Raskaana eikä suunnitellusti, mitä ihmettä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatontamuttatotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskomatontamuttatotta

Vieras
Kolme lasta on. 6v kotiäitinä takana. Aloitin opiskelun unelma-alalla yliopistossa viime syksynä. Yksi ainoa kerta humalassa ilman kortsua (laitettiin vasta lopussa) ja nyt olen oireista päätellen vahvasti raskaana.

Mies on kolmannen jälkeen näistä puhuttaessa aina sanonut, että hänelle sopisi jos lapsia tulisi lisääkin. Itse olen vastannut, että haluan ehdottomasti ainakin opiskella ensin. Tein älyttömän työn pääsykokeita varten ja olin muutenkin kypsä kotona olemiseen. Ihanaa mutta raskasta. Nautin tästä aikuisten seurassa olemisesta ja aivojen käyttämisestä. Mitä isommaksi nuo 3 kasvaa, mietin välillä että josko ne olikin jo tässä..? Tai sitten ei.

Olen aina ollut tiukasti vastaan turhia abortteja. (Epä)Mukavuusabortteja, niin mä aina sanon. En tiedä selviytyisinkö henkisesti ikinä siitä jos sen tekisin. Toisaalta, selviytyisinkö neljän lapsen kanssa vaativista opinnoista. Jo nyt ajankäyttö ja kaikki vaatii tarkkaa suunnittelua. Ehdin nyt toteuttaa itseäni ja opiskella äärettömän mielenkiintoista alaa ja myös olla perheen kanssa. En tiedä, ahdistaa! Kokemuksia, ajatuksia?

mulla vähän samanlainen tilanne ja nyt olen kolmen lapsen äiti, nuorinta ylläriä odotin kauhun sekaisin tuntein, mutta kyllä se elämä järjestyy aina. Haasteellista on mutta ihan sopivan haasteellista. Olen iloinen kun saimme vielä yhden ilostuksen, en osaisi enää kuvitella elämää ilman että perheeseen kuuluisi meidät jokainen. Tietysti sumpilimista on opiskeluni kanssa, ja gradu odottaa että hoitokuviot kunnossa!

Meillä on 4 lasta, eikä minua harmittaisi ollenkaan vaikka lisääkin tulisi. Puolisoni on ihan toista mieltä. Itse suunnittelen opiskelemaan lähtöä, mutta toistaiseksi työskentelen iltaisin. Meidän päivät on aikatauluja sinne ja tänne, ketä haetaan mistä ja viedään minne. Ja siinä välissä omat jutut, mut kummasti kaikki aina järjestyy =)

Yhteistyössä