Mitä kannattaa huomioida

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuoroviikkosysteemi toimii hyvin vaan jos vanhemmat on hyvissä väleissä keskenään ja lapsi mieltää silti toisen kodin "enemmän" kodikseen. Henk.koht. en suosittele kenellekään vuoroviikkoilua. Ja vuoroviikkosysteemiä ei edes kannata harkita alle kouluikäisten lasten kohdalla.
 
Vuoroviikkosysteemi on peklästään aikuisen etujen mukaista. Lapsen etua se ei palvele.

Korkeintaan jos vanhemmat asuvat samalla alueella niin ettei koulu ja päiväkoti muutu ja matka niihin pysyy molemmissa paikoissa yhtä pitkänä.
 
No mä kyllä liputan vuoroviikkoilun puolesta. Meillä toinen lapsista oli alle kouluikäinen (4). Mut vaatii tosiaan sen, et vanhemmat on keskenään hyvissä väleissä ja luottaa toistensa tekemisiin. Kyllä isällä on yhtälainen oikeus olla lapsen elämässä kuin äidillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä isällä on yhtälainen oikeus olla lapsen elämässä kuin äidillä.

Tietty, mä en ainakaan sanonut mielipiteeni yhteydessä et kummalla vanhemmalla lastem kuuluis asua. Mut vuoroviikkosysteemi tosiaan ei lasten edun mukaista, kuten joku muukin kirjoitti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä isällä on yhtälainen oikeus olla lapsen elämässä kuin äidillä.

Tietty, mä en ainakaan sanonut mielipiteeni yhteydessä et kummalla vanhemmalla lastem kuuluis asua. Mut vuoroviikkosysteemi tosiaan ei lasten edun mukaista, kuten joku muukin kirjoitti.

Mäkin lähinnä tossa vaan yleistin. Yleensä kun on niin, et lapsi asuu pääsääntöisesti äidillä ja tapaa isää...

Pitää kyllä vielä sanoa, että lapset on meillä kokeneet itse tämän viikko/viikko-järjestelmän hyväksi. Ei tarvi "valita". Tottakai reissaaminen on välillä raskasta, mutta ero on aina raskasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä isällä on yhtälainen oikeus olla lapsen elämässä kuin äidillä.

Tietty, mä en ainakaan sanonut mielipiteeni yhteydessä et kummalla vanhemmalla lastem kuuluis asua. Mut vuoroviikkosysteemi tosiaan ei lasten edun mukaista, kuten joku muukin kirjoitti.

Mäkin lähinnä tossa vaan yleistin. Yleensä kun on niin, et lapsi asuu pääsääntöisesti äidillä ja tapaa isää...

Pitää kyllä vielä sanoa, että lapset on meillä kokeneet itse tämän viikko/viikko-järjestelmän hyväksi. Ei tarvi "valita". Tottakai reissaaminen on välillä raskasta, mutta ero on aina raskasta.

Juu, kyllä mäkin uskon et se voi tosiaan toimii JOS vanhemmat hyvissä väleissä (kuten ilmeisesti teillä), jolloin lapset ei päädy pelinappuloiksi. Tuntuu vaan et aika harvat on niin hyvissä väleissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ehkä eroamme..:
jos eroaisin miehestäni tekisin varmasti niin,että lapset olisivat joka toinen viikonloppu isällään ja joka toinen viikonloppu minulla..

Ja missä ajattelit lasten olevan sit arkipäivisin...?

no siis tietysti minulla ! ajattelin ettei sitä tarvitse erikseen kirjoittaa,mutta näköjään siis..
 

Yhteistyössä