Mitä ei kahvilasta kaupungissasi saa ja haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Riina"

Vieras
Olen perustamassa kahvilaa ja kysyisinkin, että mitä itse haluaisit ostaa uudesta kahvilasta? Mieluiten sellaista jota ei mistään kahvilasta vielä saa kaupungissasi tai kunnassasi? Esim. mitä olet saanut jostain muusta kahvilasta ulkomailla tai muussa kaupungissa. Haluaisin perustaa kahvilan jolle olisi tilaus pikkukaupungissa Keski-Suomessa. Kiitos jo etukäteen ideasta:)

Meillä aina ongelmana se, että minä tykkään kahvilasta ihan kahvinjuonnin vuoksi. Mies taas ei juo kahvia eikä teetä, ja haluaisi yleensä jotain pientä suolaista syötävää, mutta ei sämpylää. Ja jos lapsi on mukana, niin lounasajan jälkeen ei kyllä ole juuri missään tarjolla sellaista ruokaa, jolla korvaisi lapsen päivällisen.

Kiitos molemmille. Hyviä ideoita ovat. Mitä syötävää lapselle kaipaisit ja minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Mitä maksaisit lapsen ruoasta? Onko joku muu idea lapselle vielä mielessä:)? Lisää kaipaan vielä ideoita. Tulee ehkä monipuolinen kahvila;)

Asun pikkukaupungissa pohjoisessa ja ei täällä saa kahvilasta mitään normaalia esim. sacherkakku, mansikka tai vadelmaleivosta. Porkkanaleivoksia joskus ja viinereitä ja pullaa. Vasta uusi kahvila avattu ja pettymys sekin. Kaksi porkkanaleivosta oli tarjolla ja lisäksi pullaa ja viineriä ja sämpylää. Heikkoa on.

Helsingin keskustassa ei ole kahvilaa missä olisi mitään tekemistä lapselle. Siis joku pieni leikkipaikka olisi kiva, vähän samaan tyyliin kuin ABC-huoltoasemilla on.

macaronseja en oo täälläpäin nähnyt missään :( Olis ihanaa jos täällä ois Ladureen tyyppinen paikka mistä saisi niitä ja ihania suklaita :p Myös lahjapakkauksina.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25215577:
Kiitos molemmille. Hyviä ideoita ovat. Mitä syötävää lapselle kaipaisit ja minkä ikäisestä lapsesta on kysymys? Mitä maksaisit lapsen ruoasta? Onko joku muu idea lapselle vielä mielessä:)? Lisää kaipaan vielä ideoita. Tulee ehkä monipuolinen kahvila;)

Alle kouluikäinen. Sen ikäinen, ettei sämpylällä vielä oikein kuitata lämmintä ateriaa sen kostautumatta. Meillä lapsi syö aika monenlaista. Jos ajattelee kahvilanpitäjän kannalta, joku keitto voisi olla helppoa pitää. Voisi muuten olla kysyntää muillekin kuin lapsiperheille: itsekin toisinaan harmittelen, että lounasaika meni jo mutta en haluaisi/ehtisi käyttää ruokailuun niin paljoa aikaa ja vaivaa mitä jonnekin "oikeaan" ravintolaan syömään meneminen veisi. Siis pidennetty lounas jonnekin alkuiltaan. Hinnoittelu: lapsen annos ehkä vitosen verran?

Meidän kylällä ei edes ole kahvilaa (no siltä ainoalta huoltsikalta saa huonoja sämpylöitä ja munkkeja, mutta en laske sitä ;) ) joten en osaa sanoa, mitä kaipaisin lisää. Olisin tyytyväinen jos ylipäätään olisi kahvila.

Mä tykkäsin tosi paljon kun reissussa ollessa jossakin kahvilassa oli kaikkia pieniä juttuja, niin pystyi ottaa lautaselle useamman kuin yhden asian. Esim. jotain pikkuruisia munkkeja, pullia ja jotain croissantteja tmv. Mä en pysty syömään mitään kokonaista viineriä tai isoa pullaa kokonaan ja tarvitsen myös jotain suolaista tai tulee paha olo. Tykkäisin jos tarjolla olisi kunnollinen leipä ja voisi ottaa myös sitten jotain pientä makeaa "jälkiruuaksi".

Tuoreita leivonnaisia, suolaisia ja makeita. Ei mitään kelmutettuja...

Teen pitää olla kuumaa, teekupin iso eikä teetä saa tarjota kahvipannusta, josta tulee kahvin maku.

[QUOTE="vieras";25215655]Millaisia teitä kaipaisit?[/QUOTE]

Tampereella kävin kerran kahvilassa, jossa oli ihan hurjan paljon erilaisia teekukkia ja laaja valikoima irtoteelaatuja, joista sitten saattoi ostaa itselleen "pannullisen" (suunnilleen ison kupillisen verran) haudutettua teetä, siis että se siinä samalla hautui, ei ollut valmiiksi haudutettua... vaikeaa selittää :D, mutta se oli kyllä teenjuojan taivas.

• Tykkää
Reactions: SitäSaaMitäTilaa
Täällä uudessa paikassa en ole käynyt kahviloissa vielä, mutta mun kanta-kahvilasta Helsingissä (Eli cafe fasteriko se nykyään on..) löytyy ihan kaikkea mistä voi vaan haaveilla.. Mm. lohesta ja katkaravuista ja munasta tehtyä piirakkaa. Se on niin älyttömän hyvää että kuola valuu jo ajatuksestakin :p

Aikoinaan Mikkelissä oli aivan ihana kahvila(taitaa olla vieläkin) Kassan molemmilla puolilla oli vitriini, joista toisella puolella makeat ja toisella suolaiset. Makeat oli erilaisia juustokakkuja ja suolaiset erilaisia piirakoita ja voileipäkakkuja. Palat oli isoja ja edullisia kokoonsa nähden. Ja maku oli jumalainen:)

Joensuussa oli/on ihan kahvila Houkutus, jonka salaisuus oli se, että kakkuja oli monenlaisia ja aina oli vaikeus valita, mitä ottaa. Se oli mielestäni paras kahvilakonsepti, johon olen törmännyt ja vieläkin ikävä vaikka muualla asunut jo vuosia.

Amerikkalaistyylisiä cupcakeseja, isoja cookies -keksejä, brownieseja.

En tiedä miten nämä menestyisivät pikkukaupungissa mutta itse haluaisin juuri noita. Lisäksi esim. rockslide brownies mitä saa Starbucksin kahviloista.

Nyyh kun Suomesta ei vielä löydy Starbucksia!

Yhteistyössä