Mahatautia vai Noroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna

Vieras
Onko nyt liikenteessä ihan perus mahatautia vai Noroa? Ja missä päin Suomea?
Mies jäi työpaikalle oksentamaan kun ei kykene kotiin ja mä oon ihan varma että vauva syntyy nyt parin päivän sisään. Ompas mukavaa...

Meillä oksennettiin päivä-pari ja sitten 4 päivää kovassa kuumeessa ja vielä nuha perään. Mikä lie tauti, mutta veltoksi se veti ison miehenkin.

Onnea matkaan, toivottavasti sinä ja pienokainen säästyitte taudilta ja mieskin ehtis parantua ennen synnytystä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oksennettiin päivä-pari ja sitten 4 päivää kovassa kuumeessa ja vielä nuha perään. Mikä lie tauti, mutta veltoksi se veti ison miehenkin.

Onnea matkaan, toivottavasti sinä ja pienokainen säästyitte taudilta ja mieskin ehtis parantua ennen synnytystä!

no toivottavasti. Mies ei uskalla (eikä kyllä olisi edes kyennyt) tulla kotiin kun ei halua tartuttaa, mutta tarttunuthan se on jo jos on tarttuakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä eroa:
mutta mikä virus sen aiheuttaa?

en mä vaan tiedä. Kait sen voi aiheuttaa myös noro-viruksen joku versio. En oo kauheen perillä näistä. Sen tiedän, että Noro vie voimat tosi pohjille, jopa sairaalaan

noron yleisin vatsatautien aiheuttaja aikuisilla. Noro on yksi vatsatautipöpö, ihan peruspöpö. Siitä on vaan viime vuosien aikana kehittynyt uusia kantoja, jotka sairastatuttavat enemmän ihmisiä, koska heillä ei ole ennestään vastustuskykyä siihen. Ihan samalla tavalla kuin influenssa ja flunssa kaatavat ihmisiä eri tavoin eri vuosina.

Noro on yksi vatsatautipöpöistä eikä sitä voi määritellä mitenkään "erilaiseksi" tai muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
noron yleisin vatsatautien aiheuttaja aikuisilla. Noro on yksi vatsatautipöpö, ihan peruspöpö. Siitä on vaan viime vuosien aikana kehittynyt uusia kantoja, jotka sairastatuttavat enemmän ihmisiä, koska heillä ei ole ennestään vastustuskykyä siihen. Ihan samalla tavalla kuin influenssa ja flunssa kaatavat ihmisiä eri tavoin eri vuosina.

Noro on yksi vatsatautipöpöistä eikä sitä voi määritellä mitenkään "erilaiseksi" tai muuta.

juu, oli tosiaan väärin ilmaistu tuo kysymys. Tarkoitin lähinnä että onko voimakastakin tautia (kuten esim. toissa talvena) liikenteessä?!

Yhteistyössä