P
perhe kriisissä
Vieras
Nuorimmainen on nyt 10kk. Heti menkkojen alettua muutama kuukausi synnytyksestä mulla alkoi PMS-oireet, joista en ole aikaisemmin kärsinyt (tai en ainakaan tässä mittakaavassa). Kaksi viikko ennen menkkoja mun päätä alkaa särkemään ja siitä sitten mennäänkin alamäkeen ja lujaa... Olen aivan hirvittävän väsynyt, en jaksa edes ruokaa laittaa, puhumattakaan että kävisin lasten kanssa ulkona, itken sitä kun en jaksa, saan hirvittäviä raivokohtauksia. Korostan, että en lyö lasta, mutta olen kyllä huutanut ihan turhasta ja se tuntuu todella pahalta... 4-vuotias tuli jo yksi ilta kysymään että "äiti miksi sä olet niin väsynyt ja kärttyinen" ja minä purskahdin itkuun... Tajusin, että on aika hakea apua tähän!
Tämä on siis ihan selkeä PMS. Oireet alkavat kaksi viikkoa ennen menkkoja ja loppuvat kuin seinään kun kuukautiset alkavat. Mutta sen kaksi viikkoa kärsivät sitten mies, lapset ja minä. Neuvolaan tässä nyt kai pitäisi soittaa ja varata aikaa lääkärille. Mutta kuinka siellä voidaan auttaa? Googlella löytyi ties mitä mielialalääkityksiä...
Oletteko saaneet apua PMS-oireisiin? Mitä apua, mistä ja kuinka?
Tämä on siis ihan selkeä PMS. Oireet alkavat kaksi viikkoa ennen menkkoja ja loppuvat kuin seinään kun kuukautiset alkavat. Mutta sen kaksi viikkoa kärsivät sitten mies, lapset ja minä. Neuvolaan tässä nyt kai pitäisi soittaa ja varata aikaa lääkärille. Mutta kuinka siellä voidaan auttaa? Googlella löytyi ties mitä mielialalääkityksiä...
Oletteko saaneet apua PMS-oireisiin? Mitä apua, mistä ja kuinka?