O
outoa vai ei?
Vieras
Meidän sukulaispoika kutsuu isäänsä nimeltä, ei siis sano isäksi. Mitä varten jotkut lapset tekee niin, tai miksi vanhemmat "antaa" kutsua itseään kuten vieraampaakin ihmistä? Ei siis isä/äiti?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Mikä tässä tekee minusta huonon ihmisen tai äidin?? Tai onko tässä jotain, joka jotenkin perustavanlaatuisesti pilaa äiti-lapsisuhteen???
Ei kukaan näin sanonut!
Itse en antaisi kutsua nimellä, vaan sanoisin, että olen sulle Äiti ja isä on Isä.
Alkuperäinen kirjoittaja meah:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Mikä tässä tekee minusta huonon ihmisen tai äidin?? Tai onko tässä jotain, joka jotenkin perustavanlaatuisesti pilaa äiti-lapsisuhteen???
Ei kukaan näin sanonut!
Itse en antaisi kutsua nimellä, vaan sanoisin, että olen sulle Äiti ja isä on Isä.
En mä millään pahalla, jäi vaan kuva että jossain on pakko olla jotain vikaa, jos käytäntö on tämä
Yhtä hyvin mä voisin kysyä, miksi lapsen pitää ehdottomasti kutsua vanhempia äidiksi ja isäksi? Miksi pitää korjata, jos nimellä puhuttelu tulee yhtä luontevasti?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:on todella outoa kutsua vanhempia etunimellä. Antaa kuvan siitä että vanhemmat olisivat pelkkiä kavereita, eikä kunnioitettavia, kasvattavia vanhempia.
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja mä:on todella outoa kutsua vanhempia etunimellä. Antaa kuvan siitä että vanhemmat olisivat pelkkiä kavereita, eikä kunnioitettavia, kasvattavia vanhempia.
Mites tää sitten toimii romani-kulttuurissa jossa kaiken a ja o on vanhempien ihmisten kunnioittaminen...ja siinä sitten kuitenkin puhutellaan etunimellä ?
Alkuperäinen kirjoittaja mä:on todella outoa kutsua vanhempia etunimellä. Antaa kuvan siitä että vanhemmat olisivat pelkkiä kavereita, eikä kunnioitettavia, kasvattavia vanhempia.
Alkuperäinen kirjoittaja niitti:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja mä:on todella outoa kutsua vanhempia etunimellä. Antaa kuvan siitä että vanhemmat olisivat pelkkiä kavereita, eikä kunnioitettavia, kasvattavia vanhempia.
Mites tää sitten toimii romani-kulttuurissa jossa kaiken a ja o on vanhempien ihmisten kunnioittaminen...ja siinä sitten kuitenkin puhutellaan etunimellä ?
Siellä taas jyllää nämä häveliäisyyssäännöt, eli on kohteliaampaa olla mainitsematta aina sitä, kuka synnytti kenet yms...
Näin mulle on joskus selitetty, saa korjata![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja meah:Mikä tässä tekee minusta huonon ihmisen tai äidin?? Tai onko tässä jotain, joka jotenkin perustavanlaatuisesti pilaa äiti-lapsisuhteen???
Ei kukaan näin sanonut!
En mä millään pahalla, jäi vaan kuva että jossain on pakko olla jotain vikaa, jos käytäntö on tämä
Yhtä hyvin mä voisin kysyä, miksi lapsen pitää ehdottomasti kutsua vanhempia äidiksi ja isäksi? Miksi pitää korjata, jos nimellä puhuttelu tulee yhtä luontevasti?
Enpä tiedä. Jotain outoa siinä vaan on, mutta vaikea sanoa mitä. Jotenkin ainakin ulkopuolisen korvaan perhesuhde kuullostaa silloin etäiseltä, kun lapsi kutsuu nimeltä kuten vieraampiakin ihmisiä.
Kutsuuhan aikaihmiset vanhoja vanhempiaan isäksi ja äidiksi, ei se suhde muutu?
Alkuperäinen kirjoittaja meah:En mä millään pahalla, jäi vaan kuva että jossain on pakko olla jotain vikaa, jos käytäntö on tämä