Mitä etuuksia on lapsiperheiltä leikattu / poistettu 90-luvulla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="zenn";22194066]Toiset väittää kivenkovaan, että köyhyys on itseaiheutettua ja hankittu liian kallis asunto ja liian kalliita lastenvaatteita, kyllä kodinhoidontuella pitäisi pärjätä!

Meillä kodinhoidontuki kuntalisineen menee täysin asumiseen 50 neliön kerrostalokaksiossa.. Pitäisikö meidän muuttaa pienempään asuntoon? Joku tässä mättää, lapsiperheitä pitäisi tukea edes sen verran, että olisi jonkin näköinen mahdollisuus hoitaa lasta kotona kolmevuotiaaksi. Minun pitää mennä töihin, koska valitettavasti nipin napin alle keskituloinen mieheni ei pysty ruokkimaan ja vaatettamaan meitä kaikkia.[/QUOTE]

Millä tavalla se ei ole itseaiheutettua että olet tehnyt lapsia lapsia ja hoidat ne kotona? Kukas sen sitten on aiheuttanut?? Lasten teko on edelleen vapaaehtoista mun käsittääkseni.

[QUOTE="vieras";22195363]Millä tavalla se ei ole itseaiheutettua että olet tehnyt lapsia lapsia ja hoidat ne kotona? Kukas sen sitten on aiheuttanut?? Lasten teko on edelleen vapaaehtoista mun käsittääkseni.[/QUOTE]

Juu, me emme tule olemaan ahdingossa olevia köyhiä, kun minä menen töihin, kuten jo olen sanonutkin.

Eihän yhteiskunta tulevaisuudessa tarvitse veronmaksajia. Perhana sentään, minä mitään eläkettä kaipaa :D Toisaalta, tässä tilanteessa köyhien pitäisi jättää se lisääntyminen varakkaammille ja eugeniikan oppien mukaan geneettisesti arvokkaammille yksilöille ja kansamme kukoistus alkakoon.

Mä ymmärrän kyllä, että laman aikana etuuksia oli pakko leikata, mutta se ettei mitään ole palautettu edes hyvinä vuosina ei mene kyllä jakeluun. Lapsiperheiden köyhyys on lisääntynyt (ainakin tilastollisesti) huomattavasti sitten 80-luvun.

Toisaalta, 80-luvun lopullahan kaikesta maksettiin liikaa, siihen nähden lama-ajan leikkaukset oli paikallaan. Kukapa menetettyjä etuuksia enää palauttaisi. Tavallisen työntekijän ostovoima on vähentynyt.

En juuri lapsiperheiden etuuksista osaa sanoa, kun olin itse teini 90-luvulla. Muutaman muun leikkauksen muistan kyllä. Vielä 90-luvun alussa meidän kotikunta oli niin "varakas", että kustansi lukiolaisillekin ilmaiset koulukirjat. Ihan kaikki, joka vuosi uudet kirjat kaikille. Lukion opo neuvoi heti lukion jälkeen ilmoittautumaan työkkäriin kirjoille. Vaikka olisikin hakenut ja saanut opiskelupaikkaa, ehti kesän nostaa työmarkkinatukea! Jos asui kotona, vanhempien tulot vaikuttiviat siihen, mutta eivät yhtä paljon kuin nykyään.

Yhteistyössä