Mitä ihmettä mulla tuli pimpistä!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nessu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja nessu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
kysta puhkes. Onko ollut kipuja?

pakko vielä kysyä. onko tuo muka oikeesti mahdollista.. tää on kyllä kaikkein järkeenkäyvin mahdollisuus. onko sulla käyny noin?

Oisko sulla ollut kohdunsuulla sellainen cysta/rakkula, joka nyt sit puhkes.. mikäköhän sen nimi oli?? Oon nähnyt sellaisia työssäni. Vaaraton.
Eihän ne kystat aina vaarattomia ole. Yleensä kyllä, mutta ei aina.

juu, mutta tää on mitä mietin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kystat on vaarattomia niin miksi minun kystanäytteelle on joka kerta tehty syöpätesti?

Sinä puhut nyt munasarja cystasta eikö vaan. Minä kohdunsuulla olevasta ja muistinkin, että se on nabothin cysta

Ok. Onko noi munasarjakystat sitten yleensä vaarallisempia kuin muut?

Jos kystat on vaarattomia niin miksi minun kystanäytteelle on joka kerta tehty syöpätesti?

Sinä puhut nyt munasarja cystasta eikö vaan. Minä kohdunsuulla olevasta ja muistinkin, että se on nabothin cysta

Ok. Onko noi munasarjakystat sitten yleensä vaarallisempia kuin muut?

Munasarjoissa voi olla ns. toiminnallisia cystia, joita tulee ja menee kuukautiskierron mukaan. Niistä ei yleensä ole oireita vaan ne löydetään sattumalta ultralla. Joskus voivat kasvaa isoiksikin ja puhjetassaan aiheuttaa kovaa, viiltävää ja polttavaa kipua alamahalle.

Sit munasarjoissa voi olla endometrioomia eli ns. suklaacystia, jotka sisältävät vanhaa verta. Liittyvät siis endometrioosiin ja voivat vaikeuttaa raskaaksi tuloa, koska häiritsevät munasarjan toimintaa.

Sit niissä voi olla cystia, jotka ovat munasarjasyöpää.

Niinpä aina kun munasarjassa jotain ylimääräistä nähdään tulisi ottaa munasarjasyöpämarkkeri verikoe eli ca-125. Sen tuloksen pohjalta sit voidaan suunnitella jatkohoitoa ja seurantaa. Munasarjasyöpä nimenomaan nostaa tuota arvoa ( tosin sitä nostaa myös jonkin verran endometrioosi, mahdoll. kirurginen laikkaus ja jopa raskaus).

Alkuperäinen kirjoittaja nessu:
ongelma on jo ratkaistu.. kiitos vastaajalle.. kysta sen on täytyny olla. ei oo muuta mahdollisuutta.. minäkin vasta synnyttäny. ekat menkat oli äsken.. eli kiitos kaunis.
Kannattaa varautua myös siihen että palstatohtorit ei välttämättä anna oikeaa diagnoosia.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mulla kävi joku aika sitten ihan sama juttu mut sitä tuli seksin yhteydessä. Mies kysy heti et kusitko, no en todellakaan ja ihan samalta tuntu kun lapsivedet meni. Sitä vaan valahti ilman mitään kipua. Eikä kipua ollut sen jälkeen. Kait sekin sitten kysta oli.

ööö... onko ejakulaatio sanana tuttu???

Fantaihana, olet ihana.

Se siitä. No, jos ihan todella pohditaan, mitä pimpistä voi tulla, niin tiedetään että paljonkin kaikkea kivaa ja jännää.

Lapsia, mälliä, pisua, lisua,
lirua, lorua, verta, porua,
limaa, piimää, juustoa, höystöä,
vettä, simaa, seksilimaa,
hilloa, guanoa, hyvää ja huonoa,
rupsuja, lotinaa, läpsytystä, kitinää,
orkkuja, kurkkuja, faaraomurkkuja,
onnenhetkiä, metsäretkiä,
suolanmakua, silakankatkua,
eliksiiriä ja pieniä hiiriä.

Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Ehkä joku näistä siis, ap?

Yhteistyössä