mistä tietää onko oksennustauti NOROA vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oksennustautia ja ripulia aiheuttaa vaikka kuinka moni virus ja bakteeri ja kyllä niitä kaikkia on aina liikkeellä. Mutta jos lähipiirissä on joku, jolta on oikeasti noro löydetty, niin kyllä ne lähipiirin sairastuneetkin yleensä sen on saanu. Itse en oikein ymmärrä sitä norohysteriaa, ei se ole sen kummempi pöpö kuin muutkaan vatsatautipöpöt.

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81 ja nuusa
Nimetkääpä niitä muita viruksia. Mua kiinnostaa kun en oo kuullut ikinä noron lisäksi kuin jostain rotasta vaan joka ei enää aikuisiin tartu

ulostenäytteestä. Otetaan , jos sitä tietoa johonkin tarvitaan, olen tätä näytettä kaivellut melkoisen monta kertaa tänä(kin ) talvena.
Norovirukset aiheuttavat ison osan talvikauden oksutaudeista, osan sitten rota ja bakteerit.
Miksi tarvitsisi tietää minkä aiheuttama tauti on?

Alkuperäinen kirjoittaja nimetkää niitä kiitos;28201318:
Nimetkääpä niitä muita viruksia. Mua kiinnostaa kun en oo kuullut ikinä noron lisäksi kuin jostain rotasta vaan joka ei enää aikuisiin tartu

rota, adeno, kaliki ainakin noron lisäksi. + bakteerit
Noro kuuluu kalikeihin

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja nimetkää niitä kiitos;28201318:

Rota, noro, pervo, HIV, tippuri

yyh,,inhottavaa. kyllä sen tunnistaa. kummastakin päästä tulee ulos. Niin vauhdilla että tuntuu että sisuskalutkin tulee ulos ja moni ei voi välttyä vahingolta housuissa. Pese hyvin kädet, älä kokkaile. tarttuu helposti. Vaatteet joita käytät,ainakin alusvaatteet pese koneessa 60c yksinään ja vaikka vielä tyhjänä 90c enne kuin laitat muiden vaatteet koneeseen.
Apuna vaikka Imodium joka hillitsee suolenliikkeitä. nestettä pitää juoda paljon. Hyvin heikko olo.
http://www.thl.fi/fi_FI/web/infektiotaudit-fi/norovirus

Norossa yleensä raju ripuli oksentelun lisäksi, lisäksi kuumetta. Noro minun kokemuksen mukaan on todella raju ja leviää kulovalkean tavoin. Selviä ulostenäytteestä.

T. Sh

Oksennustautia ja ripulia aiheuttaa vaikka kuinka moni virus ja bakteeri ja kyllä niitä kaikkia on aina liikkeellä. Mutta jos lähipiirissä on joku, jolta on oikeasti noro löydetty, niin kyllä ne lähipiirin sairastuneetkin yleensä sen on saanu. Itse en oikein ymmärrä sitä norohysteriaa, ei se ole sen kummempi pöpö kuin muutkaan vatsatautipöpöt.

Joku perus vatsatauti nyt ei paljon puristelisi mutta noro on sen verran hirveä, etten sitä toiste halua. Lapsi joutui sairaalaan eikä itselläkään mennyt kovin hyvin vessan lattialla itkiessä ja kouristellessa.

Eihän sillä ole mitään merkitystä loppujen lopuksi onko noroa vai ei ja toisekseen ei kaikki kärsi norosta samalla tavalla, toiset vaan oksentelee, toisilla on vaan ripuli, toiset on kuoleman kielissä ja toiset kärsii vähemmän. Ei ne oireet ole kaikilla samanlaiset, ihan sama influenssassa, jotkut sairastaa sen melkein huomaamattomana ja silti se on influenssa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";28202103]Eihän sillä ole mitään merkitystä loppujen lopuksi onko noroa vai ei ja toisekseen ei kaikki kärsi norosta samalla tavalla, toiset vaan oksentelee, toisilla on vaan ripuli, toiset on kuoleman kielissä ja toiset kärsii vähemmän. Ei ne oireet ole kaikilla samanlaiset, ihan sama influenssassa, jotkut sairastaa sen melkein huomaamattomana ja silti se on influenssa.[/QUOTE]

Näin. Poika sairasti täsä ensin ja pääs aika vähällä, mun vuoro ja todella rajuna. mikä lienee pöpö.

Ainoastaan labra tietää, kun viet sinne pas... siis ulostenäytteen purkissa. Ja lähete tietenkin on tehtynä.

Samat hoito-ohjeet siihen on kuin muihinkin- tai siis yksi ohje- nesteytys.
Jos menee huonoon kuntoon ja kuivuu, nesteytys suonensisäisesti.

Yhteistyössä