Mistä olette löytäneet kavereita/ystäviä äitiysloma-ajaksi sekä vanhempainavapaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hilbert"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hilbert"

Vieras
Jos siis ei muuten ole kukaan lähipiiristä ollut sinä aikana? Vastatkaa ne jotka etsineet ei tarvitse sanoa ettei kaivattu kun yksin oli kivaa tai vastaavanlaista.

No en pelkästään etsinyt kotonaoloajaksi vaan toivoin että pysyisivät ihan ystävinä ne joiden kanssa synkaa ja sainkin! :)
Harmi vaan kukaan ei satu olemaan kotona kun jään taas äitiyslomalle ja pitäisi varmaan etsiä lähistöltä joku lomalainen niin ei tulisi päivät tylsiksi. :) On paljon kivempaa raahata yhessä kahvit puistoon ja puhua pälpättää jonkun kanssa tai lähteä vaikka retkelle lasten kanssa kaikki. Varmaan masentuisin jos ei olisi ketään aikuista seuraa ja pidän sitä korvaamattomana että suosittelen lämpimästi etsimään etenkin lähistöltä!

Ainiin ja vastaus: netistä minä olen ihan etsinyt. :)

Mä olen etsinyt ja sellaisen myös löytänyt ihan leikkipuistosta. Nyt olis uusi puistoilu yms. kaveri hakusessa, odotan toista esikoisen aikaan tutuiksi tulleet ovat jo kaikki töissä. Toki osaa nään vieläkin mutta arkeen kaipaan kaveria. Jos ei puistosta löydy, ajattelin kokeilla avointa päiväkotia ja ehkä sitten nettiä.

miten niin löytänyt? minulla ainakin oli kavereita jo ennen lapsia. heidän kanssaan jatkettiin normaalisti. vai olenko tehnyt taas väärin kun en ole hylännyt entisiä ystäviäni perheenperustamisen myötä?!?!

Itse löysin uusia ystävä leikkpuistosta. Ja kyllä pdän yhteyttä entisiinkin ystäviin, mutta he ovat päivät töissä ja näiden uusien äitiystävien kanssa tavataan pävällä. Avoimet päiväkodin ja srk:n perhekerhot on myös hyviä paikkoja löytää ystäviä.

miten niin löytänyt? minulla ainakin oli kavereita jo ennen lapsia. heidän kanssaan jatkettiin normaalisti. vai olenko tehnyt taas väärin kun en ole hylännyt entisiä ystäviäni perheenperustamisen myötä?!?!

Jos viitsisit lukea koko aloituksen, niin huomaisit, että ap:n lähipiiri ei ole samassa tilanteessa, joten lienevät päivät töissä. Ainakin itsestä on ollut mukavaa, kun on päivisin äiti-lapsi -seuraa. Se, että "hankkii" uusia kavereita ei tarkoita sitä, että entiset hylättäis.

Jos viitsisit lukea koko aloituksen, niin huomaisit, että ap:n lähipiiri ei ole samassa tilanteessa, joten lienevät päivät töissä. Ainakin itsestä on ollut mukavaa, kun on päivisin äiti-lapsi -seuraa. Se, että "hankkii" uusia kavereita ei tarkoita sitä, että entiset hylättäis.
no ei minunkaan lähipiirini ollut samassa tilanteessa ja silti oltiin samallalailla yhteyksissä ja nähtiin päivisinkin.

Olen saanut (en etsimällä etsinyt) uusia ystäviä leikkipuistoista ja perhekerhosta. Toivon heidän tosin jäävän elämääni vielä vanhempainvapaiden ja äitiyslomien jälkeenkin :)

Oon nyt 5 vuotta ollut kotona lasten kanssa ja tänä aikana meillä on käynyt ehkä 2 krt joku puistomamma kyläilemässä. Toki on löytynyt juttuseuraa puistoista, perhekahviloista jne, mutta ei kavereita saati ystävihä. Ehkä en ole jaksanut olla riittävän aktiivinen asiassa, enemmänkin sellainen sosiaalinen erakko olen.

Yhteistyössä