Mistähän miesviha johtuu?

  • Viestiketjun aloittaja Misandria
  • Ensimmäinen viesti
No mistä rasismi sun mielestä sitten johtuu? Varmaan siitä että esimerkiksi suomalaiset miehet on niin ihania, ettei kukaan ulkomaalainen mies voi tehdä suomalaiseen naiseen samanlaista vaikutusta. Vai johtuuko kuitenkin siitä mustan munan puutteesta? Varmaan, koska kaikkihan liittyy seksiin mielestäsi.
Vai seksiin ... no, jos nyt yhtään filosofia menee, niin tiedät varmaan sen, että ulkoinen vihollinen yhdistää? Raamattukin lähtee pelolla johtamisesta ja sama toimii aina työpaikoille saakka. Toisin sanoen, joku, joka haluaa hallita jotain joukkoa, pitää keksiä ulkoinen vihollinen. Rasisteja yhdistää siis viha tiettyä rotua kohtaan, miesvihaajia yhdistää .... viha miehiä kohtaan. Putinin suosio on huipussaan, kun hän sotii ulkomailla pahiksia vastaan jne. Eli sieltä jostain se viha tavallaan tulee, uskonnon kautta tms.
 
en vihaa mutta ihmettelen miesten yletöntä kiinnostusta sitä haisevaa sillilaatikkoa kohtaan joka naisilla on haarojen välissä
Haiseva ei ole kunnossa, siinä on jotain vikaa. Puhdas sen sijaan vetää miestä kuin magneettia, sillä onhan siellä parhaat feromonit ja mahtavasti hyviä bakteereita!
 
vierailija
Taas vedetään maailmaa niiiiin mustavalkoisen aspergerimäisesti kuin olla ja voidaan :)

Olen tosiaan aika seksuaalisesti häriintynyt, kun olen ainoa naimisissa oleva hetero keskellä lesboja, sadomasokisteja, homoja, vapaa-avioisia ja eläimiin sekaantujia :)
Seksuaalinen vaihtelu ja osa sadomasokismista ei kuulu joukkoon. Ei ne korruptoi jos ne on hallinnassa. Sateenkaarikulttuuri yleisesti halveksii heteroseksuaalisuutta ja seksuaalista terveyttä.
 
Misandria
Kiitos vastauksista. Ihan on ollut mielenkiintoinen keskustelu. :D Itse asiassa hieman yllätyin, ettei täältä löytynyt enemmänkin samankaltaisia ajatuksia omaavia. Tosiaan en kyllä pidä tätä minään ongelmana. Huvittavaa, jos joku muu pitää. Olen täysin sinut itseni ja ajatusteni kanssa.

PS. En todellakaan ole "munanpuutteessa". Miksi olisin? Jos Occamin partaveitsi sinulla on joskus tälläisiä ajatuksia, ei tarkoita ettäkö kaikilla muilla olisi.
 
vierailija
Kiitos vastauksista. Ihan on ollut mielenkiintoinen keskustelu. :D Itse asiassa hieman yllätyin, ettei täältä löytynyt enemmänkin samankaltaisia ajatuksia omaavia. Tosiaan en kyllä pidä tätä minään ongelmana. Huvittavaa, jos joku muu pitää. Olen täysin sinut itseni ja ajatusteni kanssa.

PS. En todellakaan ole "munanpuutteessa". Miksi olisin? Jos Occamin partaveitsi sinulla on joskus tälläisiä ajatuksia, ei tarkoita ettäkö kaikilla muilla olisi.
Et sinä täältä niitä löydä, koska ei asia ole mikään yleinen puheenaihe.
Likipitäen kaikki suomalaisnaiset on ainakin toistaiseksi miesvihaajia. Et ole ainoa, mutta eihän näistä asioista ole trendikästä avautua. Olet poikkeus vaan siinä, että avaudut asiasta ja myönnät sen (osin ekshibitionististakin syistä). Monet lukevat viestisi kyllä ja ovat samaa mieltä, mutta eivät tietenkään kommentoi.

Samalla tavalla kun ei ole kovin paljon ihmisiä, jotka myöntävät olevansa itsekkäitä ja paskamaisia. Silti heitä on todella paljon. Liki jokainen nainen on jo petosvyyhti itsessään, kaiken feministisen kasvatuksen jälkeen.

En silti väitä, että miesviha tai itsekkyys olisi mitenkään erityisen korostunutta suurella osalla naisia. Usein se on sellaista dogmaattista kiukkua, joka jää monilla astetta tasapainoisemman puheensorinan alle.

Ja kyllä kyse on harhasta, sellaisesta epätasapaino-ongelmasta. Mutta toisaalta miksi luopua ongelmasta, joka ei siltä tunnu ja jonka ylläpitäminen vahvistaa omaa jokapäiväistä vallantunnetta. Ongelma, joka antaa mahdollisuuden käyttää suurempaa valtaa, niin kauan kun sielu tai järki ei muuta vaadi.
 
vierailija
Et sinä täältä niitä löydä, koska ei asia ole mikään yleinen puheenaihe.
Likipitäen kaikki suomalaisnaiset on ainakin toistaiseksi miesvihaajia. Et ole ainoa, mutta eihän näistä asioista ole trendikästä avautua. Olet poikkeus vaan siinä, että avaudut asiasta ja myönnät sen (osin ekshibitionististakin syistä). Monet lukevat viestisi kyllä ja ovat samaa mieltä, mutta eivät tietenkään kommentoi.

Samalla tavalla kun ei ole kovin paljon ihmisiä, jotka myöntävät olevansa itsekkäitä ja paskamaisia. Silti heitä on todella paljon. Liki jokainen nainen on jo petosvyyhti itsessään, kaiken feministisen kasvatuksen jälkeen.

En silti väitä, että miesviha tai itsekkyys olisi mitenkään erityisen korostunutta suurella osalla naisia. Usein se on sellaista dogmaattista kiukkua, joka jää monilla astetta tasapainoisemman puheensorinan alle.

Ja kyllä kyse on harhasta, sellaisesta epätasapaino-ongelmasta. Mutta toisaalta miksi luopua ongelmasta, joka ei siltä tunnu ja jonka ylläpitäminen vahvistaa omaa jokapäiväistä vallantunnetta. Ongelma, joka antaa mahdollisuuden käyttää suurempaa valtaa, niin kauan kun sielu tai järki ei muuta vaadi.
Seuraako sua pienet vihreät miehet? Vai valvooko isoveli tekemisiäsi? Toivoitko joulupukilta foliohattua? :D
 
Misandria
Et sinä täältä niitä löydä, koska ei asia ole mikään yleinen puheenaihe.
Likipitäen kaikki suomalaisnaiset on ainakin toistaiseksi miesvihaajia. Et ole ainoa, mutta eihän näistä asioista ole trendikästä avautua. Olet poikkeus vaan siinä, että avaudut asiasta ja myönnät sen (osin ekshibitionististakin syistä). Monet lukevat viestisi kyllä ja ovat samaa mieltä, mutta eivät tietenkään kommentoi.

Samalla tavalla kun ei ole kovin paljon ihmisiä, jotka myöntävät olevansa itsekkäitä ja paskamaisia. Silti heitä on todella paljon. Liki jokainen nainen on jo petosvyyhti itsessään, kaiken feministisen kasvatuksen jälkeen.

En silti väitä, että miesviha tai itsekkyys olisi mitenkään erityisen korostunutta suurella osalla naisia. Usein se on sellaista dogmaattista kiukkua, joka jää monilla astetta tasapainoisemman puheensorinan alle.

Ja kyllä kyse on harhasta, sellaisesta epätasapaino-ongelmasta. Mutta toisaalta miksi luopua ongelmasta, joka ei siltä tunnu ja jonka ylläpitäminen vahvistaa omaa jokapäiväistä vallantunnetta. Ongelma, joka antaa mahdollisuuden käyttää suurempaa valtaa, niin kauan kun sielu tai järki ei muuta vaadi.
No hohhoijaa. Oikein ekshibitionismia ja vallankäyttöä. :D Jos tätä "ongelma"-asiaa vaivaudun kommentoimaan. En ymmärrä miksi muut kokevat tämän ongelmana. Jos sinä olet esimerkiksi ahdistunut jostain asiasta, mutta et koe sitä ongelmana, niin miksi minä ajattelisin että sinulla on ongelma?
 
vierailija
No hohhoijaa. Oikein ekshibitionismia ja vallankäyttöä. :D Jos tätä "ongelma"-asiaa vaivaudun kommentoimaan. En ymmärrä miksi muut kokevat tämän ongelmana. Jos sinä olet esimerkiksi ahdistunut jostain asiasta, mutta et koe sitä ongelmana, niin miksi minä ajattelisin että sinulla on ongelma?
Ekshibitionismia ja vallankäyttöä. Kyllä se on ongelma. Ei aina, mutta tässä tapauksessa on, sillä se kohdistuu neutraaliin asiaan, kuten mieheen.
 
Kiitos vastauksista. Ihan on ollut mielenkiintoinen keskustelu. :D Itse asiassa hieman yllätyin, ettei täältä löytynyt enemmänkin samankaltaisia ajatuksia omaavia. Tosiaan en kyllä pidä tätä minään ongelmana. Huvittavaa, jos joku muu pitää. Olen täysin sinut itseni ja ajatusteni kanssa.

PS. En todellakaan ole "munanpuutteessa". Miksi olisin? Jos Occamin partaveitsi sinulla on joskus tälläisiä ajatuksia, ei tarkoita ettäkö kaikilla muilla olisi.
Se oli retoriikkaa ....
 
Aivokemialla jos tarkoitat välittäjäaineita, niin nehän muuttuvat koko ajan suhteessa mm. reseptorien määrään. Esimerkiksi serotoniinin määrä vaihtelee sen mukaan minkä verran sitä tarvitaan mm. pre- ja post-synaptisiin rakoihin ja ylimäärä pilkotaan serotoniinia pilkkovalla entsyymillä (tästä se 5HIAA selkäydinnesteessä, koska serotoniini itse ei läpäise veriaivoestettä).

P.S. aivokemian epäbalanssi on lääkefirmojen keino myydä lääkkeitä, sillä ei ole minkäänlaista todistettua tieteellistä pohjaa.
Hyvä luoja, täältä löytyy älyllistäkin elämää!
 

Yhteistyössä