Kaverisynttäreillä kuokkimisesta (Hoplop)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmästyttää

Vieras
Synttärisankarin äiti kutsui synttäreille vain eskari ryhmän. Yks äiti toi tenavansa silti Hoplopiin ja tyyräs juhlahuoneen pöytään istumaan. Tenavat ottivat lautaset ja mukit jotka oli varattu kutsutuille, mutta äitinsä ei tehnyt mitään. Antoi vaan tenavilleen omat juomapullot. Koska pari lasta olis jäänyt ilman mukeja ja siis juomaa ja lautasia, tempaisin mukit pois ja annoin niille jotka oli kutsuttu. Lautasia oli 2 ja otin pois kummaltaki toisen ja annoin kutsutuille, että hekin sai syödä jostakin.

Toimiko toi äiti oikein?
Synttärisankarin äiti selitti kyllä ystävällisesti, että hän kutsui vain poikia, eskariryhmän. Toinen kuokkivista tenavista oli vielä ainoa tyttö. Mutta kuokkia äiti ei ollut millänsäkään.

Ne oli samassa suuressa päiväkodissa. Ja se niitten tenavien äiti oli jostain saanut kulla että sillä pojalla oli juhalat siellä. Poika oli kutsunut vain eskariryhmänsä pojat. Ja toi äiti toi omat tenavansa sinne, siis vaikka niitä ei oltu kutsutu.

Oon miettinyt tuota äitiä. Hää on yhden vanhan rikkaan julkkismiehen kanssa tehnyt nuo lapset. Ihan maatiainen itse. Yh-nä hoitaa tenaviaan. Pokkaa kyllä löytyy. Lähtöön kun lähtöön. Aina on minä minä minä, eikä huomaa koskaan ottaa muita huomioon. Onko se sitten sallittua jos on onnistunut pokaamaan rikkaan julkkismiehen ja tekeen sille pari avioitonta tenavaa? Siis itsekkyys sallittua jollekin?

No olisko tuo synttäri sankari itse pyytänyt innoissaan noita lapsia sinne? Itse pyysin lapsena (lahjojen toivossa) koko päiväkodin pieneen kerrostalo asuntoomme :) Äitille asia selvisi tuntia ennen synttäreitä, ei onneksi kukaan tullut heistä mutta riski oli olemassa. Uskot varmaan millaisen puhuttelun sain köyhältä yh-äidiltäni? Kyseessä oli 5v synttärini. Mistä tiedät jottei lapsi olisi itse kutsunu heitä? :) Etkö olisi saanut pienellä rahalla hoidettua lisätarjoilua jotta ikävältä tilanteelta olisi vältytty vai onnistuuko sellainen hoplopissa? Seuraavana vuonna vaan tarkempi seula :)

Siis toi äiti joka synttärit järjesti, antoi kirjalliset kutsut kutsutuille. Noi kuokkivat eivät ole samassa ryhmässä. Järjestäjä äiti oli sopinut poikansa kanssa että vain eskariryhmän pojat kutsutaan. Poika ei ollut kutsunut muita. Tiesi ketä tulee, ja oli hämmästynyt kun noikin tulivat.
Ja jos lapsi puheliskin jotain epämääräistä, niin kenenkään äidin pitäisi ottaa sitä tosissaan, jos ei kerta ole saanut kutsua ja sankarin äiti sanoo avoimesti kaikille että kutsuu tällä kertaa vain eskariryhmän poijat.

No ymmärrän jotta sitten varmastikkin harmittaa, mutta ajattele positiivisesti, ensi vuonna jo koulussa ja tod. näk. eri luokalla ja tuskin tämä pääsee enää toistumaan :)

No varmaan pääsee toistumaan. Kyl toi äiti tenavansa pukkaa mihin vaan. Jos toiset vaan on liian kohteliaita ettei sano mitään. Ja tosi vaikeehan on sanoa. Toisilta nenän edestä vaan lautaset ja mukit viedään, ja äitinsä vain katsoo päältä

Jessus, että jollakin on pokkaa ts. ei ole yhtään käytöstapoja. Minä olisin häätänyt kuokkijat pois juhlatilasta ja ottanut kaikki lautaset takaisin kutsutuille. Monia tarjottavia on vain määräseltään. Aika röyhkeää touhua tuolta äidiltä. Ei varmaan ymmärrä edes hävetä.

Sitten mua ihmetyttää toinen juttu tossa ko. äidissä. Hän pitää itsestään selvänä että hänen lapsi pääsee kylään joka paikkaan. Vasta 6 v ja lapsi on vapaa-ajan kavereilla. Väliin pistää mullekin viestiä, että "voiko meidän kullanmuru tulla teille kun mulla on meno".
Yleensä ei voi just silloin, koska mullaki on menoja. Tai sitten en vaan just silloin aurinoisena päivänä jaksa olla sisällä kerrostalossa kotona.
Sitten joskkus mä otan sen kylään, niin se tyrkkää sen toisenkin meille. "Saako prisessakin tulla?"
Ja sitten se lupailee että heillekin voi tulla leikkimään. MUTTA koska sen lapsi käyttäytyy tosi huonosti ja se itsekin näkee sen kun se tulee hakemaan, se äiti toteaakin että " nyt käyttäydyt niin että Ville ei saa kyllä tullkkaan meille".
Tosi törkeetä mun mielestä. Olenko ihan väärässä? Mä en ymmärrä miten sillä pokka kestää.

Hei Hedi, ei hän ymmärräkään hävetä. Hän pitää kai itsestään selvänä että kun niiden lasten isä on rikas vanha julkkismies (jonka kans hän tosin ei asu), että ne tenavat on jotenkin muita parempia.

[QUOTE="Heidi";28965189]Jessus, että jollakin on pokkaa ts. ei ole yhtään käytöstapoja. Minä olisin häätänyt kuokkijat pois juhlatilasta ja ottanut kaikki lautaset takaisin kutsutuille. Monia tarjottavia on vain määräseltään. Aika röyhkeää touhua tuolta äidiltä. Ei varmaan ymmärrä edes hävetä.[/QUOTE]

Sit toi "kullanmuru" on sellainen että se vaan soittelee kavereidensa ovikellloja ja sanoo että äiti lupas että mä saan tulla teille kylään. Eikä sitä meinaa saada lähtemään kirveelläkään. Inkkaa ja väittää vastaan vaikka sille kuinka sanoo että nyt ei sovi, meillä on vieraita, tai että me ollaan juuri lähdössä kaupungille.

Yhteistyössä