Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";25080192]Sitten on jossain vikaa. Esim kilpparissa. Jos ei niin olet vain nyt sekoittanut kroppasi. PAljon painoit? 110kg? Minä painan 51 ja peruskulutukseni on jo 1600kcal. Ihmettelen jos sillä tai vähän enemmällä et jo laihtuisi.
Rupea nyt syömään kunnolla, vaakaile ne ruuat ja pyri syömään mahdollisimman paljon kasviksia ja juo mahdollisimman paljon vettä. Saat itsesi taas kuntoon.
Kyllä sitä luulisi että kun on kitunut nälässä, viikon paastolla laihtunut 50grammaa ja vahinkokävelyllä jääkaapin ohi lihonut 4kiloa, että on läskigeenit, huono aineenvaihdunta ja mitä kaikkea. Mutta se on sitä miksi sen asian on itse tehnyt ja se on ihan korjattavissa.[/QUOTE]

niin täytyy yrittää saada lähete noihin testeihin ni ei tarvii ainakaan sitä miettiä. joo 110kg. ja et usko miten paljon mä oon ihmetelly.

Kokeile ihmeessä hiilihydraattien vähentämistä. Lähipiiristä ja itseltäni tullut niin hyviä tuloksia, vaikka täysin ilman leipää ei kukaan meistä elänytkään.
Jos me keksittäisiin sulle kahdeksi viikoksi ruokavalio, tarkat ruuat koko päiväksi, jossa vähän hiilihydraatteja ja nälkää ei joudu kärsimään, olisitko valmis kokeilemaan?
Mitä menetät?

Kulutuksesi on varmaan jotakuinkin 2500kcal/vrk plus liikunnat päälle. Suosittelisin kalorilaskuria ihan siksi. että siellä on muitakin ja se chatti. Saat vertaistukea ja jaksamista ja tsemppiä ja neuvoja ja ohjeita.

[QUOTE="vieras";25080211]Kokeile ihmeessä hiilihydraattien vähentämistä. Lähipiiristä ja itseltäni tullut niin hyviä tuloksia, vaikka täysin ilman leipää ei kukaan meistä elänytkään.
Jos me keksittäisiin sulle kahdeksi viikoksi ruokavalio, tarkat ruuat koko päiväksi, jossa vähän hiilihydraatteja ja nälkää ei joudu kärsimään, olisitko valmis kokeilemaan?
Mitä menetät?[/QUOTE]

mielelläni kokeilen kunhan se on mahdollisimman edullinen ja siinä olisi hyvä olla vähän muuntovaraa koska tässä rahatilanteessa mun olis oikeesti tyhmä olla syömättä työpaikkaruokalassa kun se on lähes ilmaista minulle. ehkä jos saat ruokani alle 2e kaupasta niin sitten. ja mä olen laska kokkaaja kuten nuudeleista voi jo arvata, eli laittakaa mielummin lounaan kohdalle se, minkä laittaisitte normaalisti päivälliseksi.

ei se ole tyhjä. mutta kävi jo selväksi että arvioin väärin. salaattia on kyllä iso kasa ja se muusimäärä jonka oon olettanu olen 1,5dl onkin todennäköisesti ollut 5dl.

Älä hikeenny. Mutta mieti, 1,5dl on suurin piirtein määrä muussia joka mahtuu pieneen smetanapurkkiin tai vaihtoehtoisesti voit ajatella että mahtuu vanukaspurkkiin. Ei laskeminen tähtitiedettä ole, harjoitus tekee mestarin. Muista että eri tuotteet painaa hyvin eri määrän. 100g lehtisalaattia on kokonainen salaatti mitä kaupassa myydään pusseissa. Kun taas 100g kaalia on käytännössä vajaan nyrkin kokoinen satsi. Juusto on yllättävän painavaa myös siivuinsa ja ruokalusikallinen levitettä tulee äkkiä yhdellä veitsenottamalla.

Sä opit kyllä. Vaakakauppaan mars =)

Ja muista perusvihreää salaattia et periaateessa voi syödä liikaa (salaatinlehtiä, kurkkua ja tomaattia). Sitä ainakin puolilautasellista kylkiäisenä joka ruualla. Täyttää massua ja mieltä kun saat syödä ihan täyden lautasen. Ja toisaalta lautaselle ei mahdu liikaa sitä muuta.

[QUOTE="hippis";25080265]Älä hikeenny. Mutta mieti, 1,5dl on suurin piirtein määrä muussia joka mahtuu pieneen smetanapurkkiin tai vaihtoehtoisesti voit ajatella että mahtuu vanukaspurkkiin. Ei laskeminen tähtitiedettä ole, harjoitus tekee mestarin. Muista että eri tuotteet painaa hyvin eri määrän. 100g lehtisalaattia on kokonainen salaatti mitä kaupassa myydään pusseissa. Kun taas 100g kaalia on käytännössä vajaan nyrkin kokoinen satsi. Juusto on yllättävän painavaa myös siivuinsa ja ruokalusikallinen levitettä tulee äkkiä yhdellä veitsenottamalla.

Sä opit kyllä. Vaakakauppaan mars =)

Ja muista perusvihreää salaattia et periaateessa voi syödä liikaa (salaatinlehtiä, kurkkua ja tomaattia). Sitä ainakin puolilautasellista kylkiäisenä joka ruualla. Täyttää massua ja mieltä kun saat syödä ihan täyden lautasen. Ja toisaalta lautaselle ei mahdu liikaa sitä muuta.[/QUOTE]

totta.

mielelläni kokeilen kunhan se on mahdollisimman edullinen ja siinä olisi hyvä olla vähän muuntovaraa koska tässä rahatilanteessa mun olis oikeesti tyhmä olla syömättä työpaikkaruokalassa kun se on lähes ilmaista minulle. ehkä jos saat ruokani alle 2e kaupasta niin sitten. ja mä olen laska kokkaaja kuten nuudeleista voi jo arvata, eli laittakaa mielummin lounaan kohdalle se, minkä laittaisitte normaalisti päivälliseksi.

Tulisinko mä vielä haarukoimaan sen terveellisen ruuan sun suuhusi?
Kyllä sun täytyy nähdä itsekin vaivaa, esim. jaksaa laittaa sitä ruokaa.
Ehkä sun kannattaisi ensin kehittää hieman tuota motivaatiopuolta, katsotaan sitten uudestaan.

[QUOTE="vieras";25080319]Tulisinko mä vielä haarukoimaan sen terveellisen ruuan sun suuhusi?
Kyllä sun täytyy nähdä itsekin vaivaa, esim. jaksaa laittaa sitä ruokaa.
Ehkä sun kannattaisi ensin kehittää hieman tuota motivaatiopuolta, katsotaan sitten uudestaan.[/QUOTE]

mitähän mä nyt sanoin väärin? :O

vai mikä vaikeus siinä on että jos laitat rahkaa ja marjoja lounaalla jota ei periaatteessa tarvii laittaa ollenkaan ja päivällisellä kanaa, kasviksia ja perunaa niin mikä vaikeus on kääntää niitä siinä sun ohjeessa toisinpäin?

Vihreää salaattia ei kannata syödä kamalasti, koska siinä on nitriittiä. 100g tavallista ruukkusalaattia saa nitriittirajat paukkumaan, joten kannattaa suosia luomua tai sitten syödä muitakin rehuja.

Pieni purkki raejuustoa ja siihen lisäksi tonnikalaa vedessä/ kinkkusuikaleita ja tomaatinpaloja = pikaruokaa ilman laittoa ja kevyempää kuin nuudelit. Ei toki ravintorikasta mutta koska pikaruoka on? Älä unohda mausteita (mutta ei likaa suolaa). Ja toimii lämmitettynäkin.

Salaattia voi tehdä etukäteen usemmaksi päiväksi. Kuhan et yhdistä aineita. Vaan pilkot tomaatit, kurkut ym eri rasioihi jääkaappin. Kerran kun aloittaa pilkkomisen, pilkkoo sitä äkkiä enemmänkin. Lisäks voi laittaa kohtuudella vaikka fetapaloja ja oliiveja. Hieman kylmäpuristettua oliiviöljyä päälle ja pirskoten sitruunamehu. Annoksen kasaamiseen menee 2 minuuttia... Leikkaamiseen 10....

[QUOTE="...";25079625]http://keho.net/artikkelit/nayta artikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441[/QUOTE]

Juuri tämä artikkeli on hyvä! Perusteellisesti ja kansantajuisesti selitetty säästöliekki-ilmiö. Monet ymmärtävät niin, että kun saa liian vähän energiaa, niin sitten voi käydä niin, ettei laihdukaan lainkaan, menee säästöliekielle. Jostakin on PAKKO saada energia jos sitä kulutetaan enemmän kuin saadaan - ei se ilmasta tule eikä pilvistä laskeudu. Autostakin kun bensa loppuu, niin ei se auto mene säästöliekillä kotiin saakka.

Ruokaahan sun ei tarvitse laittaa jos olet laiska laittaja tai et osaa. Missään ei sanota että iskemällä kaikki kamat yhteen ja lämmittämällä se olisi yhtään parempaa. Muistat vaan, että joka sapuskalla kasviksia. Esim porkkana, purkki raejuustoa. tai salaatti ja pieni pihvi. omena ja jogurtti jne.

nyt mua lähiinä epäilyttää että ku mun mielestä joku salaatti-tomaatti-kurkku salaatti ei nyt ole erityisen hyvää puhumattakaan reajuusto-tomaattisekoituksista ni mitenkä kauan niitä pitää syödä vai menenkö mä heseen jo ensi viikolla ja salaatti rupee tökkii? tuo oli esimerkki repsahduksesta, en siis käy hesellä nytkään.

nyt mua lähiinä epäilyttää että ku mun mielestä joku salaatti-tomaatti-kurkku salaatti ei nyt ole erityisen hyvää puhumattakaan reajuusto-tomaattisekoituksista ni mitenkä kauan niitä pitää syödä vai menenkö mä heseen jo ensi viikolla ja salaatti rupee tökkii? tuo oli esimerkki repsahduksesta, en siis käy hesellä nytkään.

Olethan oppinut tykkäämään nuudeleista ja nehän ei maistu muulta kuin siltä mausteseokselta?

Sitä saa mitä tilaa - on opeteltava uusi tapa syödä ja uusia tuoteita jos meinaa laihtua ja pitää painon. Pitää opetella uudet, kevyemmät herkut. Siitä kaikki lähtee. Et voi ajatella että laihdutat ja sitten taas saat syödä "normaalisti". Ehei. Koko ruokailu menee remppaan.

Oletko tutustunut fitfarmin gfg-ruokavalioon? Siinä syödään lihaa/kalaa/kanaa + kasviksia, maitorahkaa, raejuustoa, vähän pastaa/riisiä/perunaa/leipää, kaurapuuroa ...
Aika normiruokaa ja valmiiksi mietityissä annoskoossa... eikä tarvitse edes välttämättä olla liikuntaa (hyvä kuitenkin olis)

nimimerkki. -16kg/3kk

Niin ja tätä ruokavaliota voi ja on tarkoitus noudattaa koko elämänsä... Annoskoot vaan tarpeen mukaan (laihduttaessa seurataan tarkemmin, ylläpitovaiheessa voi vähän herkutella, jos pääosin kuitenkin pysyy "ruodussa" jne..)

Eikö siellä 2 € lounaalla saa itse ottaa sapuskan? Jos saa, niin miksei voisi jättää perunan pois ja ottaa tilalle sitä salaattia enemmän?

Ja siinä missä keität nuudelit, paistat pussillisen wokkivihanneksia. Ei ole sen vaivalloisempaa.

[QUOTE="muumi";25081135]Mistäpäin ap oot? Kirjotat nimittäin JUST samalla tavalla, ku mun paras ystävä... :D[/QUOTE]

uudeltamaalta. en pääkaupunkiseudulta. en kehtaa kertoa tarkemmin jos vaikka ootkin mun bestis :)

Ei sun tarvii syödä salaattia välttämättä ollenkaan laihtuaksesi. Aivan sama mitä ruokaa syöt kunhan saat tarpeeksi vähän kaloreita.Voit vaikka joka päivä käydä hesellä vetääs kerrosaterian, kunhan et sitten muuta syö.. voi kyllä tulla aika kehno olo, mutta kuitenkin...

Yhteistyössä