Mistä reilu 2-vuotiaalle musta mekko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
En ole lapselle vaatteita ostellut nettikaupoista, joten osaisko kukaan äkkiseltään selata, löytyskö mistään mustaa mielellään liivimekkoa 90-92cm?? Huutiksessa ei ollut.

jos hautajaisiin etsit, niin myös muut tummat värit käy mun mielestä. Esim tummansininen. Ja nyt tähän tulee joku kommentoimaan, että lapsilla saa olla hautajaisissa mitä vaan päällä, mut mun mielestä asia ei ole ihan niin. Viimeksi olen ollut hautajaisissa pari vuotta sitten ja meidän tytöllä 1,4-v oli päällään huutonetistä ostamani musta mekko ja muidenkin lapset olivat pukeutuneet asiallisesti tummiin juhlavaatteisiin.

Mielestäni lapsilla on kaunis myös tumman viininpunainen mekko hautajaisissa! Mutta kato ellokselta, hm (pitkät toimitusajat kylläkin ) siellä saattaa olla, ja netanttilassa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos hautajaisiin etsit, niin myös muut tummat värit käy mun mielestä. Esim tummansininen. Ja nyt tähän tulee joku kommentoimaan, että lapsilla saa olla hautajaisissa mitä vaan päällä, mut mun mielestä asia ei ole ihan niin. Viimeksi olen ollut hautajaisissa pari vuotta sitten ja meidän tytöllä 1,4-v oli päällään huutonetistä ostamani musta mekko ja muidenkin lapset olivat pukeutuneet asiallisesti tummiin juhlavaatteisiin.

kai nää on näkemys eroja, mulla on tapana käydä vain läheisten hautajaisissa ja tiedän että he eivät pahastuisi minkälaiset vaatteet meidän lapsilla on päällä :) eikä se tarkoita etteikö kunnioittaisi tilaisuutta tai edesmennyttä. ja toisinaan lapset on niin viattomia ja iloisia niin pukeutokoot sen mukaan. toki mustakin käy :)

itse ostaisin henkka maukan mustan tunikan(nyt 2.90e) ja siihen nätit röyhelö sukkikset alle kiva paita esim:valkoinen röyhelö halpaa ja saat netistä iahn kiva asu hautajaisiín ja tunikaa voi pitää myöhemminkin

Tiedän ettei TARVITSE olla mustaa tai edes välttämättä tumma pienellä lapsella, mutta on se nyt kumma jos todella läheinen ihminen kuolee ja haluaa olla mustissa hautajaisissa, niin sitä aletaan kyseenalaistaa?
Anteeksi että kysyin asiallisen(?) kysymyksen ja sain kaikkea muuta kuin vastausta kysymykseeni

Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Tiedän ettei TARVITSE olla mustaa tai edes välttämättä tumma pienellä lapsella, mutta on se nyt kumma jos todella läheinen ihminen kuolee ja haluaa olla mustissa hautajaisissa, niin sitä aletaan kyseenalaistaa?
Anteeksi että kysyin asiallisen(?) kysymyksen ja sain kaikkea muuta kuin vastausta kysymykseeni

no ei kait ketään millään pahalla :D makunsa kullakin, eikä kukaan sano mikä on oikein :)

Kurkkaa olisiko www.sisukas.net nettikaupassa mitään sopivaa? Tarjoustuotteissa on vaaleanpunaisella somistettu musta ankkurimekko, mahtaisko koko täsmätä?
Minulla oli muutama kuukausi sitten sama ongelma, ratkaisin sen tekemällä itse mekon tytölle, harmaa mustilla silkkinauhoilla.

Sulle annettiin asiallisia vaihtoehtoja, JOS/kun et sitä mustaa löydä.. turha niistä on hermostua.

Meidän 1v5kk tytöllä oli päällä ainoan setänsä hautajaisissa valkea body, tummansininen liivimekko, valkea pitsijakku, valkeat sukkikset ja mustat lakerikengät.

ja yllättävää että taas ketju on suistunut ihan raiteeltaan ja keskustellaan seipästä ei kä suinkaan enää aidasta. :/

Jonkin aikaa sitten oli h&m: n netisivuilla musta mekko, mutta ei taida enää olla. Käytän tosi vähän nettikauppoja joten valitettavasti en enempiä osaa neuvoa, mutta voin tutkailla asiaa. Mutten olen kyllä mustaa nähnyt nyt paljonkin.. mutta pitää siis olla just nettikauppa?

Otan osaa suruunne. :hug:

Sama ongelma oli just meillä, eli kaksivuotiaalle pojalle etsittiin mustaa hautajaisasua. Ei löydetty yhtään mitään, vaikka useasta liikkeestä kyselin. Ostettiin lopuksi tummansiniset sammarit, tummansininen kauluspaita ja tummanharmaa villaliivi. Mustat juhlakengät oli entuudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Sulle annettiin asiallisia vaihtoehtoja, JOS/kun et sitä mustaa löydä.. turha niistä on hermostua.

Yhtään asiallista vastausta ei ollut siihen asti kun aloin tuon kirjoittamaan, eli äläpä itse hermostu.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ap:n hermojen menetyksen uhallakin totean että lapsilla ei ole enää tapana pitää täysmustia vaatteita hautajaisissa vaikka olisi kuinka läheisestä kyse.

Eipä siitä ole tarkoituskaan tulla täysmusta, kun on valkeat sukkahousut ja valkea pusero.

Ap:n hermojen menetyksen uhallakin totean että lapsilla ei ole enää tapana pitää täysmustia vaatteita hautajaisissa vaikka olisi kuinka läheisestä kyse.

kuka muka määrittelee tavat? kai jokaisella saa olla omat tapansa??

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:

Yhtään asiallista vastausta ei ollut siihen asti kun aloin tuon kirjoittamaan, eli äläpä itse hermostu.

Aha, meillä on sit vissiin eri käsitykset asiallisesta ja myös hermostumisesta :) mut anti olla sit

Mulla on tytöllä yhet mustat legginsit, mustavalkoinen marimekkokietaisuhame, ja mustavalkoinen kauluspaitasetti.. siis tämä kommenttina tuohon ekaan vastaukseen. Mulla on kyllä monen muunkin värisiä vaatteita tytölle, mutta miksi ei joskus voisi olla mustaa?

Osaisiko joku lähipiiristä ommella yksinkertaisen liivimekon... Ite oon saanu aikaan ihan siedettävän, kun vähän mallia jostain mekosta katsonut... Enkä ompelukonetta osaa farkkujen paikkaamista enempää käyttää...

No nyt meni kyllä hermot, vaikka en ap olekaan ;) Siis onko muka olemassa joku lasten hautajaismuoti, jonka mukaan nyt ei ole TAPANA pitää täysmustia vaatteita?! Just joo...

Asian vierestä (vastasin kyllä asiaankin tuossa aiemmin) vielä, mutta taannoin kysyin tällä palstalla vauvan passikuvan ottamisesta ja sain vastaukseksi hirveän ryöpyn viestejä, jossa päiviteltiin, miksi ihmeessä haluan hakea passia kuukauden vanhalle ja "eikö sinne Kanarialle pääse myöhemminkin" (eikä tosiaan oltu Kanarialle menossa, vaan miehen isän hautajaisiin Saksaan). Joillakin on vaikeuksia pysyä asiassa...

Yhteistyössä