Mitä ajattelisitte, jos lapsi oli eskariryhmän ainoa, jota ei kutsuttu synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kävi noin. Koko eskariryhmä kutsuttu, vain meidän lasta ei. Hain lapsen eskarista ja koko ryhmä puhui siinä lähtiessä, että nähdään illalla sitten ja vouhottivat tulevista juhlista. Oma lapseni apeana halusi,l että mennään äkkiä kotiin. Kotiin tultuamme sanoi, että synttärisankari oli sanonut, että häntä ei kutsuttu, koska äiti ei halua että mukaan tulee juuri tämä meidän poika, koska on niin villi. Onhan tuo villi, mutta niinhän monet eskariikäiset pojat ovat. Ymmärrän että lapset ovat julmia toisilleen, mutta itse en ikinä aikuisena voisi tehdä niin, että jätän yhden lapsen kutsumatta, oli syy mikä vaan. Mieluummin jätettäisiin koko juhlat juhlimatta. On niin paha mieli!

En ymmärrä käytäntöä, että koko ryhmä kutsutaan, ei onneksi ole täällä tapana.

Ehkä ensimmäisenä tulee mieleen että miksi näin. Onko lapsi ollut ilkeä, onko riitaa, miten muuten on ryhmässä mukana. Vanhemmat tietävät vain murto-osan päivien tapahtumista eivätkä lapset aina kerro kauhean todenmukaisesti asioista.

Jos mitään ongelmia ei ole ja kyse hyvästä kaverista, tuntuu typerältä, mutta minkäs teet. Tärkeintä on, ettei itse jää vellomaan asiaan eikä etenkään siirrä vahinkoa eteenpäin ja näytä huonoa mallia laoselle.

Meilläkin on jätetty joskus joku kutsumatta, koska on niin mahdoton käytökseltään. Vaikka meno yltyy synttäreillä, ei minua kiinnosta alkaa opettamaan kohta kouluikäisille lapsille, että ruokapöydällä ei seistä, tavaroita ei heitellä seinään, sisällä ei kiljuta korvia särkevästi ja muita ei kiusata. Silloin olisi hyvä katsastaa tapakasvatusta uudelleen jos vika on käytöksessä.

on totta juu... mutta... vanhemman lapsen luokalla oli erityislapsi, joka käyttäytyi suurinpiirtein juuri noin. Koulu on pieni kyläkoulu, pienet luokat ja lapsi halusi kaikki kutsua. Minä todellakin kutsuin myös sen erityislapsen. Vielä suurempaa syyllisyyttä olisin kokenut, jos muutenkin erilainen lapsi jäisi yksin kutsumatta jia pahoittaisi mielensä. Tai sitten ei juhlia lainkaan.

[QUOTE="sipsi";23605639]Ajattelisin, että todella ajattelematonta lapsen vanhemmilta jättää yksi ainoa kutsumatta![/QUOTE]

Juuri näin. Joko kutsutaan vain muutama tai sitten kaikki. Meillä oli aikoinaan tapana tytön luokalla kutsua kaikki tytöt ja sekin oli ok.

[QUOTE="killi";23094540]Soittaisin kutsujan vanhemmille ja selittäisin tilanteen ja kysyisin syytä tähän ja sanoisin että olisiko fiksua kutsua kaikki. Kyllä aikuisten pitäisi ymmärtää ettei ole oikein jättää vain yhtä pois. Voisiko tuo olla vahinko kuitenkin?[/QUOTE]

no mä en kyllä alkais kutsua rukoilemaan. kovin se olis noloa jo lapsellekin, kun äiti anelisi, että pääseehän se meidänkin typy sinne juhlille

[QUOTE="minä";23605867]on totta juu... mutta... vanhemman lapsen luokalla oli erityislapsi, joka käyttäytyi suurinpiirtein juuri noin. Koulu on pieni kyläkoulu, pienet luokat ja lapsi halusi kaikki kutsua. Minä todellakin kutsuin myös sen erityislapsen. Vielä suurempaa syyllisyyttä olisin kokenut, jos muutenkin erilainen lapsi jäisi yksin kutsumatta jia pahoittaisi mielensä. Tai sitten ei juhlia lainkaan.[/QUOTE]

Periaatteessa samaa mieltä, mutta kerran kun näin tein, synttärisankari itki puolet ajasta toisessa huoneessa. Joskus käytös on vaan niin huonoa, ettei hyvä tahto riitä.

Yhteistyössä