Mitä mä nyt teen?!? Leuat lonksuu :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mulla on alkanut leukaluut olla pois hyvästä- lonksuu ja tänäänkin kun haukottelin niin jäivät 'jumiin' hetkeksi, tuntuu ettei oikein suurelle uskalla suutaan aukaista :o

Miksi? :headwall:
Ja mitä tälle voi tehdä, ennekuin pitää aamulla naapurissa käydä suu ammollaan ja puhelinta osoitellen...

Mulla on leuat lonksunu vuosikausia. Suurin syy siihen taitaa olla yöllinen hampaiden narskuttelu. Jos mulla ei olis käytössä purentakiskoja öisin, niin leuat lonksuis vielä pahemmin.

Ja jos unohdan yöllä käyttää purentakiskoa, niin seuraavana päivänä leuat saattaa tosiaan jäädä jumiin. Pari kertaa oon ollut aika paniikissa, kun eivät ole meinanneet mennä paikoilleen kotikonsteilla. Narskutatko sä oisin hampaitas?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä en tiedä narskutanko. Mutta jotain syytä tähän on, koska ei mulla aiemmin tämmöistä ole ollut.

Mimmonen toi purentakisko oikein on?

Purentakisko on sellainen muovinen systeemi, joka näyttää vähän samanlaiselta kuin urheilijoiden hammassuojat. Purentakisko tosin tehdään täysin omien (yleensä ylähapaiden) päälle sopivaksi. Siis otetaan ylähampaista muotti hammaslekurissa ja hammasteknikko sitten tekee muovisen purentakiskon.

Mun on aivan pakko käyttää kiskoa, koska omat hampaani ovat jo kuluneet vuosikausia jatkuneesta hampaiden narskuttelusta. Lisäksi mulle tulee kasvo- ja päänsärkyä narskuttelun seurauksena. On muuten valtavat voimat ihmisen leuoissa varsinkin nukkuessa!

Piti vielä lisätä, että en tosiaan tiedä johtuuko sun leukojen kolinat narskuttelusta. Kannattaa käväistä hammaslääkärissä. Ja mulla on tosiaan ihan äärivoimakasta narskuttelua. Tunnen sen kyllä naamassani ja leuoissa aamulla, jos olen hirveästi narskuttanut.

Purentakisko on ikävän kallis vekotin, mutta mä en pärjäis ilman.

http://www.purentakisko.com/purentakiskon_indikaatioita.htm

Tuossa jotain purentakiskosta. Mulla viimeaikoina ruvennut enemmän vaivaamaan tuo lonksuminen, yöllä varsinkin tuntuu, ettei meinaa saada suuta auki. Isolle suun avaaminen ei ole ongelma.

No viehättävää ei tosiaan ole, mutta eipä ole sekään jos omat hampaat kuluu pois tai halkeaa narskutuksen takia. Enkä halua niitä päänsärkyjäkään takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja karpalo:
No viehättävää ei tosiaan ole, mutta eipä ole sekään jos omat hampaat kuluu pois tai halkeaa narskutuksen takia. Enkä halua niitä päänsärkyjäkään takaisin.

Juu ei, mä vaan jo mietin että mies kun hyvänyönsuukkoa antais niin... :D
En mä mitään kummempaa tarkoittanut... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
No niin tietysti :|
AINA kaikki maksaa. Ja aina pitää ajatella tilinsä kautta perskuti.

Tuntuuko leuoissa siis tuon kiskon jälkeenkin aamulla? Miten kovasti sä narskutat :o

Välillä tuntuu leuoissa, vaikka on kisko. Mä narskutan varmaan aivan järjettömästi varsinkin, jos on stressiä. Ei sille vaan ite voi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aku Ankan Taskukirja:
Mä kuulemma narskutan öisin. Suositeltiin purentakiskoa . En ottanut , kun oon kuullu pelkästään negatiivista purentakiskosta.

Ihan tosi? Millaista negatiivista? Sulla ei varmaan sitten ole narskuttelusta mitään vaivoja? Hampaiden kulumista, leukojen lonksuntaa, kasvokipua? Mulla ei varmaan enää olis hampaita, jos en käyttäis kiskoa.

mulla oli jo vasen puoli leukaluusta kipeä,suun sai auki kahdessa osassa,jatkuva pääkipu.
tekivät purentakiskon joka maksoi 200e hammaslääkärissä.muutaman viikon pidin niin vaiva oli pois,pidin yhteensä puoli vuotta ja vaiva ei ole tullut takaisin.
ei ole narskuttelua takana,ihan ruisleivän syönti oli tuskaa.

mun pari hammasta on kulunu melkeen olemattomiin jostain ihmeen syystä, syynä voi olla öinen narskuttelu, mutta mitenköhän nämä hampaat saisi kuntoon, hammaslääkärille on aika varattu, purentakiskot mulla o ollu käytössä, mutta se ei tunnu tehoavan :/, onko kellää muulla ollu vastaavanlaista ongelmaa?

Yhteistyössä