Mitä häälahjaksi? Onko juustohöylä liian arkinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinisulka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Alissa";23754309]Kuinka suuri porukka menee syömään ja juomaan max 10 euron lahjalla? :laugh:[/QUOTE]

Jeps en huomannut, et näin moni vastasi mut mä+murkku ikäinen+taapero... Voi olla, et mä vain juon... murkku syö, kun on murkkuiässä. Tuskinpa siellä kukaan laskee, et monellako eurolla lautaselle ottaa.

[QUOTE="tööt";23754411]EHKÄ kannattaisi passata kyseiset häät, jos häälähja/budjetti on tuota tasoa.[/QUOTE]

Siis sanotko tosissasi, et mun pitäisi passata häät sen takia et ei vain just nyt satu olemaan rahaa?? tiedätkö millasta on elää melkein nolla budjetilla??? kuitenkin läheisen ihmisen häät kyseessä! pakko on niihin mennä... ja haluan mennä :/

juustohöylä on hyvä lahja. mun häihin olis saanu tulla lahjatta. häät on mun mielestä rakkauden juhla joissa juhlitaan omaa onnea läheisten kanssa, eikä kerätä lahjoja. nielaisu olis itellä tullu jos joku olis seksileluja tuonu, mut jokainen toki tietää mitä rakkailleen on sopivaa viedä. en siis pahalla sanonu, meille oma seksielämämme vaan on kovin henkilökohtainen.

[QUOTE="vieras";23754431] Juustohöylää kun käytetään kuitenkin pitkälti ympäri maailmaa.[/QUOTE]

Itseasiassa pohjoismaiden ja mennereuroopan pohjoisosien lisäksi ei ole kovin ylein muuaalla maailmassa.

Minä olen aika tyrmistynyt näitä vastauksia lukiessani. En ole tiennytkään, että lahjan pitää vastata tarjoilujen arvoa ja että käytännöllinen esine voisi olla huono lahja. Olen ollut siinä uskossa, että kutsu juhliin ei velvoita minkäänlaiseen lahjaan, vaikka juhliin tulisikin. En ole kyllä häitä järjestänyt, mutta ei minun juhliini tarvitse kenenkään tuoda lahjoja jos siltä tuntuu ja ihan yhtä lailla saa syödä ja juoda vatsansa täyteen.

[QUOTE="tööt";23754899]Mene ihmeessä, minä en menisi.[/QUOTE]

Kyllä mulle ainakin omissa häissä oli tärkeämpä, että mulle tärkeät ihmiset olivat paikalla, eikä se, että toivat mahd. hienot kalliit lahjat! Kyllä muutenkin oletan, että jos ihmiset lahjoja ostaa niin ihan oman kyvyn mukaan eikä niin, että joutuu pikavippiä/lainaa/luottoa ottamaan, että pärjää muuten!

Kyllä kympillä saisi jotain kivempaakin. Osta vaikka sen juustohöylän matkaan juustotarjotin tai vaikka leikkuuulauta. Varmasti saa kympillä. Kääri nätisti sellofaaniin ja askartele kaunis ja näyttävä kortti.

Jos olisit minun läheiseni,niin juustohöylä olisi oikein tervetullut,tuntuu että aina on molemmat pesussa yms.Tahtoisin ajatella että muutkin menevät naimisiin ja järjestävät häät muista syistä kun lahjojen takia.

[QUOTE="siis";23755262]kympillä voi antaa jo jotain ihan kivaakin, mutta kenellekään en antaisi lahjaksi juustohöylää omasta kaapista...[/QUOTE]

No ei kai ap sitä omast akaapistaan ollutkaan antamassa :D :D

Mä en esim. Ranskassa kyllä koskaan nähnyt kavereilla juustohöylää siellä asuessani. Ei se mikään vakiovaruste ole. Englannissa en muista myöskään nähneeni. Kaipa niitä saattaa kaupassa olla, mutta ei kyllä varmaankaan yhtä yleinen kodeissa kuin Suomessa.

Mielestäni voit ihan hyvin antaa sen käyttämättömän juustohöyläsi ja sitten ostat sillä noin kympillä tosiaan jonkun pienen puisen juustotarjottimen vaikka. Paketoit sellofaaniin ja askartelet itse kauniin kortin.

Meillä ei ollut häissä mitään lahjalistaa ja tosi kivoja lahjoja saatiin, enkä kyllä ajatellut lahjojen hintoja ollenkaan. Oli vaan kiva, kun ystävät ja sukulaiset tulivat meidän häitä juhlimaan.

[QUOTE="vieras";23755223]Höpö höpö. Kyllä on ihan yleinen ympäri eurooppaa, Amerikkaa ja Austraaliaa ja kyllä löytyy ihan yleisesti kaupoista monista Aasian ja Afrikan maistakin, jos vain niissä juustoa syödään.[/QUOTE]

No ei ainakaan Barcelonassa käytetä juustohöylää. Ainakaan niissä piireissä, joissa oleskelin. Edes isosta marketista ei sellasta löytynyt.

Me annettiin jo vuosia sitten viinipullo ja 2 viinilasia korissa ja sellofaaniin paketoituina. Raha oli tiukassa, joten kallista lahjaa ei voinut ostaa. Kori löytyi omasta takaa, joten lahja ei ollut kallis. Ja hääparikin omien sanojensa mukaan tykkäsi.

[QUOTE="Alissa";23754309]Kuinka suuri porukka menee syömään ja juomaan max 10 euron lahjalla? :laugh:[/QUOTE]

Onko häävieraan tiedettävä paljonko hääparille on tullut maksamaan per hekilö ruoka juoma pändin kuuntelu kahvit kakut istumapaikka wc paperin kulutus jne.
Sitten ei kannata mennä naimisiinkaan jos vierailla meinaa maksattaa koko lystin tai laittakoot kutsuun jo valmiiksi maksakaaoma osuutenne ja lasku mukaan :D

Mitä juustohöylään muuten tulee nin en ilkeisi viedä jollei sitten olisi hopeaa (hopeinenkaan ei paljon maksa jos tarjouksia seuraa) ja siihen ehkä vielä lisäksi joku juustotarjotin (se ei maksa paljon ja saa kauniin näyttävän lahjan)

[QUOTE="vieras";23754431]Minusta juutohöylä ei välttämättä ole ollenkaan huono idea, varsinkin jos kyse on nuoresta parista. Keksisin kyllä jotain sen kaveriksi kyllä. Mutta kiinnostaisi kuulla mikä on se maa missä ei juustohöylä ole tuttu. Juustohöylää kun käytetään kuitenkin pitkälti ympäri maailmaa.[/QUOTE]

Itse koen, että olemme mieheni kanssa "nuoripari" iköä hiukan päälle 20, MUTTA silti meiltä löytyy molemmilta omasta takaa juustohöylää ja kaikki muukin yhteiseen talouteen tarvittava rompe, johan tässä on jo asuttu pois vanhempien nurkista yli 5v.... Että joo, emme tarvitse juustohöyliä lahjaksi, tai saa olla aikas design-juustohöylä, jotta sillä olisi mittään virkaa.

Arvoton krääsä ja muuten tarpeettomiksi käyneet lahjat ovat mun mielestä ehdoton nounou. En ikinä itse antaisi mitään älytöntä roinaa miksikään lahjaksi. Se on epäekologista ja epätaloudellista. Mutta tuo ylläoleva karkkipurkki-sellofaani-juttu on aivan loistavan kekseliäs idea mielestäni!

Jos ap:n budejtti on kympin luokkaa, niin jos antais esim sen juustohöylän kaapista, ostaisin jonkun puisen pienen tarjottimen ja sellaisen hiirulaisjuustohaarukan. Pakkaisin sen sellofaaniin ja tekisin itse kortin. Ja nauttisin häistä.
kuten osa täälläkin on sanonut,e ttä se on rakkauden juhla eikä tarkoitus haalia paljon kallista tavaraa. Jos jälkimmäistä miettii niin ehkä menee vääristä syistä naimisiin.