Mistä noilla nuorilla äideillä riittää rahaa?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25043460:
Tästä tuli mieleen, että eräällä ystävälläni (työtön ihminen) on myös tonnin Emmaljungat, osti ne osamaksulla yhdestä lastentarvikeliikkeestä pienissä erissä. Makseli siis etukäteen, vaunut sai maksettuaan koko summan loppuun. Eli sekin on yksi vaihtoehto tällaisiin suurempiin/kalliimpiin hankintoihin.
Ja mulla (köyhällä) on tonnin emmaljungat koska hyvätuloinen ystäväni lahjoitti ne mulle (käytti itse lapsellaan reilun vuoden ja kyllästyi niihin ja osti toiset rattaat)
 
"vieras"
Selailin vaan tuota ekaa blogia 19 and pregnant ja sieltä uusimpia kirjoituksia, ihan selkeestihän se ilmottaa et kirppareilta hommaa, ja just se neljänkympin tilaus "vähän kirpaisi", joten ei minusta ainakaan siltä vaikuta että rahassa kierii.
no tuo "aniina" oli tilannut babyshopista lapselleen yli 100e haalarin kakkoshaalariksi...ja tuo keskimmäinen asuu kuviensa perusteella alueella jossa ei todellakaan asuntoen hinnat/vuokrat ole halpoja....ja sitten vielä tuo viimeinen ripsipidennystyttökin..
 
"Annika"
"Lähipäivinä mä olen ollut käytännössä yksinhuoltaja. Juholla on nimittäin töissä nyt kauhea kiire, kun ne avaa uutta ravintolaa ja siellä on ilmeisesti vähän kiire saada homma toimimaan"

No jäin tuota karriboota selailemaan ja siellä sanottiin näin.
ja tuossa 19 and pregnant blogissa ostaa kirpparilta melkein kaiken, ja tuon aniinan mies ilmeisesti töissä myös. tuota viimeistä blogia en ole lukenut.
 
"vieras"
Aviomieheltä ja / tai omilta vanhemmilta!

Jos puoliso on pitkää päivää tekevä ja menestyvä yrittäjä, niin kyllähän siinä perheessä nuorella vaimollakin, kotiäidillä, on varaa! Taidat ap olla vain kateellinen niille, jotka ovat onnistuneet puolison valinnassa paremmin kuin sinä :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25043516]Ja mulla (köyhällä) on tonnin emmaljungat koska hyvätuloinen ystäväni lahjoitti ne mulle (käytti itse lapsellaan reilun vuoden ja kyllästyi niihin ja osti toiset rattaat)[/QUOTE]
Mä tunnen useitakin perheitä, joissa isovanhemmat ovat ostaneet lastensa esikoisille vaunut. En siis pidä mitenkään kummallisena, jos parikymppisen vauvaa kuskataan uusissa vaunuissa.

*muoks* Ja ajattelin ostaa itsekin, jos joskus lapsenlapsia saan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"nuori äiti"
mä sain ekan 17v ja aina ollaan ostettu paljon kirppareilta, jotain myös uutena...
rattaat esim. aina käytettynä...kalleimmat tais joskus olla vuoden-kahden vanhat emmaljungat 250€.
vaikka rahatilanne on vuosien mittaan parantunut,silti käydään kirppiksillä edelleen ja joskus ostan lapsille (nykyään lapsia on kolme) jotain extra kivaa ja söpöä,värikästä ja iloista kuten metsolaa tms... ;)
sen sijaan mitenkään erikoisesti ei asuta,vaan ahtaasti kerrostalossa.
tosin omistusasunnossa,eli pikkuhiljaa omistetaan enempi jo kun ulko-ovi...
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25043579:
Mä tunnen useitakin perheitä, joissa isovanhemmat ovat ostaneet lastensa esikoisille vaunut. En siis pidä mitenkään kummallisena, jos parikymppisen vauvaa kuskataan uusissa vaunuissa.
jokaisessa noista blgeista on juttua miten he itse ovat vaunut ostaneet...yhdessäkään ei sanota, että joku muu olisi ne heille ostanut.

ja olen oikein tyytyväinen omaan miesvalintaani
 
[QUOTE="vieras";25043529]no tuo "aniina" oli tilannut babyshopista lapselleen yli 100e haalarin kakkoshaalariksi...ja tuo keskimmäinen asuu kuviensa perusteella alueella jossa ei todellakaan asuntoen hinnat/vuokrat ole halpoja....ja sitten vielä tuo viimeinen ripsipidennystyttökin..[/QUOTE]

Tjaa-a, en jaksanut alkaa selaamaan koko blogia läpi bongatakseni 100e kakkoshaalarin lapselle joka ei ole vielä edes syntynyt. Suotakoon hälle ilman kateuden kolkuttelua se oikeus tuohon satasen haalariin, noin hyviä löytöjä tehnyt kirppareilta niin eiköhän niissä ois säästänyt jo vaikka toiseenkin haalariin ;)

Ei vaan ihan oikeesti, so what, mitä se kellekään kuuluu? Jos itse olisit nuori, niin kulkisiko sun lapset alasti vaan sen takia että oot nuori ja sulla ei oletettavasti voi olla rahaa ostaa sun lapselle mitään muuta kuin lumppuja?
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";25043595]jokaisessa noista blgeista on juttua miten he itse ovat vaunut ostaneet...yhdessäkään ei sanota, että joku muu olisi ne heille ostanut.

ja olen oikein tyytyväinen omaan miesvalintaani[/QUOTE]
En lukenut niitä blogeja, mutta sanottiinko niissä, että myös rahoittivat vaunut itse? Onhan ne voineet saada isovanhemmilta rahaa ja käyttäneet rahat sitten haluamallaan tavalla...kuten vaikkapa vaunuihin.
 
Gmaili
Selailin vaan tuota ekaa blogia 19 and pregnant ja sieltä uusimpia kirjoituksia, ihan selkeestihän se ilmottaa et kirppareilta hommaa, ja just se neljänkympin tilaus "vähän kirpaisi", joten ei minusta ainakaan siltä vaikuta että rahassa kierii.
Samaa minäkin selasin. Kiinnitin huomion niiden vaunujen pyöriin ja ne oli kuluneet, eli luultavasti ostanut käytettynä / saanut lainaksi / lahjaksi. Ainakin meidän suvulla on kierrätys systeemi. Ehjät ja pitokuntoiset vaatteet ja tavarat annetaan eteenpäin seuraavalle vauvalle. poikkeuksen tekee jotkin tärkeät esim 1 vuotis kuvassa olleet vaatteet. Ne jää aina itselle muistoksi.
 
"aapee"
http://hennakatarina.blogspot.com/2011/08/vauvalle-hankintoja.html noilla on uudet
http://karribooboo.blogspot.com/2011/09/kuulumisia.html Nuokin ilmeisesti uudet
aniinalta en vaunujen kuvaa uutena löytänyt
 
llldsl
ovat voineet periä, minunkin alakouluikäisillä lapsillani on enemmän varakkuutta kuin minulla, 20 vuotta töissä olleella säästäjällä. Eli saattaa olla kun 18v tajuavat, että rahaa on, motivaatio työntekoon ja opiskeluun voi olla vähän heikoilla ja sit tulee kohdalle joku ihana mies.... hohhoijaa
 
Keittiönoita
[QUOTE="aapee";25043651]http://hennakatarina.blogspot.com/2011/08/vauvalle-hankintoja.html noilla on uudet
karriboo: kuulumisia Nuokin ilmeisesti uudet
aniinalta en vaunujen kuvaa uutena löytänyt[/QUOTE]
Vielä mietin, että nuori äiti ei välttämättä ole asunut lainkaan yksin vaan on muuttanut suoraan lapsuudenkodistaan puolisonsa kanssa yhteen. On siis saanut asua siihen asti ilmaiseksi ja on voinut esim säästää kesätyöpalkoistaan, yo-lahjaksi saamansa rahat jne. Mä ostin aikoinaan yo-lahjaksi saamillani rahoilla astiaston, kattiloita ja patoja, peitot, liinavaatteita jne. Olivathan sitten valmiina, kun omilleni muutin.
 
"mie"
No hei, meille isovanhemmat on ostanu tonnin vaunut ja joka vuosi haluamani toppahaalarin ja mulla sentään ikää 30v. Ja mun vanhemmat avustaa tosi paljon mun pikkuveljeä, jolla samanikäinen lapsi kuin mulla ja ikää 20v. , vaikka pikkuveljeni on töissä ainakin tämän vuoden.
 
vaimo, joka tienaa ihan itse
[QUOTE="vieras";25043573]Aviomieheltä ja / tai omilta vanhemmilta!

Jos puoliso on pitkää päivää tekevä ja menestyvä yrittäjä, niin kyllähän siinä perheessä nuorella vaimollakin, kotiäidillä, on varaa! Taidat ap olla vain kateellinen niille, jotka ovat onnistuneet puolison valinnassa paremmin kuin sinä :D[/QUOTE]

Ja tulothan on tärkein kriteeri puolison valinnassa vai? Ei tyttö hyvä, kannattaa ITSE käydä ne koulut ja käyttää omaa järkeä uravalinnassa, sen jälkeen puolison "valinta" on paljon hauskempaa, kun voi ottaa rakastamansa ihmisen miehekseen, eikä tarvii tarkistaa palkkakuittia, vai kuika?
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"mie"
Ja tulothan on tärkein kriteeri puolison valinnassa vai? Ei tyttö hyvä, kannattaa ITSE käydä ne koulut ja käyttää omaa järkeä uravalinnassa, sen jälkeen puolison "valinta" on paljon hauskempaa, kun voi ottaa rakastamansa ihmisen miehekseen, eikä tarvii tarkistaa palkkakuittia, vai kuika?
Peesi- olen itse ollut 23 vuotta kun valmistuin ja aloin tienata siinä 3000€/kk. Tein matkatöitä ja kiersin maailmaa, yli- ja viikonlopputyöt nosti liksan kiitettävälle tasolla. Eli jos tuolloin olisin jäännyt äitiyslomallekin niin olishan mun äitiyspäivärahakin ollut ansiosidonnaisena hyvinkin 2000€.

Tosin en silloin jäännyt, vasta 30 vuotiaana jolloin noilla tienatuilla rahoilla oli jo yksi koti maksettu ja shoppailtukin ihan tarpeeksi, Suomessa ja maailmalla. Ikinä en voi kuvitella että tekisin tuon jonkun toisen tienaamilla rahoilla. Mutta meitä on moneks. Kuitenkin niin kauan kun arvon rouvat haluaa sen miehen elättävä, täytyy muistaa että tasa-arvoltakaan on turha suuria odottaa.
 
Karriboon kirjoittaja
Mitä ihmettä? Ompa kiva herätä aamulla ja löytää google analyticsistä, että arvon palstarouvat ovat käyttäneet yönsä pohtimalla mun ja muutaman muun toimeentuloa?!
No ihan selvennyksesksi voin kertoa, että meillä ei ole penniäkään lainaa/vippejä, eikä mitään perintöjä. Meidän molempien vanhemmat ostaa ihan normaalit synttäri ja joululahjat ja aina välillä jotain ekstraa. Ei siis eletä mitään pappa betalar elämää. Mun mies sattuu olemaan 6vuotta vanhempi ja työssä, jossa tienaa ihan hyvin. Myös mä olen itse raatanut niska limassa töissä ennen meidän vauvan syntymää, joten vanhempainrahat on ihan hyvät. Tuli varmasti suurena järkytyksenä, että ihan työllä itsemme elätetään.

En voi ymmärtää miksi vieraiden ihmisten raha asiat teitä kiinnostaa. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään teidän tulonlähteenne ja se, elättekö kenties miehenne rahoilla. Mutta ihan voitte omassa päässänne miettiä sitä, että KUKAPA EI eläisi ainakin osittain miehen rahoilla äitiyslomalla ollessaan, ihan vaikka jo siitä hyvästä syystä että miehen palkka nyt on usein huomattavasti parempi kuin naisen ansiosidonnainen/kodinhoidontuki?
Toivottavasti saitte nyt vastauksen päivän kuumaan kysymykseen. Mä voin kertoa, että säälin teitä, jos teidän elämänne ihan oikeasti koostuu kaksplussalla pyörimisestä ja tuntemattomien ihmisten raha-asioiden ruotimisesta.
 

Yhteistyössä