Mitä ihmettä teen tuon pojan kanssa??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta nytpä lähden lasten kanssa touhuamaan ja laitan koneen kiinni. käyn täällä katsomassa myöhemmin jos jotain hyviä vinkkejä oisin saanut, toivon tosiaan ettei täällä aleta sitten mua haukkumaan ja mollaamaan. olen tullut kysymään apuja ja vinkkejä, en mollattavaksi. kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No tuo kielenkäyttö jo selittikin paljon. Aika rumaa tekstiä, joten jos lapsikin tuollaista oppii en ihmettele hänenkään käytöstä. TOivottavasti ette aikuiset keskenään tuollain keskustele kuten sinä täällä? Hui.
Onko lapsi tutkittu adhd varalta tai muuta?

No hui itselloesi, mitä tuossa nyt niin kamalaa oli jos sulle sanotaan että haista pitkä ....????

Ihme sievistelijä.

Alkuperäinen kirjoittaja suruinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
säännöllinen rytmi arkeen ja ehdottomasti kunnon rajat, joista ei lipsuta..:)

sitä työstetään ja ollaankin edistytty. syömiset on ajallaan ym. tosin kun vielä tuo nuorimmainen 1v vie paljon aikaa. asioiden hoitaminen myös rajoittaa hieman kun jatkuvasti pitää laukata jossain hoitelemassa ja selvittämässä juttuja. mutta ole huomannut että nyt muuton jälkeen ollaan oltu paljon enemmän kotona kuin ennen. aikaisemmin käytiin joka päivä jossain autolla, nyt voi mennä kolmekin päivää että ollaan vaan kotona, mitä nyt ruokakaupassa käydään ja sinnekkin kävellen. mä kovasti odotan että lapset pääsisivät hoitoon, saisivat omanikäisiään kavereita.

tuntuu hirveältä kun joka päivä joutuu hermostumaan, siitä pojankin kanssa juteltiin. hän sanoi juuri " jos oon kunnolla enkä kiusaa siskoa, niin voidaan sitten mennä sinne puistoon..". olen huomannut myös että hän ei aina tiedosta lyöneensä.

tyttö juuri potkaisi veljeään, ilman syytä...että näin meillä. kyllä osaa tuo tyttökin.

Kyllä osaa tuo tyttökin, onko se ihme? Hän saa sen mallin, että se on ok, koska häntäkin potkitaan ja lyödään.
Ja kyllä, mä olen sitä mieltä, että te sallitte sen väkivallan siellä kotona. Sä tukistat, poika lyö vuosikausia, tyttökin potkii, apua on haettu, mutta ei riittävästi, koska tilanne jatkuu.

Mulla on itselläni erityislapsi, tiedän, että ne on haastavia, meillä myös aggressio-ongelmia, mutta ne on ratkaistu niin, että niitä ei yksinkertaisesti sallita. Apua on haettu tiiviisti, meillä taataan lapsille väkivallaton koti ja se on sunv velvollisuutesi vanhempana luvata tytöllesi.

Se voi tuntua pahalta, mutta sä olet vastuussa tilanteesta, itse en saisi sielulleni rauhaa ja hakisin apua niin kauan, että sitä saisin, en kuukausien päästä ja niin, että vain lässyttäisin, että on yritetty sitä tätä ja tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
...mutta ap hei...
Ei tuon ikäisen kuulu istua tietokoneella päivittäin edes tuntia.
Kuulostaa hurjalta!!!

Niinpä...pisti silmään ja pahasti myös. Meillä 5-vuotias on saanut kokeilla pikkukakkosen pelejä...jos jo 2-vuotiaana avasi koneen ja laittoi päälle jne..ja on sallittu ja annettu pelata tunteja. Huhhuh.

Alkuperäinen kirjoittaja yks.:
Pisti yksi asia silmään; pelikielto. Mitä tuon ikäinen pelaa ja kuinka paljon? Meillä tuon ikäinen vasta rupesi tutustumaan tietokoneen käyttöön, todella "mukavilla" peleillä ja rauhallisilla esim. muumit.

meillä poika käytti tietokonetta jo 2v. pelaa max 2h päivässä, tunti kerrallaan jos sitäkään. ei ole päivittäistä. ulkoillaan paljon.

Liikaa pelasa. Mun mielestä pelaamisen vois laittaa täystauolle kokonaan. Otsikko pitäis olla, että "Mitä ihmettä teen itseni kanssa!" siis mitä voit tehdä vanhempana...älä syytä poikaa

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja yks.:
Pisti yksi asia silmään; pelikielto. Mitä tuon ikäinen pelaa ja kuinka paljon? Meillä tuon ikäinen vasta rupesi tutustumaan tietokoneen käyttöön, todella "mukavilla" peleillä ja rauhallisilla esim. muumit.

meillä poika käytti tietokonetta jo 2v. pelaa max 2h päivässä, tunti kerrallaan jos sitäkään. ei ole päivittäistä. ulkoillaan paljon.

Liikaa pelasa. Mun mielestä pelaamisen vois laittaa täystauolle kokonaan. Otsikko pitäis olla, että "Mitä ihmettä teen itseni kanssa!" siis mitä voit tehdä vanhempana...älä syytä poikaa

tässä kirjoittaa äiti jolla ei ole kokemusta vaikean lapsen kasvatuksesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Ikävä tilanne:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
säännöllinen rytmi arkeen ja ehdottomasti kunnon rajat, joista ei lipsuta..:)

sitä työstetään ja ollaankin edistytty. syömiset on ajallaan ym. tosin kun vielä tuo nuorimmainen 1v vie paljon aikaa. asioiden hoitaminen myös rajoittaa hieman kun jatkuvasti pitää laukata jossain hoitelemassa ja selvittämässä juttuja. mutta ole huomannut että nyt muuton jälkeen ollaan oltu paljon enemmän kotona kuin ennen. aikaisemmin käytiin joka päivä jossain autolla, nyt voi mennä kolmekin päivää että ollaan vaan kotona, mitä nyt ruokakaupassa käydään ja sinnekkin kävellen. mä kovasti odotan että lapset pääsisivät hoitoon, saisivat omanikäisiään kavereita.

tuntuu hirveältä kun joka päivä joutuu hermostumaan, siitä pojankin kanssa juteltiin. hän sanoi juuri " jos oon kunnolla enkä kiusaa siskoa, niin voidaan sitten mennä sinne puistoon..". olen huomannut myös että hän ei aina tiedosta lyöneensä.

tyttö juuri potkaisi veljeään, ilman syytä...että näin meillä. kyllä osaa tuo tyttökin.

Kyllä osaa tuo tyttökin, onko se ihme? Hän saa sen mallin, että se on ok, koska häntäkin potkitaan ja lyödään.
Ja kyllä, mä olen sitä mieltä, että te sallitte sen väkivallan siellä kotona. Sä tukistat, poika lyö vuosikausia, tyttökin potkii, apua on haettu, mutta ei riittävästi, koska tilanne jatkuu.

Mulla on itselläni erityislapsi, tiedän, että ne on haastavia, meillä myös aggressio-ongelmia, mutta ne on ratkaistu niin, että niitä ei yksinkertaisesti sallita. Apua on haettu tiiviisti, meillä taataan lapsille väkivallaton koti ja se on sunv velvollisuutesi vanhempana luvata tytöllesi.

Se voi tuntua pahalta, mutta sä olet vastuussa tilanteesta, itse en saisi sielulleni rauhaa ja hakisin apua niin kauan, että sitä saisin, en kuukausien päästä ja niin, että vain lässyttäisin, että on yritetty sitä tätä ja tuota.

kerro mulle voinko mennä vaan sanomaan että " se on tapahduttava nyt. hoitopaikka pitää olla huomenna ja psykologille aika tänään ja illalla on perhetyön tultava meille!!!" ei se mene niin. en pääse jonon ohi vaikka miten sinne lässyttäisin. on vain odotettava. sillä välin on yritettävä pitää kuri.

ja voin kyllä sanoa että on minussa itsessänikin vikaa. tosin lapset ei tod. ole oppineet meiltä vanhemmilta lyömistä sillä väkivaltaa ei ole lainkaan. ja voit sinäkin varmaan sanoa että sinussakin on vikaa. kukapa meistä olisi täydellinen? alunperin pojan väkivaltaisuus alkoi hoidossa. siellä oli isompi poika joka löi ja kiusasi. meillä sitten pieni poika ajatteli tehdä samoin. jossain vaiheessa se saatiin pois mutta sitten tuli toinen hoitopaikka jossa samanikäinen poika ja nämä kaeruksethan tappelivat päivittäin ja istuivat sitten jäähyllä. ja olen myös kuullut ettei meidän perhe ole ainoa, jossa sisarukset tappelee.

voit laittaa mulle yksityisviestiä jossa kerrot miten teillä on toimittu ja toimitaan vastaavan tilanteen välttämiseksi. haluan tietää, jospa se auttais meilläkin. jos sulla kerran on hyvät ohjeet että saadaan meilläkin homma toimimaan, haluan kuulla siitä mielelläni. kiitos.

Yhteistyössä