Mitä ajattelet tai ajattelisit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelee

Vieras
jos menisit kylään ja siellä olisi keittiön seinällä viikon tai jopa sen kyseessä olevan kuukauden ruokalista aamupaloineen, välipaloineen, lämpimine ruokineen, iltapaloineen kaikkineen kaikkien luettavissa? Tuleeko siitä laitosmainen olo?

Olen törmännyt tähän kerran, silloin perheen äiti oli lähtenyt työmatkalle ja kirjoittanut jääkaapinoveen erittäin tarkat ruokalistat kahdelle viikolle painomäärineen.
Enpä paljoa ajatellut, helpompi isälle joka oli jäänyt kotiin lasten kanssa :)

Mulla yleensä on viikon ruokalista jääkaapin ovessa roikkumassa joka on kasattu yhdessä lasten ja miehen kanssa, jokainen saa päättää jollekkin päivälle ruoan.
Mutta ei nyt ihan aamupaloja yms suunnitellla etukäteen, pienin syö aina puuroa, ja isommat sitten hyvin vaihtelevasti puuroa, muroja, mysliä, leipää, jogurttia.. milloin mitäkin nyt sattuu olemaan :P

Jos jollainen tuollainen systeemi toimii niin kiva niin :) Itse en kyl pystyis suunnittelee noin pitkälle kun ei kaikki ruoka maistu aina niin ei voi suunnitella etukäteen noin pitkälle syömisiä.

Ajattelisin että onpa viitseliästä ja säästää hermoja kun ei tartte miettiä koko ajan että mitähän sitä tänään tai huomenna syötäisiin. Ja viikon ruuat voi ostaa kerralla kaupasta kun tietää mitä aikoo tehdä.

Meillä oli yhdes vaihees lista seinällä, ei aamu- ja välipaloja mut kunnon ruuat oli. Helpotti kummasti elämää, kun ties mitä kaupasta ostaa, mitä ruokaa tekee, eikä aina ollu sitä samaa makrulootaa.... Nyttemmin en oo jaksanu enää listaa tehdä, vois taas alkaa :)
Eli ihan hyvällä ajattelisin.

Ajattelisin, että ihailtavan järjestelmällistä!

Tiedän tyypin, joka merkkaa vuoden alussa kalenteriinsa kukkien kasteluajatkin etukäteen... Eli meitä on moneen lähtöön!

Helpottaa elämää ja lapsetkin syövät ainakin meillä paremmin ne jauhemaksapihvinsä tai maksakastikkeensa kerran kuukauteen, kun näkevät, ettei sitä ole luvassa taas ensviikolla.

Ja välipaloissa... ne välipalaviilit eivät katoa välipalan välipalana jalkapallokentältä palaavien aina nälkäisten esiteinien väli-välipalaksi, kun huomaavat, että niitä on tarkoitus ilmeisesti antaa muillekin välipalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedän tyypin, joka merkkaa vuoden alussa kalenteriinsa kukkien kasteluajatkin etukäteen... Eli meitä on moneen lähtöön!

Mulla ei tuokaan auttaisi, kun en koskaan muista vilkaista sitä kalenteria :ashamed:

Yhteistyössä