Mitä hittoa tälle soutamiselle ja huopaamiselle pitäisi tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono vaimo

Vieras
Ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 10vuotta josta 6vuotta naimisissa. Meillä on kolme lasta joista vanhin täyttää kohta 5v. ja nuorimmainen on juuri täyttänyt 2v. Musta tuntuu että olen nuorimmaisen syntymästä asti ollut enemmän tai vähemmän eron partaalla. Tiedän että pikkuvauva aika on rankkaa ja toki erityisesti silloin kun on kaksi muutakin pientä lasta, enkä ole halunnut tehdä hätiköityjä päätöksiä. Jotenkin tuntuu että parisuhteemme aaltoilee kauheista kriiseistä "kaverimaiseen" yhteiseloon. En oikeastaan usko että rakastan miestäni enää kuten miestä tulisi rakastaa ja meillä on hirveän vähän mitään yhteistä (lapsia lukuunottamatta). Toisaalta taas mies osaa välillä olla todella ihana ja tiedän että hän kyllä rakastaa minua ja tekee sen myös selväksi. Ehkä siksi tunnen niin suunnatonta syyllisyyttä omista ajatuksistani.

Ei, minulla ei ole uutta miestä kiikarissa tai mitään muutakaan. Silloin tällöin meillä on miehen kanssa jopa hauskaa, mutta harvassa nämä hetket taitavat olla. Mies on hyvä isä ja hyvä aviomies (ainakin silloin kun meillä ei ole jokin elämää suurempi keskinäinen konflikti menossa). En vain tiedä mitä tehdä... Tässä taannoin mies oli viikon työmatkalla ja minua suorastaan ärsytti kun hän soitteli ja valitteli ikäväänsä. Oma oloni oli lähinnä helpottunut kun ei tarvinnut koko ajan tehdä hänelle tiliä joka asiasta (hän on melko omistushaluinen). Tilanne on kärjistynyt jopa niin että minulla ei ole enää minkäänlaisia seksihaluja miestä kohtaan ja se on tietysti taas yksi asia joka aiheuttaa välillämme erimielisyyksiä.

Pitäisikö tässä tilanteessa miettiä eroa vai hakeutua terapiaan? En edes tiedä lähtisikö mies terapiaan.... hän kun tuntuu uskovan että kaikki on hyvin. Mitä jos rakkaus vain loppuu? Ja miten se voikin tuntua näin pahalta.... :(

[QUOTE="minä";26389045]Tiedän hyvin mistä puhut. Vaan en todellakaan tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Paska olo.[/QUOTE]

Tavallaan kai lohdullista että on muitakin samassa tilanteessa... Toisaalta taas ei. Sitä jotenkin kuvittelee että eroon tarvitaan se että molemmat lakkaavat rakastamasta, toinen pettää tmv. Mutta entä sitten jos toinen ei vain jaksa enää vaikka toinen vielä kovastikin rakastaisi? Olisin sitten se kauhea jättäjä-lumppu-mikälie kun lemppaisin hyvän miehen ja rakastavan isän... Kuuluuko minun siis jäädä tähän suhteeseen vaikka tuntuu että olemme miehen kanssa korkeintaan kavereita? Rakastan häntä kyllä, ollaanhan oltu vuosikymmen yhdessä! Rakastan myös omia sisaruksiani ja hyviä ystäviäni mutten haluaisi asua heidän kanssaan...

Ehkä pitäisi vielä vain odottaa ja toivoa että tämä tunne menee ohi....

Melkein toivoin että tähän olisi tullut joku esittämään helpon ratkaisun! Vaikka jos en itse ole sitä ratkaisua kahteen vuoteen keksinyt niin vaikeaa kai se on... :( Sen tiedän, ettei tämä näinkään voi jatkua.

Olet loman tarpeessa. Ensin oman loman ja sitten yhdessä ukkokullan kanssa tehtävän lomareissun tarpeessa. Siinä sitten selviää, oletteko vaan unohtaneet toisenne ja sen miten mukava on olla yhdessä vai onko jotain muutakin.

[QUOTE="Vieras";26389286]Olet loman tarpeessa. Ensin oman loman ja sitten yhdessä ukkokullan kanssa tehtävän lomareissun tarpeessa. Siinä sitten selviää, oletteko vaan unohtaneet toisenne ja sen miten mukava on olla yhdessä vai onko jotain muutakin.[/QUOTE]

Omalla lomalla olin ihan hetki sitten. Se oli lähinnä miehen ansiota ja tunsin suunnatonta syyllisyyttä huomatessani siellä taas kuinka helpolta eläminen tuntui ilman häntä.... :/ Miehen kanssa olemme yrittäneet päästä lomalle, mutta valitettavasti se on aika vaikeaa tällä hetkellä... Oli puhetta ensi kesänä hääpäivänä, mutta saas nähdä onnistuuko... En edes tiedä haluanko enää.

Mulla yli tuplaten enemmän yhteiselämään takana mieheni kanssa ja ihan samaa vuoristorataa ollut lähes koko ajan :D. Pikku hiljaa olen tajunnut, että suurimmaksi osaksi ongelmat ovat olleet oman pääni tuotoksia. Tyytymättömyys itseeni, työhöni tms heijastuu tyytymättömyytenä periaatteessa ihan onnelliseen parisuhteeseeni. Tietysti kipinää kaivattaisiin lisää mutta nyt ne niin sanotut ruuhkavuodet vie kaiken voiman. Olen ennenkaikkea halunnut turvata kolmelle lapsellemme onnellisen ja turvallisen lapsuuden, mieheni on todella hyvä perheenisä.

Klisee, mutta rakastaminen on tahdon asia. Ne rakkauden tunteet ovat kyllä olemassa, ne ovat vain piilossa kaiken arjen ja tavallisuuden takana. Tilaisuuden tullen ne putkahtavat taas esille ja kun on saanut jonkun aikaa kieriskellä ihanassa rakastumisen tunteessa, jaksaa taas elää ne tasaiset ajat. Ja kun oppii luottamaan siihen, että kipinä löytyy aika ajoin, elämä ukkokullan kanssa muuttuu mukavammaksi.

Periaatteessa oon muiden vastaajien kanssa samoilla linjoilla. Mutta kyllähän mieheltäkin vaaditaan "jotain", siis jotain muutakin kuin hyvänä isänä oleminen. Tässä tapauksessa mun mielestä liiallinen omistushaluisuus olisi oikeasti sellainen asia, joka pidemmän päälle aiheuttaisi tosissaan ongelmia. Suosittelen terapiaa. Ei sun tarvii osata ite tätä ratkaista, ammattilaisiakin on. Anna tilanteelle aikaa, mutta älä dumppaa omia toiveita vain sen takia, että sun muka kuuluu elää tietyllä tavalla. Anna kaikelle mahdollisuus, erityisesti itsellesi!

Meidän kohdalla terapiasta ei ollut mitään hyötyä. Osaamme puhua asiallisesti asioista kotonakin. Ongelmahan tässä on se ettei nämä asiat puhumalla muutu yksistään vaan tässä tarvitaan niitä tekoja, yhdessäoloa ja nimenomaan ilman niitä lapsia!!

Omalla lomalla olin ihan hetki sitten. Se oli lähinnä miehen ansiota ja tunsin suunnatonta syyllisyyttä huomatessani siellä taas kuinka helpolta eläminen tuntui ilman häntä.... :/ Miehen kanssa olemme yrittäneet päästä lomalle, mutta valitettavasti se on aika vaikeaa tällä hetkellä... Oli puhetta ensi kesänä hääpäivänä, mutta saas nähdä onnistuuko... En edes tiedä haluanko enää.

Järjestä se loma kumminkin. Jos ette viihdy yhdessä, sitten mie tit muuta. Joskus arki nielaisee meidät niin että emme muista olevamme rakastavaisia.

Klisee, mutta rakastaminen on tahdon asia. Ne rakkauden tunteet ovat kyllä olemassa, ne ovat vain piilossa kaiken arjen ja tavallisuuden takana. Tilaisuuden tullen ne putkahtavat taas esille ja kun on saanut jonkun aikaa kieriskellä ihanassa rakastumisen tunteessa, jaksaa taas elää ne tasaiset ajat. Ja kun oppii luottamaan siihen, että kipinä löytyy aika ajoin, elämä ukkokullan kanssa muuttuu mukavammaksi.

Tätä tarkoitan, kun jankuttan tuota loma-asiaa.

Yhteistyössä