Mitä ihmettä teen... Ammatinvalinnasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Olen opiskellut vuosikaupalla sellaisen alan aineita, että pitäisi oikeastaan yritys pistää pystyyn. Mutta en ole varma, vastaako yritysmaailma arvojani tai onko minusta yrittäjäksi.

Nyt sitten ihmettelen, mitä teen. Ajatukset vaihtelee viikottain, mitä haluan tehdä. Haluan opiskella joka viikko jotain ihan eri asiaa.

Ja ikää on kuitenkin yli 30 et jotai työtä tässä pitäis alkaa tekemään.

Mistä ihmeestä tietää, mitä haluaa tehdä, tai ees sitä suuntaa, jos haluaa vaihtaa alaa, ettei käy niin, että taas valitsen väärin?

Tee lista asioista, joita työltäsi haluat, ja asioista, joita et missään tapauksessa halua. Sen jälkeen käy Mol:in sivuilla, jossa muistaakseni on lista eri ammateista. Merkitse kunkin ammatin kohdalle, montako listallasi olevista asioista ammatti täyttää. Lopuksi katsot, missä ammeteissa on eniten hyviä puolia ja vähiten huonoja.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Olen opiskellut vuosikaupalla sellaisen alan aineita, että pitäisi oikeastaan yritys pistää pystyyn. Mutta en ole varma, vastaako yritysmaailma arvojani tai onko minusta yrittäjäksi.

Nyt sitten ihmettelen, mitä teen. Ajatukset vaihtelee viikottain, mitä haluan tehdä. Haluan opiskella joka viikko jotain ihan eri asiaa.

Ja ikää on kuitenkin yli 30 et jotai työtä tässä pitäis alkaa tekemään.

Mistä ihmeestä tietää, mitä haluaa tehdä, tai ees sitä suuntaa, jos haluaa vaihtaa alaa, ettei käy niin, että taas valitsen väärin?

No sen tietää siitä että on PAKKO jostakin saada rahaa RUOKAAN. Ei siinä mietitä vaihtaisinko vai en tai mitä HALUAA tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ruoka:
No sen tietää siitä että on PAKKO jostakin saada rahaa RUOKAAN. Ei siinä mietitä vaihtaisinko vai en tai mitä HALUAA tehdä.

Mutta jos ainoa vaihtoehtona on perustaa yritys, eikä mulla ole sellaiseen resursseja?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ruoka:

Mutta jos ainoa vaihtoehtona on perustaa yritys, eikä mulla ole sellaiseen resursseja?

No mee töihin. Mihin ikinä satut pääsemään.

Tässä linkki AVO-ammatinvalintaohjelmaan. http://www.mol.fi/avo/

Itsellä sama ongelma, en tiedä mitä haluan tehdä, toistakymmentä vuotta olen tehnyt työtä joka ei ole sitä mitä haluan eläkeikään saakka tehdä. :| Ihan mielettömän vaikeaa keksiä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Tässä linkki AVO-ammatinvalintaohjelmaan. http://www.mol.fi/avo/

Itsellä sama ongelma, en tiedä mitä haluan tehdä, toistakymmentä vuotta olen tehnyt työtä joka ei ole sitä mitä haluan eläkeikään saakka tehdä. :| Ihan mielettömän vaikeaa keksiä!!

juu, olen tän testin tehnyt noin 20 kertaa...
kyse ei ole siitä, ettenkö HALUAISI tehdä opiskelemiani asioita, mutta kun sen alan töitä ei ole.

Yhteistyössä