Mitä hittoa mulle on tapahtunu synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja what?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

what?

Vieras
Vauvamme on nyt 2kk.. miehen kanssa on menny aina hyvin ja hän on erittäin kelpo mies. Mulla ei oikeestaan ollu paljoakaan baby bluessia ja eka kuukausi meni erittäin hyvin,mutta nyt tuntuu että vituttaa ahdistaa ja masentaa jatkuvasti,joinain päivinä enemmän joinain vähemmän. Suurin muutos ennen raskautta on tullu tosiaan suhtautumisesta mieheen..mielestäni hän on aina ollu erittäin hyvännäköinen,haluttava ja unelmieni mies. Nyt raskauden jälkeen tuntuu että asiat mitä hän tekee ärsyttää,seksi ei kiinnosta enkä jaksa kuunnella hänen juttujaan ( hän tykkää puhua ja paljon!) Nolottaa oikein..mitä hittoa tämä oikein on? Varmaan jotenkin olen masentunut,mutta mikä juttu tää mieheen suhtautuminen on. Jopa ero on välähtänyt mielessä vaikka siihen ei oikeastaan ole mitään syytä..

Synnytyksen jälkeinen masennus puhkeaa yleensä noin kolme kuukautta synnytyksestä, eli voisiko kyse olla siitä? Ns. baby blues, on käsitykseni mukaan yleisintä muutama päivä synnytyksen jälkeen, suoranainen masennus ilmenee vasta myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulla on molempien synnytysten jälkeen tullut tuollainen ärsytysaika..kaikki mies tekee tai on tekemättä ärsyttää...menee kyl ohi, mulla ainakin :D

Millo?
Nimim. synnytyksestä yli vuosi (tai sektiosta, jospa siksi)

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulla on molempien synnytysten jälkeen tullut tuollainen ärsytysaika..kaikki mies tekee tai on tekemättä ärsyttää...menee kyl ohi, mulla ainakin :D

Millo?
Nimim. synnytyksestä yli vuosi (tai sektiosta, jospa siksi)

Mulla tuli se vissiin pari kk synnytyksestä ja nyt alkaa helppaan..vauva 4,5kk :whistle:

Mulla kans ollu molempien syntymän jälkeen tuomonen tajuton ärsytys miestä kohtaan, esikoisesta pahimmillaan se oli kun tyttö oli n. 4-6kk, tuntui ettei ukko osannu tehdä mitään oikein.
OMAA AIKAA! sitä suosittelen nyt näin ihan aluksi, ja kokeiles joatain yllättävää keksiä, tai käske miehen keksiä jotain yllättävää, kyllä ne tunteet sieltä vielä löytyy.

Tuohon vaikuttaa varmasti myös se jos itse valvot yöllä vauvan kanssa ja toinen vetää tyytyväisenä katkeamattomat yöunet, on päivän tekemättä mitään ja sen jälkeen erehtyy sanomaan että kun väsyttää, silloin ainakin itsestä tuntui että voisi lyödä :ashamed:
Meillä kun nuo ei ole suostunut pulloa syömään niin isän on ollut hankala valvoa öitä lasten kanssa.

Yhteistyössä