mitä mieltä anopin äitienpäivästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin meillä

Vieras
kutsui äitienpäiväkahville tänään illalla, siis nyt lauantaina. Meidät ja mieheni 3 veljeä perheineen. Se on ihan ok. Mutta huomenna varsinaisena äitienpäivänä hän menee 1 lapsensa, eli miehen yhden veljen perheen kanssa ulos syömään sekä viettää muutenkin äitienpäivän heidän kanssaan.

Mua ei häiritsisi anopin valinta lainkaan mutta ehkä lapset jossain vaiheessa ihmettelisivät miksei mummoa saa muistaa itse äitienpäivänä. Harmittaisi ehkä miehen puolesta sen verran, että "vatsatauti" iskisi kahvihetken aikaan.

Tarjoaako se yksi lapsi äidilleen äitienpäivälounaan vai äiti lapsensa perheelle? Jos yksi lapsi, olisiko ollut hyvä idea, jos kaikki sisarukset olisivat yhdessä bonganneet muorin ravintolaan syömään? Jos taas äiti maksaa, niin kaikilla ei tosiaankaan ole varaa kustantaa 4 perheen ravintolalounasta.

juu ei nypi omasta puolesta, mutta mieheen sattui ja toki lapsetkin ihmettelevät.
omat vanhempani kuolleet.
mut ei mitään jokainen tavallaan ja uskon että meillä huomenna kiva päivä ihan oman perheen kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tarjoaako se yksi lapsi äidilleen äitienpäivälounaan vai äiti lapsensa perheelle? Jos yksi lapsi, olisiko ollut hyvä idea, jos kaikki sisarukset olisivat yhdessä bonganneet muorin ravintolaan syömään? Jos taas äiti maksaa, niin kaikilla ei tosiaankaan ole varaa kustantaa 4 perheen ravintolalounasta.

kyl se äiti maksaa sen yhden perheen (6 henk.) lounaan ja varaa heillä kyllä ois siihen itekin....

Alkuperäinen kirjoittaja Rompales:
Ei haittais. Saahan tuo tehdä mitä haluaa. Jos anoppi suosis aina joka asiassa tätä yhtä poikaa, vois asia kyllä pikkasen ärsyttää.

kyllä suosii ja myös tämän yhden pojan lapset ovat muiden edellä....

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
kyl se äiti maksaa sen yhden perheen (6 henk.) lounaan ja varaa heillä kyllä ois siihen itekin....
Noh, mullakin on kyllä varaa ruokkia omani ravintolassa, mutta mulla ei olisi varaa ruokkia neljää perhettä ravintolassa. Eli jos mulla olisi neljä lasta, niin pakko olisi tarjota ihan vaan taloudellisista syistä vain yhden lapseni perheelle kerrallaan. Mutta tuossahan on kyllä teidän perheelle hyvä äitienpäivälahjaidea eli viette ensi vuonna anopin ravintolaan syömään =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Noh, mullakin on kyllä varaa ruokkia omani ravintolassa, mutta mulla ei olisi varaa ruokkia neljää perhettä ravintolassa. Eli jos mulla olisi neljä lasta, niin pakko olisi tarjota ihan vaan taloudellisista syistä vain yhden lapseni perheelle kerrallaan. Mutta tuossahan on kyllä teidän perheelle hyvä äitienpäivälahjaidea eli viette ensi vuonna anopin ravintolaan syömään =)

kutsuttiin viime vuonna. Sanoi että ei voi tulla kun jos Mikan (nimi muutettu) perhe tarvii apua lapsensa kanssa. Heidän kuopus silloin vajaa 2 v.
Ja ei voinut ottaa meidän kahta lasta hetkeksi hoitoon kun mies lähti viemään minua synnyttämään. Syy: Mikan (nimi muutettu) perheen äiti leikkaan nurmikkoa ja täytyy mennä sinne hoitamaan heidän lapsiaan.....
voi kuulostaa omituiselta, mutta......

kutsuttiin viime vuonna. Sanoi että ei voi tulla kun jos Mikan (nimi muutettu) perhe tarvii apua lapsensa kanssa. Heidän kuopus silloin vajaa 2 v.
Ja ei voinut ottaa meidän kahta lasta hetkeksi hoitoon kun mies lähti viemään minua synnyttämään. Syy: Mikan (nimi muutettu) perheen äiti leikkaan nurmikkoa ja täytyy mennä sinne hoitamaan heidän lapsiaan.....
Eipä kuullosta mitenkään omituiselta :D Mulla ja systerillä on esikoiset samana vuonna syntyneet ja systeri ei miehensä kanssa voinut lauantaisin siivota, jos heillä oli poika kotona. Niimpä mun äitini sitten hoiti poikaa sen aikaa, että saivat siivottua. Mulla taas ei ollut edes sitä puolisoa, mutta ihan hyvin sain siivottua, vaikka likka olikin kotona. Sama oli systerillä kauppareissujen kanssa: poika mummolaan ja systeri miehensä kanssa viikonlopun ruokaostoksia tekemään. Siskon poika oli mulla aikoinaan välillä hoidossa, kun mitään subjektiivista päivähoito-oikeutta ei ollut, ja systeri kauhisteli, miten mä olin voinut käydä kaupassa KAHDEN lapsen kanssa :D Ei se mua ikinä häirinnyt, että mutsi hoiti niin paljon enemmän systerin poikaa kuin mun tytärtäni. Jotkut vanhemmat vaan ovat "kädettömämpiä" kuin toiset ja systeri selvästi tarvitsi enemmän apua lastenhoidossa kuin minä.

No ei haittais. Mun anoppi ei ole nyt edes kotona ja saa mun puolestani tehdä mitä haluaa. Meillä ei ole koskaan ollut niin väliä muistetaanko mummoja just äitienpäivänä vai jo lauantaina. Usein käydään kahvilla jo lauantaina niin saa sunnuntain viettää ihan omaa äitienpäivää perheen kesken

Itse en näe pääse äitiäni onnittelemaan.Muu suku on siellä nyt parhaillaan kun lähtee illalla etelään.Ja tämän päätöksen takana minun 17v tyttäreni,ei halunnut minua ja miestä mukaan
,halusi mennä poikakamun kanssa kaksin.Ja meidän autonkin veivät.Tuli niin kova riita että luovutin. Joten eiköhän ap ole sama milloin äitienpäivää vietetään

[/quote]

[/quote]

No ei kuulosta omituiselta, oma äitini kun on samanlainen. Siskoni perhe menee kaikessa edelle... Kyllä v*tuttaa välillä rankastikin.

Yhteistyössä