Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Esimerkiksi minusta sanottiin eilen, että en rakasta lastani enkä kykene häntä hoitamaan tai kasvattamaan; lapseni kuulemma kärsii kanssani. Ja kaikki vain siksi, että käyn töissä.
En tarkoita mitenkään pahalla, sinä osaat olla usein ihan fiksu ja mukava ihminen. Mutta en usko, että eilisen ketjun kommentit kumpusivat siitä, että sinä käyt töissä, vaan siitä että aloituksesi oli kuitenkin aikamoinen rimanalitus.
Jos puhuu muista halventavasti, ei voi odottaakaan että saisi kunnioittavaa kohtelua takaisin. Niin se vaan menee. Se tuskin liittyy millään tavalla siihen, että käytkö sinä töissä vai et.
Mä en ihan tosissaan edes ymmärtänyt, että miksi sun piti eilen purkaa sun omaa pahaa oloa ilmeisesti, provoilemalla asialla varsinkin jos epäilit että kyseessä oli sjm:sta kärsiviä äitejä, ja joiden luona kävit "viran" puolesta. Mun mielestäni sinulla petti harkintakyky siinä aiheessa, ja on oikeastaan ihan ymmärrettävää että osalla niistä vastaajistakin pettää se harkintakyky. Joskus on aika helppoa lähteä sille samalle linjalle kuin toisetkin, mutta kannattaisi kuitenkin ensin miettiä ennen kuin takoo näppistään.
Kun mä en Sörhis ihan tosissaan näe mitään syytä, että miksi sun pitäisi dissata yhtään ketään. Toisten mollaaminen lähtee aina siitä, minkälaisia me itse ollaan, ei siitä minkälaisia ne muut on tai mitä ne muut tekee. Se lähtee meistä itsestä ja meidän sisäisistä asioista. Sulla on hienoja asioita elämässäsi, olet löytänyt alasi, töitä, lapsi, kiva koti, ystäviä, elämänhallintaa ja muutenkin vaikuttaa siltä, että sulla on ulkoisesti ja sisäisesti paljon syitä voida hyvin ja olla tasapainoinen.