mistä mä tiedän..

oon täs ajatellu,että mistä mä tiedän koska mun pitää lähtee synnyttämään..siis´meinaan että mistä mää tiedän mitkä on oikeita supistuksia jos ei lapsivesiä tulekkaan??kun mua supistelee nyt jo..rv37+3..mut kyllä ne silti aina ohi menevät..mut kertokaa mulle kokeneemmat naiset.tuleeko ne "oikeat" supistukset sit niin kovana että sen kyllä tietää?? :ashamed:
 
Mimosa
No mulla ei tullut kovia suppareita, kun alkoi synnytys. Kivut oli kyllä kovat ja soitin synnärille, jossa sanottiin, että ei kuulosta synnytykselle(tuu jos haluat tarkkailuun-en halunnut huvikseni mennä). Noh, tunnin päästä alkoi verenvuoto, joten sitten mentiinkin jo ambulanssilla... Eli jos oikein kipeeks tuut, niin kannattaa mennä, vaikka ei ois ne säännölliset supparitkaan... :) Joku joskus sanoi, että jos Panadol ei auta kipuun, niin sitten pitää mennä...
 
Sitku supistaa sillee, että sun on pakko keskeyttää tekemiset ja keskittyä vain hengittämiseen, silloin supistaa ja kunnolla. Ei välttämättä tee vielä kipeää. Sit tulee ihan selkee tauko ja taas vähän ajan päästä niin kovaan puristaa että pokka pysähtyä ja hengittää rauhassa. Sit seuraa noiden välejä. Ja varsinkin kun alkavat sattua, nuo sipistukset ja huomaat ihan selkeästi sellaisen vuoristorata kipu jutun niin sillo on kyllä ihan oikeista supistuksia. Niin siis tunnet miten kipu ja supistus nousee koko ajan ja sit helppaa eikä satu mihinkään ja kohta lähtee taas kipuamaan.....
 
Mä en ekasta tiennyt, että mua supisteli. Menin synnärille siks, kun mulla oli selkä niin kipeä rv36. Lääkäri sitten sanoi, että sulla on synnytys käynnistynyt. Synnytys kesti kokonaisuudessaan 16h. Kipu ei ollut mikään ihan hervee, mutta toisaalta siinä ei ollut mitään taukojakaan.

Toka alkoi keskellä yötä sellasilla supistuksilla että melkein taju lähti. Eipä tarvinnut yhtään miettiä. että supistaakohan. No koko hommakin oli sitten ohi 4 tunnissa.
 
kyllä minäki epäröin täällä tulevana ensisynnyttäjänä et kuinkas käy.. kaikki sanoo kokemuksella et kyllä sen tietää vaan aika varkain on aukeillu jo tosi pitkälle..

kipukynnys on aika korkea ja kivusta kokemusta sen verran ettei välttämättä tajua vie se h-hetkikään, vaikka kuka sanoo mitä.

terkka tuntuu kyllä epäilevän et synnytän vielä kotiin ku juoksuttaa koko ajan näytillä ja on tarjoillu jo synnärille et ottakaa tämä jo sinne! :LOL:
 

Yhteistyössä