Mistä te ootte huomannut että on kihomatoja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
Näkyykö ne ulosteessa? Liikkuuko ne? Onko niitä paljon?
Jos kutittaa niin mihin aikaan vuorokaudesta? Onko myös aikuisilla ollut kutinaa?
Näkeekö niitä helposti kun nukahtamisen jälkeen kurkkaa lapsen pyllyyn?
Oon kaikki lääkäripalstat lukenut mutta nyt kaipaan nimenomaan ihmisten omia kokemuksia.
 
lapsi valitti kovaa kutinaa peräaukon alueella. tarkastimme tilanteen taskulampun valossa yöllä kun lapsi nukkui, kihomatoja näkyi selvästi peräaukon ympärillä.. yöks.. :X
 
Huomasin kakan pinnalla matoja. Sellasia sentin pitusia ja liikkuvia. Meillä ei kutinaa valitellut ollenkaan. Nehän pitäis huomata juuri kun katselee iltasella näkyykö peräaukon suulla.
 
Meidän pojalla oli pyllynreikä kipeä n. 2 viikon ajan, käytiin lääkäris mutta syy ei selvinnyt. Kipu loppui ja tilalle tuli kutina jota nyt kestänyt n. 2 kk. Kutiaa aamusta iltaan, yöllä ei kutia. Kakassa ei ole näkynyt matoja eikä myöskään pyllynreiällä nukahtamisen jälkeen. Pari viikkoa sitten käytiin uudestaan lääkäris ja se käski laittan sibicortia 5 päivän ajan. Ei auttanut. Lääkärin mielestä ei vaikuttanut kihomato oireilta.
Eilen illalla likka kävi vessas ja sanoi että sen paskas oli jotain valkosia pitkulaisia juttuja. Ne ei ollut liikkunut ja kuvauksen perusteella oli paksumpia kuin kihomadot... Oisko ollut limaa?
Nyt kuitenkin epäilyttää enkä mä tiedä pitäskö hakea lääkkeet vai ei. Lääkkeiden otto on tolle pojalle todella vaikeaa enkä tiedä onnistuuko niitten antaminen ollenkaan. Poika on kehitysvammainen ja oksentaa kaikki lääkkeet...
 

Yhteistyössä