Mistä yksilapsinen perhe saa viikonloppuisin kaveriseuraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a...p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a...p

Vieras
Käydään puistossa tms, mutta niissä harvoin on tähän vuoden aikaan ihmisi. En tiedä mitä kaikki muut tekevät talvella, kun missään ei näy ketään :(. Lapseni on 4.5v ja kaipaisi viikonloppuina seuraa enkä tiedä mistä sitä hänelle hankkisin.... Meillä ei ole ystäväperheitä, jotka tulisivat esim. kylään, he viettävät aikaansa oman perheen kesken kotosalla tms... Kaveripiirissämme olemme ainoa yksilapsinen yh-perhe.

Mitä te teette arkisin? Tarkoitan siis, että voitko arkipäivinä viedä lasta kerhoon tms. jotta hän saa seuraa. Jos arkisin on lapsella seuraa, niin viikonloput sujuu varmasti aivan hyvin äidin kanssa :)

Mitä te teette arkisin? Tarkoitan siis, että voitko arkipäivinä viedä lasta kerhoon tms. jotta hän saa seuraa. Jos arkisin on lapsella seuraa, niin viikonloput sujuu varmasti aivan hyvin äidin kanssa :)

Arkisin lapsi on päiväkodissa joten seuraa ei kaivata enempää. Lapsi on lähes 5v ja hänellä tulee aika pitkäksi äidin kanssa viikonloppuisin. :( En nyt tarkoita, että kokoajan pitäisi olla seuraa, mutta olisi se kivaa, jos vaikka tunnin verran nähtäisiin viikonlopun aikana muitakin kuin toisiamme. Itsekään en perjantai-iltapäivän jälkeen puhu kenellekään muulle kuin lapselleni ennen maanantaiaamua, ellen sitten puhelimessa ole.

muut yksilapsiset? jos pyydät teille jonkun lapsen, jonka pikkusisar on vasta vauva/taapero? sellaisia on varmasti paljon. esim. varmasti päiväkodissa on tällaisia lapsia, jotka ovat itse 4-6v ja ja hänellä on pienempi sisko/veli. Heidän äitinsä varmasti mielellään lainaavat isompaa, niin saavat hetken hengähtää.

Onko siellä mitään koko perheen tapahtumia, siis sellaisia edullisia tai maksuttomia? Niissä lapsi voisi saada ystäviä helposti. Täällä on ainakin liikuntamaa juttuja, ja vaihtelevasti näin joulun alla muitakin tapahtumia. Uimahallissa voi tavata muita lapsia, ja ainakin se on vaihtelevaa tekemistä?

En osaa siihen sanoa, että mistä löytyisi esim. ystäväperhe jonka luona kyläillä, jolla olisi lapsia seuraksi. Jos esim. tarhan kautta ei sellaista lähentymistä tapahdu tai sulla ei ole entuudestaan sellaisia suhteita. Kyllä mä - vaikka on molemmat vanhemmat -teen myös viikonloppuisin asioita äitien ja lasten kanssa, eli älä ainakaan ujostele soittaa kahviseuraa myös ukon omaavista äideistä, jos sellaisia kaveripiirissä on...

En ole kyllä kuullut, että tuollaisissa tapahtumissa saisi kavereita. eiköhän niihin mennä jo valmiiksi kaverin/perheen/sisaren kanssa. sama juttu uimahallin suhteen. Useimmat menevät sinne viettämään perheen tai kaverin kanssa aikaa, ei tutustumaan uusiin.
Minusta tuo päiväkoti olisi se paikka, jossa tutustua.

mitäs jos kävisit lapsen kanssa vaikka uimahallissa viikonloppuisin. Siellä on varmasti muitakin samanikäisiä lapsia ja ennenkaikkea yleensä lapset nauttivat siitä että saa touhuilla vedessä ja käydä vaikka limpsalla kahviossa uiskentelun jälkeen. Riippuu tietysti vähän siitä missä asutte, mutta jos kavereita ei viikonloppuna niin ole niin keksikää yhdessä aina joku kiva retki tai juttu viikonlopun ajalle. Sehän voi tosiaan olla reissu uimahalliin, kirjastoon tai johonkin lastentapahtumaan mitä alueella on jne

[QUOTE="Ellamaaria";22544604]Onko siellä mitään koko perheen tapahtumia, siis sellaisia edullisia tai maksuttomia? Niissä lapsi voisi saada ystäviä helposti. Täällä on ainakin liikuntamaa juttuja, ja vaihtelevasti näin joulun alla muitakin tapahtumia. Uimahallissa voi tavata muita lapsia, ja ainakin se on vaihtelevaa tekemistä?

En osaa siihen sanoa, että mistä löytyisi esim. ystäväperhe jonka luona kyläillä, jolla olisi lapsia seuraksi. Jos esim. tarhan kautta ei sellaista lähentymistä tapahdu tai sulla ei ole entuudestaan sellaisia suhteita. Kyllä mä - vaikka on molemmat vanhemmat -teen myös viikonloppuisin asioita äitien ja lasten kanssa, eli älä ainakaan ujostele soittaa kahviseuraa myös ukon omaavista äideistä, jos sellaisia kaveripiirissä on...[/QUOTE]

Käydään paljon viikonloppusin Hesessä tms paikoissa joissa lapsella on mahdollisuus tavata muita lapsia, aina niissä ei vain ole kavereita.
Pyydän kyllä usein perheellisiä kavereitamme meidän kanssa ulos, mutta aina heillä on joku perheen kanssa tehtävä juttu, esim. menevät sukulaisiin tms, meillä ei sukulaisia ole lähellä emmekä muutenkaan vieraile mummolassa usein.
Täytyy yrittää keksiä taas jotain tekemistä, vaikka sitten se Hesen leikkipaikka :)

En ole kyllä kuullut, että tuollaisissa tapahtumissa saisi kavereita. eiköhän niihin mennä jo valmiiksi kaverin/perheen/sisaren kanssa. sama juttu uimahallin suhteen. Useimmat menevät sinne viettämään perheen tai kaverin kanssa aikaa, ei tutustumaan uusiin.
Minusta tuo päiväkoti olisi se paikka, jossa tutustua.

Tällänen kokemus minullakin on tapahtumista ja uimahalleista, ei siellä vieraille jutella. Käymme näissä kyllä, mutta olisi kiva joskus olla muutenkin kuin kaksisteen.

Käydään puistossa tms, mutta niissä harvoin on tähän vuoden aikaan ihmisi. En tiedä mitä kaikki muut tekevät talvella, kun missään ei näy ketään :(. Lapseni on 4.5v ja kaipaisi viikonloppuina seuraa enkä tiedä mistä sitä hänelle hankkisin.... Meillä ei ole ystäväperheitä, jotka tulisivat esim. kylään, he viettävät aikaansa oman perheen kesken kotosalla tms... Kaveripiirissämme olemme ainoa yksilapsinen yh-perhe.

Niin tuttua, niin tuttua. Mulla tytär 5 v kaipaa myöskin seuraa viikonloppuisin. Tuossa iässä alkaa huomaamaan sen kavereiden tarpeen ja pikkuhiljaa niitä tarhakavereitakin täytyy ruveta kutsumaan viikonloppuisin kylään.
Kun menemme Hoploppiin tms paikkaan blokkaa neiti aina sieltä jonkun lapsen "kaverikseen". Jos sellaista ei löydy, niin kyselee "miksi mulla ei ole ketään kaveria mukana"

Mun kaikilla kavereilla on paljon vanhempia lapsia, eikä tässä talossa / ihan vieressä asu yhtään samanikäistä, vaikka pääkaupunkiseudulla asutaankin. Joten ei voi vaan mennä ja soittaa naapurin ovikelloa ja pyytää kavereita kylään.

Mekin ollaan yksilapsinen perhe, tosin lapsemme on jo aloittanut koulun. Me yksinkertaisesti otettiin päiväkotikavereiden yhteystietoja ja otettiin yhteyttä päiväkotikavereiden vanhempiin, ja lapset sitten kyläilivät puolin ja toisin. Ei kovin monimutkaista. :)

Mekin ollaan yksilapsinen perhe, tosin lapsemme on jo aloittanut koulun. Me yksinkertaisesti otettiin päiväkotikavereiden yhteystietoja ja otettiin yhteyttä päiväkotikavereiden vanhempiin, ja lapset sitten kyläilivät puolin ja toisin. Ei kovin monimutkaista. :)

Meillä kyllä on päiväkotikavereidemme numeroita, osa heistä on ihan hyviä tuttujammekin, mutta heillä ei IKINÄ ole viikonloppuisin aikaa... Tekevät yhdessä perheenkeskeisiä asioista eivätkä halua sitä rikkoa :(. Tietyllä tavalla ymmärränkin tämän...

Höh :( Mä vaan muistan itse tuon ikäisenä löytäneeni leikkiseuraa ties mistä... Talvi on hankalaa aikaa kyllä, koska liikutaan paljon sisätiloissa. Näissä muissa perheissä varmasti onnistuisi jos sopisi ajoissa vaikka viikonloppukyläilyt? En tiedä, kuulostaa vaikealle, ootko isolta paikkakunnalta? Harmi jos pihapiirissä ei ole lapsia, joiden kanssa touhuta...

Toivottavasti löydätte jostain seuraa, vaikka onhan tuo laatuaikaa toisaalta teidänkin suhteelle. Mutta yksinäistä varmaan toisinaan! Tsemppiä ja onnea seuran etsintään :)

[QUOTE="Ellamaaria";22544723]Höh :( Mä vaan muistan itse tuon ikäisenä löytäneeni leikkiseuraa ties mistä... Talvi on hankalaa aikaa kyllä, koska liikutaan paljon sisätiloissa. Näissä muissa perheissä varmasti onnistuisi jos sopisi ajoissa vaikka viikonloppukyläilyt? En tiedä, kuulostaa vaikealle, ootko isolta paikkakunnalta? Harmi jos pihapiirissä ei ole lapsia, joiden kanssa touhuta...

Toivottavasti löydätte jostain seuraa, vaikka onhan tuo laatuaikaa toisaalta teidänkin suhteelle. Mutta yksinäistä varmaan toisinaan! Tsemppiä ja onnea seuran etsintään :)[/QUOTE]

Kiitos :)
Juu on laatuseuraa, mutta tosiaan molemmille välillä turhan yksinäistä. :( Nyt lähdemme puistoon ja sen jälkeen kauppaan ja illalla aateltiin leipoa pipareita.

Meilläkin on yksilapsinen perhe, mutta kolmevuotias viihtyy viikonloppuisin äidin ja isin kanssa. Tulevaisuudessa, kun lapsi tarvitsee viikonloppuisinkin leikkiseuraa, pyydetään ystävien lapsia tai tarhakavereita kylään. Oletko yrittänyt löytää seuraa esim. täältä palstalta?

tässä kirjoitan yksinhuoltaja äiti ,joka kaipais omalle perhelle seuraa toisista perheistä seuraa.mulla viiden ikäinen poika joka käy tarhas joka päivä päitsi viikonlopusin tarhas.lapseni tykkää jos sais leikkikavereita uusia. sopisi käydä vaikka viikolla kylässä jos on sopivaa aikaa.olis kiva tavata

Yhteistyössä