Mistä reilu 2-vuotiaalle musta mekko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äkkiseltään löysin Huuto.netistä muutaman, laitoin osastoksi tyttöjen vaatteet 86cm-> ja hakusanaksi musta mekko.
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat%5B%5D=vaatlasttyt86&sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=musta+mekko&seller=&bidder=&location=&odir=A

(osa tosin osana suurempaa pakettia)

Jos et löydä hyvää, multa löytyy tummansininen plyyshimekko lyhyillä hioilla ja valkonen villatakki hautajaisissa myös pidetty, en tuu muullon tytön päälle laittaan että sais täältä halvalla tinga.1@luukku.com

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
ja yllättävää että taas ketju on suistunut ihan raiteeltaan ja keskustellaan seipästä ei kä suinkaan enää aidasta. :/

Jonkin aikaa sitten oli h&m: n netisivuilla musta mekko, mutta ei taida enää olla. Käytän tosi vähän nettikauppoja joten valitettavasti en enempiä osaa neuvoa, mutta voin tutkailla asiaa. Mutten olen kyllä mustaa nähnyt nyt paljonkin.. mutta pitää siis olla just nettikauppa?

Otan osaa suruunne. :hug:

No sillä meinasi nettikauppaa kun olen käynyt paikkakunnallani kaikissa kahdessa kaupassa eikä meillä ole mitään henkkamaukkoja tms putiikkeja mistä löytäisi niin nettihän se on ainut vaihtoehto. Tehdä en osaa ja ainoa läheinen joka osaisi, menetti juuri perheenjäsenen jonka hautajaisiin siis olemme menossa, eli en häneltäkään voi pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Äkkiseltään löysin Huuto.netistä muutaman, laitoin osastoksi tyttöjen vaatteet 86cm-> ja hakusanaksi musta mekko.
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?cat%5B%5D=vaatlasttyt86&sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=musta+mekko&seller=&bidder=&location=&odir=A

(osa tosin osana suurempaa pakettia)

Katsoin kyllä huutiksesta vielä tuotakin laajemmalla haulla, mutta ei siellä ollut sopivaa.

"Lasten pukeutuminen
Lasten pukeutuminen ei ole yhtä tiukkaa kuin aikuisten. Lapsille voi valita siistit pitsivaatteet, tummat samettiset vaatteet, tai vastaavat jotka sopivat tilaisuuden tunnelmaan. Kengiksi sopivat kiiltonahkaiset tai lasten kävelykengät"

Lähde. www.hautajaiset.net

olin itse juuri hautajaisissa, ja totesin hyvin nopsaan että lapsille ei tehdä mustia vaatteita.
Valintana oli tummanliila samettimekko.

Alkuperäinen kirjoittaja netta:
"Lasten pukeutuminen
Lasten pukeutuminen ei ole yhtä tiukkaa kuin aikuisten. Lapsille voi valita siistit pitsivaatteet, tummat samettiset vaatteet, tai vastaavat jotka sopivat tilaisuuden tunnelmaan. Kengiksi sopivat kiiltonahkaiset tai lasten kävelykengät"

Lähde. www.hautajaiset.net

olin itse juuri hautajaisissa, ja totesin hyvin nopsaan että lapsille ei tehdä mustia vaatteita.
Valintana oli tummanliila samettimekko.

Kysymykseni ei koskenut lasten pukeutumisetikettiä vaan mustaa mekkoa. Ja kyllä niitä tehdään.

tässä kun nyt kaikki muutkin aiheesta sivusta puhuu niin puhunpa minäkin.. moni kun sanoo ettei lapsille tehdä mustia niin kyllä tehdään. Meillä on tytöllä paljonkin mustaa vaatetta ihanomastakin toiveesta. Viime syksyn hautajaisissa tytöllä oli musta sifonkimekko valkoisin somistein, valkoiset sukkahousut, mustat kengät ja musta neuletakki ja noita samoja vaatteita on käyttänyt muulloinkin esim kirkossa. Meillä on myös musta samettimekko ja musta puolihame (itseasiassa useampikin) ja melko monta mustaa paitaa.. joten kyllä lapsille mustaa tehdään ja mustia juhlahameitakin. Meillä esim. stockalta löytyisi ja myös Sellon bobossa juuri ihastelin mustaa mekkoa alennuksessa. Että näin.

mun mummon hautajaisissa meijän tytöt oli puettu valkoseen paitaan ja mustaan ja tummansiniseen liivimekkoon ja valkoset sukkahousut...kysyin äitiltäni asiaa ni sano että mustat meko mielummin kun punaset ne ei sovi hautajaisiin ja kun on talvi niin heillä oli haalarit sitten päällä koskaa siunaus toimitettiin haudalla ja kahvitilaisuudes sitten olivat mekot päällä

otan osaa läheisesi pois menoon :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
ja yllättävää että taas ketju on suistunut ihan raiteeltaan ja keskustellaan seipästä ei kä suinkaan enää aidasta. :/

Jonkin aikaa sitten oli h&m: n netisivuilla musta mekko, mutta ei taida enää olla. Käytän tosi vähän nettikauppoja joten valitettavasti en enempiä osaa neuvoa, mutta voin tutkailla asiaa. Mutten olen kyllä mustaa nähnyt nyt paljonkin.. mutta pitää siis olla just nettikauppa?

Otan osaa suruunne. :hug:

No sillä meinasi nettikauppaa kun olen käynyt paikkakunnallani kaikissa kahdessa kaupassa eikä meillä ole mitään henkkamaukkoja tms putiikkeja mistä löytäisi niin nettihän se on ainut vaihtoehto. Tehdä en osaa ja ainoa läheinen joka osaisi, menetti juuri perheenjäsenen jonka hautajaisiin siis olemme menossa, eli en häneltäkään voi pyytää.

ok.koitin tuossa katsoa tietämistäni nettikaupoista mutta en oikeen mitään löytänyt. Täältä http://www.kakara.fi/index.php?k=4067 on meille muistaakseni joskus ostettu musta mekko, mutta nyt ei ollut ilmeisesti mustaa valikoimissa.

KappAhl ostettu 86/92 kokoa, mutta meillä tyttö käyttää nyt 86 ja aivan liian iso sille. Joten 92 kokoinen, mulla ei kuitenkaan tälle käyttöä, pidetty yhden kerran ja sitten totesin etten tykkä mustatsta tytöllä...

Voi olla aika vaikeaa löytää. Minä itse ompelin tytölle mekon oman vaarini hautajaisiin. Tosin en tehnyt mustaa vaan tumman harmaan flanellisen liivimekon. Alla oli valkoinen paita ja valkoiset sukkahousut ja jalassa mustat kengät.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ap:n hermojen menetyksen uhallakin totean että lapsilla ei ole enää tapana pitää täysmustia vaatteita hautajaisissa vaikka olisi kuinka läheisestä kyse.

No nyt meni kyllä hermot, vaikka en ap olekaan ;) Siis onko muka olemassa joku lasten hautajaismuoti, jonka mukaan nyt ei ole TAPANA pitää täysmustia vaatteita?! Just joo...

Asian vierestä (vastasin kyllä asiaankin tuossa aiemmin) vielä, mutta taannoin kysyin tällä palstalla vauvan passikuvan ottamisesta ja sain vastaukseksi hirveän ryöpyn viestejä, jossa päiviteltiin, miksi ihmeessä haluan hakea passia kuukauden vanhalle ja "eikö sinne Kanarialle pääse myöhemminkin" (eikä tosiaan oltu Kanarialle menossa, vaan miehen isän hautajaisiin Saksaan). Joillakin on vaikeuksia pysyä asiassa...
Silloin joskus muinoin oli tapana pukeutua hautajaisiin tietyllä tavalla-täysmustiin. Kaikilla naisilla kuului mm. suruharso olennaisena osana vaatetukseen, myös lapset puettiin täysmustiin ja lesken kuului kulkea joko mustissa tai muuten tummissa vaatteissa tietyn aikaa. Tämä oli todellakin TAPANA aiemmin mutta nykyisin ei enää. Surua on TAPANA ilmaista myös vaatetuksella eli Suomessa pukeutumalla hautajaisiin tummiin tai mustiin vaatteisiin. Kun on kyse pienestä lapsesta joka ei välttämättä edes ymmärrä käsitettä kuolema niin hän ei varmaankaan ymmärrä sitä että miksi hänellä täytyy olla mustat vaatteet. Tässä on kyse siitä mitä vanhemmat tahtovat. Pienille lapsille hautajaiset voivat muutenkin olla hämmentävä kokemus koska tunnelma on surullinen ja vaatetus mustaa/tummaa siksi en ole omalle tyttärelleni mustia vaatteita hautajaisiin etsinyt. Ja hmm.. eikös tämä ole keskustelupalsta? En tiedä miten sinun Kanarian matkasi tähän aiheeseen liittyy -oma kommenttini kylläkin liittyi hautajaisvaatetukseen.
Ja ap:lle vinkki että ellei muutoin sopivaa vaatetta löydy niin kangaskaupasta kangas ja joku ompelutaitoinen avuksi ellei itseltä taitoa löydy.

Meillä on kokomusta tunikamallinen lyhythihainen mekko kotona tyhjän panttina. Ostin sen tytölleni vaarini hautajaisiin viime keväänä ja tytöllä oli silloin ikää 2-vuotta. Kokoa en muista tähän hätään. Jos haluat kuvan tms. niin lähetä yv:tä, olisin valmis luopumaan siitä.

Juu, anteeksi että jouduin välillä lähteä tienaamaan niitä mekkorahoja.
sannulii:lle lähti yyveetä!
Ja meillä ei ole KappAhlia, Cittaria eikä Anttilaa ja en tulevan viikon työaikojen takia pääse naapurikaupunkiin enempi kauppoja tutkimaan ja hautajaiset ovat jo ensi viikolla....

Yhteistyössä