V
vierass
Vieras
Meillä kolme lasta ja nyt tuli eteen tilanne, jossa lasta ei kutsuttu luokkakaverin synttäreille, pieni luokka ja muut jotka usein leikkivät yhdessä saivat kutsun. Kutsuttujen määrä oli rajattu (teemasynttärit) ja tämä yksi tippui sitten pois. Ei siis ollut ainoa jota ei kutsuttu, mutta ainoa tästä tietystä porukasta, joiden kanssa ovat vapaa-ajallakin kavereita ja asuvat lähekkäin. Lapsi toki itki asiaa kotona ja oli hyvin pettynyt, varmisteli että saahan hän itse kutsua kaikki omille synttäreilleen. Tämä toki järjestetään aikanaan.
Lapsi on ehken hieman hiljainen, mutta silti ihan sosiaalinen. Äitinä tämä tuntuu lapsen puolesta tosi surulliselta, mutta jäin myös mietimään omia kouluaikojani ja sitä että vaikka kuinka oli hyvät kaverit koko kouluajan, on useimmilla ne aikuisena läheiset ihmiset joko jatko-opiskelujen myötä tulleet tai sitten omat sisarukset.
Meillä siis lapset tosi läheisen tuntuisia keskenään ja viihtyvät yhdessä, "korvaako" tämä jollain tasolla kaveruutta pitkällä tähtäimellä?
Itse olen siis ainoa lapsi, joten ei omaa kokemusta sisaruksista.
Lapsi on ehken hieman hiljainen, mutta silti ihan sosiaalinen. Äitinä tämä tuntuu lapsen puolesta tosi surulliselta, mutta jäin myös mietimään omia kouluaikojani ja sitä että vaikka kuinka oli hyvät kaverit koko kouluajan, on useimmilla ne aikuisena läheiset ihmiset joko jatko-opiskelujen myötä tulleet tai sitten omat sisarukset.
Meillä siis lapset tosi läheisen tuntuisia keskenään ja viihtyvät yhdessä, "korvaako" tämä jollain tasolla kaveruutta pitkällä tähtäimellä?
Itse olen siis ainoa lapsi, joten ei omaa kokemusta sisaruksista.