Mitä katsovat pankin lainaneuvotteluissa tiliotteista?

Ap, ettepä siis taida saada lainaa, sori vaan. Jos et vie tiliotteita, pankissa herää epäilykset ettekä saa lainaa. Jos viet ja näkevät että siellä on perintätoimistoille maksuja, ette saa lainaa sittenkään. Osuuspankki on tiukka ja mun mielestä se on ihan oikein. Miksi pitäis lainata rahaa niille, jotka eivät talouttaan osaa hoitaa?

Ootteko kysyny lainaa muualta? Kerroit ettei Nordeaan tarvinnut viedä tiliotteita joten oisitteko saanut lainan sieltä? Mä luulen kyllä, että osuuspankki ei lähde teitä rahoittamaan.

En tiedä lainaisiko Nordea meille, mutta aiemmin mainitsemalleni siskolle myönsivät...

Tuon Osuuspankin lisäksi oon sopinut ajat Tapiolaan ja Sampoon. Nordea ei jostain syystä lämmitä mun mieltä, mut kaipa sielläkin sitten pitää käydä jos ei muualta ennen sitä saa (epäilen kyllä!) ja Handelsbankenkin on vielä.. ;)

[QUOTE="hmm";23088449]Ap, ettepä siis taida saada lainaa, sori vaan. Jos et vie tiliotteita, pankissa herää epäilykset ettekä saa lainaa. Jos viet ja näkevät että siellä on perintätoimistoille maksuja, ette saa lainaa sittenkään. Osuuspankki on tiukka ja mun mielestä se on ihan oikein. Miksi pitäis lainata rahaa niille, jotka eivät talouttaan osaa hoitaa?

Ootteko kysyny lainaa muualta? Kerroit ettei Nordeaan tarvinnut viedä tiliotteita joten oisitteko saanut lainan sieltä? Mä luulen kyllä, että osuuspankki ei lähde teitä rahoittamaan.[/QUOTE]

Älkää nyt turhan päiten yrittäkö pelotella, ihan varmasti saa lainaa oli sitten tiliote mukana tai ei. Aloittajalle: kysy suoraan sieltä pankista, että mitä tietoja haluavat siitä tiliotteesta katsoa. Veikkaan että virkailija ei osaa vastata mitään järkevää, joten voitte yhdessä tuumin unohtaa koko jutun.

Niinpä... Eli eivät edes "omassa" pankissa näkisi tiliotteen tarkasti...

No todellakin näkevät. Olen pankkivirkailija ja sen lisäksi, että näen ne tiedot koneelta, minun pitää ihan oikeasti katsoa ne silloin kun myönnän asiakkaalle lainaa. Lainaa ei myönnetä ainakaan meidän pankissa sellaisille, joitten palkka menee esim. pikavippifirmoille tai perintätoimistoille.

No todellakin näkevät. Olen pankkivirkailija ja sen lisäksi, että näen ne tiedot koneelta, minun pitää ihan oikeasti katsoa ne silloin kun myönnän asiakkaalle lainaa. Lainaa ei myönnetä ainakaan meidän pankissa sellaisille, joitten palkka menee esim. pikavippifirmoille tai perintätoimistoille.

Olen hakenut ja saanut kaksi asuntolainaa, eikä kummallakaan kerralla ole pitänyt toimittaa yhteenkään pankkiin mitään tiliotteita.

En lukenu kaikkia, mutta musta kannattaa ottaa mukaan kaikki paperit mitä pankki pyytää. voi olla että ette saa lainaa ollenkaan jos ei tarvittavat paperit oo mukana tai sit koron marginaaliks tulee yks tai ylikin. no toi teidän laina on sen verran pieni että ei tolla marginaalilla oo isoa merkitystä mutta jos ajattelee eteenpäin niin saatatte tarvita tulevaisuudessa isompaa lainaa. aina kannattaa pelata avoimin kortein puolin ja toisin niin luottamus säilyy.

Saldonkin näkyy vai omassa konttorissa, jos ei asiakas anna lupaa. Ja tilitapahtumat eivät näy.

onkos siellä jotain noloja ostoksia, joka pe Alkon veloitus kenties :D

mutta vie vaan, ei se niitä ostoja katso, tulot ja isot kuukausittaiset menot vaan.

Meillä OP antanu 3 lainaa, ja kai ne on meidän tilitapahtumat tsekannu....

Kiitos vastauksista :)
Mä en jaksa uskoa, että virkailijat tilitapahtumia näkisi, ei omassa eikä missään muussakaan pankissa. Eihän edes kirjastoissa virkailijat näe lainaustietoja ilman lupaa...

Katsotaan kuinka meidän huomenna käy!

Laina asumisoikeusasuntoa varten poikkeaa kyllä tavallisesta asuntolainasta siinä, että sopimus on 100 % tae lainasummalle. Harvemmin pankki sellaisia takuita saa.

Ja minä olen saanut muuten lainan asumisoikeusasuntoon ja lainan kahteen omistusasuntoon ilman tiliotteiden kiikuttamista, viimeisin asuntolaina oli yli 250.000 euron suuruinen. Ompa mulla iso autolainakin, sekin ilman tiliotteita. Kyllä minustakin kuulostaa ihmeelliseltä nuo tiliotteiden toimittelut.

[QUOTE="poikia3";23089785]Laina asumisoikeusasuntoa varten poikkeaa kyllä tavallisesta asuntolainasta siinä, että sopimus on 100 % tae lainasummalle. Harvemmin pankki sellaisia takuita saa.

Ja minä olen saanut muuten lainan asumisoikeusasuntoon ja lainan kahteen omistusasuntoon ilman tiliotteiden kiikuttamista, viimeisin asuntolaina oli yli 250.000 euron suuruinen. Ompa mulla iso autolainakin, sekin ilman tiliotteita. Kyllä minustakin kuulostaa ihmeelliseltä nuo tiliotteiden toimittelut.[/QUOTE]

Ehkäpä pankilla on ennakkoaavistus siitä, ettei ap hallitse rahankäyttöään. Oikeaan on osunut, jos kerran on perintävelkoja. Ihan syystä siis kysyy tiliotteita.

siis oma pankkisi katsoo kuitenkin sun tilin tilitapahtumat ennen lainan myöntämistä. tämä on aivan normaali asia lainan saannissa.

jos haet lainaa toisesta pankista niin silloin täytyy näyttää tiliotteet todennäköisesti paperisena koska eivät voi katsella eripankin tilitapahtumia tietenkään.

Hei tarvitsen 50 000e lainaa ja sillä haluan yhdistää lainaani, pankit eivät millään myönnä vaikka on luottotiedot kunnossa ja töissä käyvä, tietääkö kukaan mistä moisen summan saa?

Yhteistyössä