Kertokaapa mitä mieltä olette, pk:n tavoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskamaku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miten kuvittelet, että he yhtäkkiä järjestävät juhlat, kortit ym? Olisit voinut sanoa vaikka edellisenä päivänä, että tuot seuraavana päivänä herkkuja. Ja tosiaan mitä ilotulitusta odotit???
Meidän lapset ovat saaneet ilotulituksiakin hoidossa =) Sankarille annetaan ilotulitukset taputtamalla ensin käsiä nilkoissa, sitten vähän ylempänä jne, kunnes lopulta kädet sinkoavat suoraan ylös ilotulitukseksi :D

Kannattaa tosiaan etukäteen ilmoitella, jos ennen varsinaista synttäripäivää vietetään. Meidän nuorimmaisen ryhmässä kyllä päiväkotitädit ilmoittavat etukäteen, milloin vietetään, juuri ennen oman päiväkodin sulkemista juhlittiin kerralla kaikki kesän aikaan synttäreitään viettävät.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No minä olen sitä mieltä, että ap on ns. vaikea vanhempi. Sori jos loukkaan, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni ja niitähän olit vailla. :)

olen helppo, mutta osaan myös vaatia mikä kuuluu asiaan. En natise turhista, mutta jos muiden juhlat vietetään kuten esim Santtu81 jonka lapsi on samassa ryhmässä niin miksi ei minun lapsen.

Sä et edelleenkään tiedä varmaksi onko laulettu ja onko saanut korttia ja onko herkut syöty. Mun 3v kertoi viime viikolla, että koko päivänä he eivät saaneet päiväkodissa mitään ruokaa koska keittäjä oli kipeänä ja loppuviimein minun lapseni oli keittänyt kaikille keittiössä ison kattilallisen silakkapuuroa. Tämä varmasti on aivan totinen totuus.

Heh, vastaavaa tapahtuu meidänkin päiväkodissa! :D Järkyttävää :D

Pitäisi tosiaan ymmärtää 3-vuotiaan lapsen kehitystaso. Tuon ikäinen unohtelee asioita, ei todennäköisesti edes tunnista onnittelulaulua, kertoo mitä sattuu, jättää kertomatta asioita eikä osaa kertoa sanoin kaikkea.

Seurauksena on, että lapsi on "pettynyt" koska äiti on pettynyt ja tekee asiasta niin ison numeron.

Selvitä ihan ekaksi mitä oikeasti tapahtui. Onnittelulaulu on minustakin ihan kiva tapa, mutta älä heittäydy liian "vaativaksi" ja hankalaksi ennen kuin tiedät muunkin kuin 3-vuotiaan version tapahtumista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
No minä olen sitä mieltä, että ap on ns. vaikea vanhempi. Sori jos loukkaan, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni ja niitähän olit vailla. :)

olen helppo, mutta osaan myös vaatia mikä kuuluu asiaan. En natise turhista, mutta jos muiden juhlat vietetään kuten esim Santtu81 jonka lapsi on samassa ryhmässä niin miksi ei minun lapsen.

Sä et edelleenkään tiedä varmaksi onko laulettu ja onko saanut korttia ja onko herkut syöty. Mun 3v kertoi viime viikolla, että koko päivänä he eivät saaneet päiväkodissa mitään ruokaa koska keittäjä oli kipeänä ja loppuviimein minun lapseni oli keittänyt kaikille keittiössä ison kattilallisen silakkapuuroa. Tämä varmasti on aivan totinen totuus.

Pitäisi tosiaan ymmärtää 3-vuotiaan lapsen kehitystaso. Tuon ikäinen unohtelee asioita, ei todennäköisesti edes tunnista onnittelulaulua, kertoo mitä sattuu, jättää kertomatta asioita eikä osaa kertoa sanoin kaikkea.

Seurauksena on, että lapsi on "pettynyt" koska äiti on pettynyt ja tekee asiasta niin ison numeron.

Selvitä ihan ekaksi mitä oikeasti tapahtui. Onnittelulaulu on minustakin ihan kiva tapa, mutta älä heittäydy liian "vaativaksi" ja hankalaksi ennen kuin tiedät muunkin kuin 3-vuotiaan version tapahtumista :)

hei vain taas,

lapseni tietää, tunnistaa ja osaa itse jopa laulaa paljon onnea vaan, se on meidän perhessä ja suvussa tapana laulaa syntymäpäiväänsä viettävälle, mutta pk:ssahan laulu voi olla jokin muukin.

Mutta itse asiaan, eli kysyin miten syntymäpäivän vietto meni eilen ja kiittelivät kirjoista vuolaasti että kivoja olivat. Siihen väliin mainitsin, että niin ne keksit yms. oli syntymäpäivä tarjoilut ei läksiäistarjoiluja ja siihen hoitaja jaa juu syntymäpäivä.. en muuta vastausta saanut. Että mitään syntympäpäivän viettoa missään muodossa ei ollut.

Niin ja meidän pk:ssa kyllä kaikki sanoivat että olisi kortti tehty vaikka missä välissä ja yksi laulu laulettu ruokaa vaikka odotellessa.. tämä tarina sitten päättyi näin vähän jäi outo mieli hakiessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ******:

hei vain taas,

lapseni tietää, tunnistaa ja osaa itse jopa laulaa paljon onnea vaan, se on meidän perhessä ja suvussa tapana laulaa syntymäpäiväänsä viettävälle, mutta pk:ssahan laulu voi olla jokin muukin.

Mutta itse asiaan, eli kysyin miten syntymäpäivän vietto meni eilen ja kiittelivät kirjoista vuolaasti että kivoja olivat. Siihen väliin mainitsin, että niin ne keksit yms. oli syntymäpäivä tarjoilut ei läksiäistarjoiluja ja siihen hoitaja jaa juu syntymäpäivä.. en muuta vastausta saanut. Että mitään syntympäpäivän viettoa missään muodossa ei ollut.

Niin ja meidän pk:ssa kyllä kaikki sanoivat että olisi kortti tehty vaikka missä välissä ja yksi laulu laulettu ruokaa vaikka odotellessa.. tämä tarina sitten päättyi näin vähän jäi outo mieli hakiessa.

Tiedätkö, hoitajat varmasti luulleet että oli läksiäisjuhlat kun veit niitä kirjoja! Näin ainakin vaikuttaa tapahtuneen, itsekin olen vuosia työskennellyt päiväkodissa ja tiedän kuinka yleensä sankaria juhlitaan, siihen ei mitään kummallisia järjestelyitä tarvita. Kortteja yleensä kaapissa valmiina tai sitten aamuisen ulkoilun aikana joku tekee sen kortin...

onpa kurja päiväkoti.
onko sun lapsesi siis lähdössä nyt sieltä pois?
ja muuten mitä kirjoja veit sinne ja miksi?
ilmeisesti on kuitenkin ollut väärinkäsitys ja tädit luullut sun muuten vaan tuovan keksejä. ehkä ne ei muistanut koko synttärihommaa, mainitsitko siitä silloin aamulla, kun keksit veit?

Alkuperäinen kirjoittaja harmittelin jo tuolla eilenkin :
onpa kurja päiväkoti.
onko sun lapsesi siis lähdössä nyt sieltä pois?
ja muuten mitä kirjoja veit sinne ja miksi?
ilmeisesti on kuitenkin ollut väärinkäsitys ja tädit luullut sun muuten vaan tuovan keksejä. ehkä ne ei muistanut koko synttärihommaa, mainitsitko siitä silloin aamulla, kun keksit veit?

sanoin ihan selkeästi että tässä on muistoksi teille nämä kirjat (lapsen valitsemana traktori, paloauto, joku nalle kirja ja Mauri Kunnaksen Rikun,Rooppen ja Ringon Kuumatka) ja tässä pussissa on syntymäpäivätarjoilut. Tosin annoin ne harjoittelijallle joka oli yksin lasten kanssa ja sijainen oli toinen hoitaja. Mutta vaikka on harjoittelija niin oli suomalainen ja ymmärsi varmasti sanomani, tosin saattoi unohtaa. Vaan olisi luullut palutuvan mieleen, kun vakkari hoitajat kysyvät, että mitäs nämä on ja näyttävät pussia. Mutta se miten sanoivat sen minulle eilen, et jaa juu synttäri, oli outoa. Olisi voinut vaikka sanoa, että voi harmi kun me luulimme läksiäistarjoiluiksi tms. kyllä itse uskallan tunnustaa, jos olis noin vahingossa käynyt.

Lapseni lopettaa kyseisessä pk:ssa, on enään muutaman viikon hoidossa, mutta ei synttäreiden ollessa tai omien hoitajien ollessa paikalla, siis läsnä.

Ihan juuri lähdemme pk:n et katsotaan onko ne eilen mitään tajunneet edes jälkikäteen, ainahan sanominen ei sillä hetkellä tajunnassa herätä reaktiota monista seikoista riippuen.

Kerron jos jutussa jotain uutta tulee.

Lapsi ei ole enään muistellut ko asiaa, juhlia on vielä kolmet edessä lomien ansiosta. Että harmi oli vain sen yhden illan lapsen osalta, mutta asia jäi minua vaivaamaan eikä turhaan mielestäni. Mutta meitähän on erilaisia aikuisia ja koemme asiat erilailla, onneksi näin.

Mukavaa kesän alkua kaikille kommentoineille, varsinkin mukaville, mutta siis kaikille toivon hyvää kesää kirjoituksista huolimatta.

Yhteistyössä