mistä voi johtua kun aikuisella paino ei nouse vaikka syö!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
ensin laihduin 1-1½v aikana 10kg ja nyt kun olen yrittänyt painoa saada nousemaan niin paino vain ei nouse. en harrasta liikuntaa ja työkään ei ole mitnekään sellaista jotta kuluttaisin paljon.

Suosittelen silti harrastaan ees jonkun verran liikuntaa, vaik paino ei nouse. Mun tätillä on kans sama ongelma ja siltä puuttu paksusuolesta tai josatin joku "karvotus" et se ruoka ei imeytyny. tai jotain vastaavaa se oli.

Jos ihan oikeasti syöt kunnolla ja asia huolettaa sinua, kannattaa mennä lääkäriin joka määrää sut verikokeisiin. Suljetaan esim. kilpirauhasen ongelmat, allergiat, keliakiat yms. pois.

Liikuntaa kannattaa harrastaa, esim. joogaa, uintia ja kuntosalilla käyntiä. Salillakin kannattaa pyytää ohjeita, että mitä kannattaisi tehdä, kun tavoitteena on saada lisää (lihas)massaa eikä pudottaa painoa/kiinteyttää. Muista syödä paljon proteiineja, jotta lihaksilla on rakennusainetta kasvamiseen! Paljon hedelmiä, niissä on hyvää sokeria. Saa myös herkutella.

Itsellä myös lihotus päällä, mutta yritän syödä myös monipuolisesti. Lisäsin nyt ruokajuomaksi Alpro Soya kaakaojuoman, 2,5dl purkissa on 175kcal ja paljon erilaisia ravintoaineita. Muuten syön aikalailla ravintoympyrän mukaan, mutta yritän saada sen varsinaisen ruoka-annoksen lisäksi mahtumaan jälkkäriä, esim. pulla tai viineri, karkkipatukka, vanukas...

esim tämän päivän ruoat
punainen viili,sokerilla,leipä+voita
5 perunaa kasa nakkikastiketta ja porkkanaraastetta+ leipä ja näkkäri + pipari
kahvia+pulla
4 paahtoleipää juustoa,homejuustoa+valkoipulilevitettä
kahvia
kanapastaa+raejuustoa
jugurtti ja leipä

näin syön suunnilleen jokapäivä. tietty en aina samaa ruokaa mutta kuitenkin:)

Minulla myös paino tippui valtavasti ekan imetyksen jälkeen ja sen jälkeen olisi voinut syödä mitä tahansa eikä paino noussut.

syitä miksi paino ei nouse:
-on vielä nuori (alle 35) ja tämän vuoksi voi syödä mitä tahansa.
-kuluttaa enemmän kuin syö. ap:lla ruokavalio älyttömän terveellinen. ei ole viinereitä ja mäkkärin aterioita vaan laihdutusruokaa.
-on pienet lapset eli vasta imettänty/imettää

Alkuperäinen kirjoittaja syöt vähäkalorista ruokaa:
-kuluttaa enemmän kuin syö. ap:lla ruokavalio älyttömän terveellinen. ei ole viinereitä ja mäkkärin aterioita vaan laihdutusruokaa.

No en mä nyt sanoisi piparia, pullaa, paahtoleipää, homejuustoa, valkosipulilevitettä ja jogurttia älyttömän terveelliseksi enkä laihdutusruoaksi. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja syöt vähäkalorista ruokaa:

No en mä nyt sanoisi piparia, pullaa, paahtoleipää, homejuustoa, valkosipulilevitettä ja jogurttia älyttömän terveelliseksi enkä laihdutusruoaksi. :o

no joo, kyllä minä itse olisin voinut noita kaikkia syödä niin paljon kuin jaksaa ale 35 -vuotiaana. ainoastaan joku viineridieetti ja mäkkärin ateriat ja suklaa saivat lihomaan.

joku valkosipulilevite leivälle on tosi kevyttä verrattuna voihin tai margariiniin.