Mitä ajattelisitte, jos lapsi oli eskariryhmän ainoa, jota ei kutsuttu synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lapsesi tulee olemaan koko elämänsä ajan hyljeksitty. siihen on syynsäkin. nimittäin lapsesta huomaa jo esikouluiässä, jos hänestä on tulossa epäonnistuja. suosittelisin adoptiota

Lapseni oli oikeastaan ainoa tyttö, jota ei kusuttu. Synttärisankari oli kertonut keitä oli kutsunut. En tiedä riidoista ehkä johtuu siitä etteivät he ehkä leiki toistensa kanssa.

Vielä sen verran, että tuo lapsi on kyllä saattanut myös kertoa väärää totuutta. Että oletko ihan varma, että kaikki muut on kutsuttu, ootko saanu asiasta vahvistusta muualta?

Niin ja oletko itse kuullut että kutsuja on luetellut kutsutut. Vai onko lapsesi kertonut ketä on kutsuttu.

Jos oma lapsesi on kertonut niin ehkä hieman epäilisin että hieman muunnellaan totuutta, vaikka muuten ei koskaan valehtelisi.

Kyllä minuakin hävetti kun lapseni teki kaikille päiväkodin lapsille joulukortit, paitsi yhdelle. Pyysin päiväkodilta nimilistan vielä projektiavarten, mutta siitä puuttui yhden lapsen nimi. Onneksi tämä lapsi oli lähtenyt jo aikaisemmin joululomalle ja "rikos" ei paljastunut, pahalta olisi tuntunut.

Soittaisin kutsujan vanhemmille ja selittäisin tilanteen ja kysyisin syytä tähän ja sanoisin että olisiko fiksua kutsua kaikki. Kyllä aikuisten pitäisi ymmärtää ettei ole oikein jättää vain yhtä pois. Voisiko tuo olla vahinko kuitenkin?

en lähtisi syyttelemään ketään jos ei ihan varmaksi tiedä tilannetta. voi hyvin olla että synttärisankarin vanhemmilla ei ole tarkkaa tietoa ketä kaikkia tyttöjä ryhmään kuuluu tms. Tai sitten lapset itse eivät ihan tarkkaan osaa pitää lukua ketä on kutsuttu ja ketä ei, ei kuusivuotiaiden "luetteloihin" voi aina täysin luottaa.

mutta onhan tuo lapsen kannalta tosi kurja tilanne jos tosiaan on niin että KOKO muu ryhmä on kutsuttu.

[QUOTE="vieras";23094686]No minä ajattelisin, että onpas päivänsankarilla idioottivanhemmat. Meillä on kutsuttu kaikki-oli riitaa tai ei. Riidat on kyllä yleensä sovittu ennen juhlia :)[/QUOTE]

Minkä kokoinen eskariryhmä teillä on? Onko kutsut kotona?

[QUOTE="vieras";23094347]Lapseni oli eskariryhmässään ainoa, jota ei kutsuttu toisen ryhmässä olevan lapsen synttäreille. Lapsi kutsui synttäreilleen jopa open.[/QUOTE]

Ruma? Köyhä? Tyhmä? Olette väärää sosiaaliluokkaa? Syitä voi olla monia. Lapsesi voi olla myös häirikkö tai erakkofriikki.

En ajattelisi mitään, tai no " Elämä on". Miksi tehdä numero koko asiasta? Ei meidänkään lasta ole jokaikisen kaverin syntymäpäiville kutsuttu, mutta lapsi ymmärtää sen. Aina ei vain tule kutsua.

Mä taas en oikein ymmärrä sitä että pitäis luokalta/ryhmästä kutsua kaikki. Toki on kurjaa jos vain yksi jää pois. Voihan se olla että vanhemmat ovat määränneet jonkun rajan vierasmäärään tai jotakin. En tiedä nykylapsista, mutta silloin kun itse olin lapsi niin synttäreille kutsuttiin vaan kaverit ja kaikki luokkalaiset eivät koskaan keskenään olleet vapaa-ajalla kavereita.

No johan on, eiköhän jokaisella ole oikeus itse päättää ketä kutsuu? Elä nyt ainakaan ala soittelemaan miksi meidän Jessikaa ei ole kutsuttu?
Pahaltahan se tuntuu mutta elämässä on opittava että kaikkea ei voi saada.
Kai tajua jos lähdet soitelemaan ja kyselemään syytä miksi sinun lasta ei ole kutsuttu olet itse tehnyt itsesi aika pelleksi :D
Sama kun soittasit jollekin tutulle jos tietäsit hänen menevän naimisiin ja et saisi kutsua että missä se kutsu nyt viipyy.

Nää on pirun inhottavia asioita :(

Onko lapsilla ollut riitaa?
Onko voinut vahingossa jäädä kutsumatta?

Joka tapauksessa, itse pidin huolen lapsen ollessa pienempi että kutsuttiin kaikki tai osa, vaikka pelkät tytöt.. Toivottavsti vanhemmat ymmärtää pitää huolen siitä ketä kutsuille tulee, eri asia on jos oikeasti on joku syy, mut on se väärin että yksi jää kutsumatta.

Tosin suuttuihan meidänkin naapuri kun poika kutsui hänen poikansa omille synttäreilleen, olisi pojan 2 siskoakinpitänyt kuulemma kutsua ?
Varmaan olis viihtynytkin hyvin nuo pikkutytöt meillä murkkuikäisen bileissä :D
Kysinen äitikin vielä soitti perään ja pyyti selitystä miksi kutsutaan vain yksi lapsi eikä kaikkia hänen perheestä ja kuulemma nyt tytöillä tulee paha mieli kun he ei saa synttäriherkkuja,
täytyy sanoa etä oli siinä minulla pokassa pitäminen etten käynyt nauramaan :D

[QUOTE="voi elämä";23095366]Tosin suuttuihan meidänkin naapuri kun poika kutsui hänen poikansa omille synttäreilleen, olisi pojan 2 siskoakinpitänyt kuulemma kutsua ?
Kysinen äitikin vielä soitti perään ja pyyti selitystä miksi kutsutaan vain yksi lapsi eikä kaikkia hänen perheestä ja kuulemma nyt tytöillä tulee paha mieli kun he ei saa synttäriherkkuja,
täytyy sanoa etä oli siinä minulla pokassa pitäminen etten käynyt nauramaan :D[/QUOTE]

Naapurisi oli huvittava, ap:n tilanne on kuitenkin hieman erilainen.

On äärettömän huonoa käytöstä jättää ryhmän yksi lapsi kutsumatta ja kutsua kaikki muut.

[QUOTE="voi elämä";23095366]Tosin suuttuihan meidänkin naapuri kun poika kutsui hänen poikansa omille synttäreilleen, olisi pojan 2 siskoakinpitänyt kuulemma kutsua ?
täytyy sanoa etä oli siinä minulla pokassa pitäminen etten käynyt nauramaan :D[/QUOTE]

ihan eri asia tää kun apn juttu. Mutta osoittaa että onpa tyhmiä vanhempia olemassa, niin synttärisankareiden kuin vieraidenkin puolella.....

Yhteistyössä