Mitä häirikkönaapureille oikein voisi tehdä vastapalvelukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yks";29880903]Mitä ne siis tarkalleen ottaen tekee??[/QUOTE]

Pitää eläimellistä menoa aika pe 19->
Just kävi ambulanssikin (en itse soittanut sitä) ja kytät (ne soitin itse).

Ok. Meno on siis NOIN hurjaa.

Jos olis ollut normaali biletystä, niin olisin ehdottanut 'remonttia'. Joka ikinen vkl aamu heti kun hiljaisuus päättyy, porakone laulamaan. Jos ei seinää voi porata, niin sitten jotain kovaa materiaalia kiinni seinään ja sitä porailemaan... Mut toisaalta siinä häiriintyy ne muutkin naapurit... niiden kans pitäis sopia asiasta etukäteen.

laitoin juorun kiertämään taloyhtiössä. häpeä on paras keino. itse soitin poliiseja harva se kerta kun yläkerrassa tapeltiin, itkettiin, lapset itki ym keskellä yötä. eipä ne koskaan joutaneet paikalle. savustettiin ulos ilkeästi juoruilla ja katseilla ja puheilla.

laitoin juorun kiertämään taloyhtiössä. häpeä on paras keino. itse soitin poliiseja harva se kerta kun yläkerrassa tapeltiin, itkettiin, lapset itki ym keskellä yötä. eipä ne koskaan joutaneet paikalle. savustettiin ulos ilkeästi juoruilla ja katseilla ja puheilla.

Toivottavasti lapset saivat apuja. Kuulostaa aika kamalalta touhulta. Ei tuollaiset ihmiset yleensä ymmärrä hävetä. Jospa ne saivat häädön eikä vapaaehtoisesti lähteneet.

Valita isännöitsijälle, kirjallisesti, vaikka sähköpostilla. Suullisella ei ole valitusta. Puhu naapureille, että valittavat kanssa. Muutama valitus riittää vuokrasuhteen irtisanomiseen. (oletan että ovat vuokralla)

Ei voi olla totta, että joku edes ajattelee "takaisni antamista". Jos haluat rakentaa naapurisopua ja -rauhaa, niin lähesty asiaa asiana ja rakentavassa mielessä. Kerro naapureillesi. Ihan totta, he eivät ehkä edes tajua aiheuttamaansa häiriötä. Voit turvautua virkavaltaan ja kirjalliseen ilmoitukseen, mutta juttele ensin. Onneksi mä en asu SUN naapurissa.

Kostosta tulee vaan kierre joka jatkuu kummankin puolelta..
Asuttiin ennen häiriköiden alakerrassa ja voi sitä epätoivoa kun nukkuivat päivät ja heräsivät silloin kun me kävimme nukkumaan.. Tuo on yhtä helvettiä jos metelöinti on toistuvaa. Meillä ei edes auttanu mikään vaikka käytiin melkein päivittäin silmät ristissä unien vähyyden takia asuntotoimistossa valittamassa. Eivät tehneet asialle yhtään mitään! Lopulta meni hermot ja muutettiin pois sieltä..

Jos ovat vuokralaisia niin valitusta tekemään niin usei että saadaan häädettyä.JOs omistusaujia niin silloin häätäminen vaikeampaa. Kosto on siitä huono että yleensä kostavat sitten takaisin. Jos ovatpäihde ja mielenterveysongelmaisia niin niillä yleensä rittä hulluutta, aikaa ja luovuutta noissa kostotoimenpiteissä, joten itse välttäisin sille tielle lähtemistä.

[QUOTE="naapuri";29882080]Ei voi olla totta, että joku edes ajattelee "takaisni antamista". Jos haluat rakentaa naapurisopua ja -rauhaa, niin lähesty asiaa asiana ja rakentavassa mielessä. Kerro naapureillesi. Ihan totta, he eivät ehkä edes tajua aiheuttamaansa häiriötä. Voit turvautua virkavaltaan ja kirjalliseen ilmoitukseen, mutta juttele ensin. Onneksi mä en asu SUN naapurissa.[/QUOTE]

Näin itsekin olen aina toiminut ja näin olen neuvonut muitakin tekemään. Mutta ollaan kerran asuttu sellaisen häirikön naapurissa, jossa eläminen oli aivan helvettiä ja kun asiasta rakentavasti yritin keskustella, niin sainkin sellaisen ryöpytyksen niskaani ettei paremmasta väliä. Lisäksi alkoi kostamaan minulle jotain jota en edes tiedä. EI auttanut keskustella tai yrittää saada sopua aikaan. Lopulta auttoi vain vihaiset kirjeet isännöitsijälle ja meidän muiden naapurien yhteinen rintama. Häädönhän lopulta sai..

Näin itsekin olen aina toiminut ja näin olen neuvonut muitakin tekemään. Mutta ollaan kerran asuttu sellaisen häirikön naapurissa, jossa eläminen oli aivan helvettiä ja kun asiasta rakentavasti yritin keskustella, niin sainkin sellaisen ryöpytyksen niskaani ettei paremmasta väliä. Lisäksi alkoi kostamaan minulle jotain jota en edes tiedä. EI auttanut keskustella tai yrittää saada sopua aikaan. Lopulta auttoi vain vihaiset kirjeet isännöitsijälle ja meidän muiden naapurien yhteinen rintama. Häädönhän lopulta sai..

Hyvä et häätö tuli kumminki lopulta.. Meillä kun oli häiriköt yläkerrassa niin kun kerran mulla meni totaalisesti hermot ja avauduin miehelle kotona heistä niin huomasin et ikkuna olikin ollu auki ja olivat kuulleet kaiken. Tämän jälkeen alkoi meille huutelu portaissa ja kerran hapuilivat humalassa meidän etupihalla ja olivat oksentaneet kynnysmatolle.. samoiten heidän parvekkeeltaan lensi kaikkea meidän takapihalle, esim. makkarankuoria ja suklaapapereita yms.. asuttiin siis luhtitalossa silloin..
Hyi, vieläki tulee ärsyttävä fiilis kun ajattelenkaan, onneks päästiin pois sieltä :D

Hyvä et häätö tuli kumminki lopulta.. Meillä kun oli häiriköt yläkerrassa niin kun kerran mulla meni totaalisesti hermot ja avauduin miehelle kotona heistä niin huomasin et ikkuna olikin ollu auki ja olivat kuulleet kaiken. Tämän jälkeen alkoi meille huutelu portaissa ja kerran hapuilivat humalassa meidän etupihalla ja olivat oksentaneet kynnysmatolle.. samoiten heidän parvekkeeltaan lensi kaikkea meidän takapihalle, esim. makkarankuoria ja suklaapapereita yms.. asuttiin siis luhtitalossa silloin..
Hyi, vieläki tulee ärsyttävä fiilis kun ajattelenkaan, onneks päästiin pois sieltä :D

Olikohan sama naapuri kuin meillä...? Ulkoiluttivat mm koiraansa meidän takapihalla. Lasten lelut olivat koiran pissassa ja koiran ulostetta oli takapihan nurmikolla... Mun istutuksia katkottiin ja tupakantumpit löytyivät meidän pihalta. Tietenkin.

• Tykkää
Reactions: StaRR
Alkuperäinen kirjoittaja rássi;29880936:
Noh, oletko huomauttanut naapureille häiriköinnistä? Selvä puhe voisi tepsiä paremmin kuin ainaiselle sotajalalle astuminen. Ja jos ei tepsi, niin valitat eteenpäin.

Voisi olla hyvä idea, mutta en todellakaan tiedä, ketä siellä edes asuu. Semmoista ääntä sieltä pääsee, ennen sinne uskalla mennä koputtamaan oveen.

Kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä. Hankkisin hyvät korvatulpat ja harvemmin kai kukaan sen oven läpi on tullut. Meillä ovisummeri huutaa jatkuvasti ja ovesta rampataan edestakas välillä viikollakin. En sais varmaan koskaan unta ilman tulppia.

Häpeään tarvitaan, että olisi edes jotain itsekunnoitusta noilla tyypeillä. En usko, että on. Ehkä pitäisi tulostaa tuonne porraskäytävän ilmoitustaululle valokuvat eilisillalta, kun sekavia ihmisiä taas raahattiin ambulanssiin.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29881949:
puhe ja jos se ei auta, niin ilmoitus isännöitsijälle. ei mitkään kostotoimet auta yhtään mitään

Mitä sä luulet, että se isännöistijä tekee? Tiedtäkö, että ihmiset häätö on tosi vaikeaa itseasiassa.

[QUOTE="naapuri";29882080]Ei voi olla totta, että joku edes ajattelee "takaisni antamista". Jos haluat rakentaa naapurisopua ja -rauhaa, niin lähesty asiaa asiana ja rakentavassa mielessä. Kerro naapureillesi. Ihan totta, he eivät ehkä edes tajua aiheuttamaansa häiriötä. Voit turvautua virkavaltaan ja kirjalliseen ilmoitukseen, mutta juttele ensin. Onneksi mä en asu SUN naapurissa.[/QUOTE]

Mä en halua olla missäään tekemisissä noiden naapureiden kanssa. En edes tiedä, ketä siellä asuu. Äänien perusteella kuvittelen eilen, että siellä tapetaan jotakuta.

Kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä. Hankkisin hyvät korvatulpat ja harvemmin kai kukaan sen oven läpi on tullut. Meillä ovisummeri huutaa jatkuvasti ja ovesta rampataan edestakas välillä viikollakin. En sais varmaan koskaan unta ilman tulppia.

Elämisestä kuuluu ääniä, se on normaalia. Biletyksenkin ymmärrän. Siinä vaiheessa kun tarvitaan poliisia ja ambulanssia, se ei ole enää normaalia elämisen ääntä.

Esimerkiksi on vaikea hoitaa työasioita puhelimessa tulpat päässä.

Yhteistyössä