaisi ikäviä kommentteja? Toivottavasti kysyy kuitenkin aina luvan kyläpaikassa kuvien julkaisuun..

juuri tämä tuli mieleen. Ja sitten mietit maijan tullessa kylään että mitä tarjoaisi kun se päätyy kuitekin fb:iin :D :(

On minullakin blogissa muutamia kuvia kun olen ollut esimerkiksi kavereilla nauttimassa illasta ja jos siellä on ollut syötävää niin jokin kuva siitä, ei sen kummempaa. Mielestäni nuo kuvat eivät ole sen ihmeellisimpiä kuin täällä oleva ruokakuvaketju. Sielläkin kun on välillä muutakin kuin itse tehtyä. Samoin nuo ruokaryhmät joita fb:ssä on.

Luin otsikon että "kuvat KALUISTA ym. fb:ssä"

Ketä nyt perkele jotkut kakkukuvat kiinnostaa, on sitten omat tai muiden leipomukset kyseessä? Miksi tästäkin pitää galluppia vetää?

Olen kyllä sitä mieltä, että kyläilytarjoilujen julkaisuun pitää kysyä isäntäväen lupa. Ja muutenkin tuollaisten kuvien julkaisu on mielestäni ehkä vähän outoa, jos ei ole kyse esim juhlista, erikoisesta tarjoilusta tai päivityksen liittyminen johonkin toiseen juttuun (esim arkihaaste, ruokavalio tms).

Mä ymmärrän, että kuvataan ja julkaistaan omista tekeleistä ja tarjottavista kuvia.
Itsekin laitan paljon kakkukuvia, ja tykkään selailla muiden tekemiä safkoja ja tarjoiluja kuvineen ja teksteineen.

Mutta se on mun mielestä outoa, jos ihan järjestäen kuvataan vaan muiden tekemiä ja tarjoamisia ja laitellaan niitä, tulee just sellainen kuva, että julkisesti vertailee, mitä missäkin on saanut kitusiinsa tunkea.
Toivottavasti on edes isäntäväeltä sitten lupa kuvien julkaisuun pyydetty...

Ajattelisin "maijasta", että tylsä vieras. Siellä se taas käpristy kameransa kanssa jonnekin nurkkaan ja haittaisi muiden viihtyvyyttä vaatimalla niitä siirtymään pois kuvan tieltä. Ja koska se kuva olisi joka tapauksessa kehnosti otettu, niin elämä tuntuisi maijan kohdalla tosi turhalta. Ja poistaisin kavereista. En jaksaisi kokea samaa turhautumista toista kertaa.

Enkä vieläkään ymmärrä, miks , voi miksi pitää kertoa kuvien kera koko kansalle, että kohta lähden töihin, tänään, leivon pullaa, Marikki kakansi pottaan, tai hemmetti, mitä on syönyt kyläpaikassa!!!!!
Ei kyllä mua ainakaan kiinnosta, enkä haluu omia asioitani siellä jakaa, jos haluun kertoo kaverille, että oon töihin menossa, soitan!!

Yhteistyössä