M
"Mima"
Vieras
Itse jättäisin koko häät väliin ennemmin kun nolaisin itseni ja perheeni viemällä juustohöylän HÄÄLAHJAKSI!! Haloo, ihan oikeasti! Ei hitto, onneks meidän tuttavapiiriin ei kuulu kyseisenlaisia ihmisiä. Aamen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Huomaa kyllä kuinka teini ajatusmaailma sinulla on, karkit kelpaa![]()
mutta ei meille juustohöylää kun semmoinen on jo, niin nehän ei koskaan kulu ja mene huonoksi vai mitä
Taidatkin olla niitä jotka laittaa suoraan rahankerjuun kutsuun tilinumeroineen kaikkineen ja varmaan löytyy myös summakin
Surullista kun nykyään nuoret menee naimisiin ollaan heti kerjäämässä rahaa, meillä on jo kaikki muu,
hyvin mielikuvituksetonta ja moukkamaista vaatia rahalahjaa.
Lahja on lahja
ja minusta jokaisen vieraan pitäisi saada päättää itse tuoko lahjaa vai ei lahja ei ole pakollinen mutta silloin ei saa juhlaparikaan pahoittaa mieltään.
Tosin tohdin epäillä että taitaa nykypäivänä olla jo niin röyhkeitä hääparejakin että laittaa siitäkin maininnan kutsuun jotta se rahalahja on pakollinen.
Ennen sentään osattiin kunnioittaa vieraita joita kutsuttiin häihin eikä kukaan arvostellut kenenkään tuomisia tai tuomattomuutta,
vaan oltiin onnellisia jos se hiukan huonotuloisempikin ihminen on edes päässyt juhliin vaikka ei varaa mahdolliseen lahjaan ollutkaan.
Jos ap:n budejtti on kympin luokkaa, niin jos antais esim sen juustohöylän kaapista, ostaisin jonkun puisen pienen tarjottimen ja sellaisen hiirulaisjuustohaarukan. Pakkaisin sen sellofaaniin ja tekisin itse kortin. Ja nauttisin häistä.
kuten osa täälläkin on sanonut,e ttä se on rakkauden juhla eikä tarkoitus haalia paljon kallista tavaraa. Jos jälkimmäistä miettii niin ehkä menee vääristä syistä naimisiin.
Jos mietin meidän saamia lahjoja, niin ne kaksi pientä lasikippoa ja hääpari-nallet ovat ... jossain. Juustohöylä sen sijaan olisi käytössä![]()
Omituista, sillä hyviä espanjalaisia juustoja ei ylipäänsä ole tarkoitettu höylättäväksi ohueksi leivän päälle vaan syötäväksi paksumpana palana, jolloin maku pääsee oikeuksiinsa. Ohut siivu ei maistu millekään. Sama juttu oikeastaan kaikkien muiden juustojen kanssa paitsi edamin ja tavallisen kermajuuston. Siksi olisi aikamoinen sääli, jos juustohöylästä tulisi laajemmalle levinnyt tapa![]()
Mieluummin jotain käytännöllistä kuin turhaa (vaikka tikkareita lasikipossa, joo). Tai pientä naposteltavaa, suklaata vaikka.
Mä en esim. Ranskassa kyllä koskaan nähnyt kavereilla juustohöylää siellä asuessani. Ei se mikään vakiovaruste ole. Englannissa en muista myöskään nähneeni. Kaipa niitä saattaa kaupassa olla, mutta ei kyllä varmaankaan yhtä yleinen kodeissa kuin Suomessa.