Kertokaapa mitä mieltä olette, pk:n tavoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskamaku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No minä olen sitä mieltä, että ap on ns. vaikea vanhempi. Sori jos loukkaan, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni ja niitähän olit vailla. :)

sä et taida tietää mitä se vaikea vanhempi edes tarkottaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Selväksi tuli ja toivon teidän lapsien kohdalle samaa eli ei vietetä syntymäpäiviä ja syödään tarjoilut.

Tää on kyllä niin sairas asenne: toivoa, että muidenkin elämässä menisi yhtä huonosti kuin itsellä.

elämässä ei mene huonosti, vain harmittaa välillä maallinen meno. Toivon vain noin jotta silmät avautuis huomaamaan sen mitä toisille tapahtuu. Ei jotkut tajua ennenkuin omalle kohdalle osuu.

Selväksi tuli ja toivon teidän lapsien kohdalle samaa eli ei vietetä syntymäpäiviä ja syödään tarjoilut.

Tää on kyllä niin sairas asenne: toivoa, että muidenkin elämässä menisi yhtä huonosti kuin itsellä.

elämässä ei mene huonosti, vain harmittaa välillä maallinen meno. Toivon vain noin jotta silmät avautuis huomaamaan sen mitä toisille tapahtuu. Ei jotkut tajua ennenkuin omalle kohdalle osuu.

Just. Ja ne synttäreiden pitämättä jättäminen avaakin silmät kaikelle maailman pahuudelle.. *haukoitus*

No minä olen sitä mieltä, että ap on ns. vaikea vanhempi. Sori jos loukkaan, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni ja niitähän olit vailla. :)

olen helppo, mutta osaan myös vaatia mikä kuuluu asiaan. En natise turhista, mutta jos muiden juhlat vietetään kuten esim Santtu81 jonka lapsi on samassa ryhmässä niin miksi ei minun lapsen.

Sä et edelleenkään tiedä varmaksi onko laulettu ja onko saanut korttia ja onko herkut syöty. Mun 3v kertoi viime viikolla, että koko päivänä he eivät saaneet päiväkodissa mitään ruokaa koska keittäjä oli kipeänä ja loppuviimein minun lapseni oli keittänyt kaikille keittiössä ison kattilallisen silakkapuuroa. Tämä varmasti on aivan totinen totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

olen helppo, mutta osaan myös vaatia mikä kuuluu asiaan. En natise turhista, mutta jos muiden juhlat vietetään kuten esim Santtu81 jonka lapsi on samassa ryhmässä niin miksi ei minun lapsen.

Sä et edelleenkään tiedä varmaksi onko laulettu ja onko saanut korttia ja onko herkut syöty. Mun 3v kertoi viime viikolla, että koko päivänä he eivät saaneet päiväkodissa mitään ruokaa koska keittäjä oli kipeänä ja loppuviimein minun lapseni oli keittänyt kaikille keittiössä ison kattilallisen silakkapuuroa. Tämä varmasti on aivan totinen totuus.

:D Aivan, tätä olen yrittänyt täällä tolkuttaa, mutta ap uskoo lapsensa sanaan kuin kiveen.

Ap. olen täysin puolellasi. Kyllä minäkin tuosta loukkaantuisin lapseni puolesta. Jotkut jaksaa saivarrella mahtibileistä, mutta tässähän toivottiin vain korttia ja onnittelulaulua. Ei luulisi niiden järjestelyyn menevän päiväkausia aikaa. Kai nyt kuka tahansa saa jonkinlaisen kortin raapustettua vaikka minuutissa, jos nyt oikein kiire tulee. Ja entäs se onnittelulaulu sitten, vaatisko paljon...Kyllä todellakin kaikkia lapsia pitää kohdella tasapuolisesti ja jos kerran tarjoilutkin on tuotu niin silloin on myös kortin ja onnittelun paikka. Mikä hitto tässä on niin vaikea teidän muiden ymmärtää? Sano ihmeessa asiasta huomenna.

kiitos sinulle!

Tähän päätän tämän antoisan keskustelun kanssanne. Osaan huomenna olla rauhallinen ja nukun yön hyvin, kun sain täällä tuulettua.

Siis... sun lapsellahan siis ei ollut synttärit silloin. Vaan vasta joskus kahden viikon kuluttua. Musta on täysin outoa suuttua tuollaisesta. Ei munkaan synttäreitä koskaan missään päiväkodeissa tai kouluissa ole juhlittu koska osuvat loma-aikaan. Täysin vaurioitumaton ihminen olen.

Ehkä päiväkodin henkilökunnalta oli vaan yksinkertaisesti päässyt lapsesi synttärikortin teko unhotumaan ja sitä sopivaa rakoa, edes ulkoilun aikana ei kortin tekemiselle ollut.
Ehkäpä he ajattelivat, että lapsesi pettymys olisi ollut suurempi, jos ei olisi saanut tuomiaan herkkuja tarjoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Siis... sun lapsellahan siis ei ollut synttärit silloin. Vaan vasta joskus kahden viikon kuluttua. Musta on täysin outoa suuttua tuollaisesta. Ei munkaan synttäreitä koskaan missään päiväkodeissa tai kouluissa ole juhlittu koska osuvat loma-aikaan. Täysin vaurioitumaton ihminen olen.

ap:han nimenomaan oli hoitajien kanssa sopinut, että tuo tarjottavat ennen lomia ja synttärit vietetään silloin. aika ammattitaidotonta pk-väkeä, jos synttärikorttia ja laulua ei saa järjestettyä, vaikka juhlista on puhuttu etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:
Lapsemme päiväkodissa on tapana, että aina ilmoitetaan hyvissä ajoin lapsen synttäreistä tai nimipäivistä tai mitä nyt haluaakin juhlistaa.

Itse kerroin viikkoa aikaisemmin, että aion tuoda keksejä tarhaan ja juteltiin mitkä laadut olisivat ok.
Sovittiin tarkka päivä tarpeeksi ajoissa.

Lapseni oli saanut kortin ja hänelle oli laulettu onnittelulaulu.
Keksit oli syöty välipalalla.

Mietin, että sinun tapauksessasi tarhan tädit tiesivät, että aiot tuoda herkkuja synttäreille, mutta jospa he odottivat, että sanot etukäteen päivän, jotta ehtivät valmistautua.
Nyt tuli vähän nolosti yllättäen tämä heille.

Siis mitä, synttäreihinkö valmistaudutaan syömällä jo etukäteen kaikki herkut? Että kun vieraat tulee, todetaan vaan et "sori mut me syötiin jo kaikki, mut ota tosta vaikka lasi vettä" :o

olen helppo, mutta osaan myös vaatia mikä kuuluu asiaan. .

Toi "osaan myös vaatia oikeuksiani" tarkoittaa aina suomennettuna "olen vaikea ihminen". :D Mutta vaikea ihminen ei koskaan voi ymmärtää tilaansa, sillä silloin hän ymmärtäisi muuttaa käytöstään eikä enää olisi vaikea ihminen.

Lapsemme päiväkodissa on tapana, että aina ilmoitetaan hyvissä ajoin lapsen synttäreistä tai nimipäivistä tai mitä nyt haluaakin juhlistaa.

Itse kerroin viikkoa aikaisemmin, että aion tuoda keksejä tarhaan ja juteltiin mitkä laadut olisivat ok.

Mietin, että sinun tapauksessasi tarhan tädit tiesivät, että aiot tuoda herkkuja synttäreille, mutta jospa he odottivat, että sanot etukäteen päivän, jotta ehtivät valmistautua.

Siis mitä, synttäreihinkö valmistaudutaan syömällä jo etukäteen kaikki herkut? Että kun vieraat tulee, todetaan vaan et "sori mut me syötiin jo kaikki, mut ota tosta vaikka lasi vettä" :o

No mutta ne vieraathan olivat siellä? Vai oliko sinne tulossa pk-kavereiden lisäksi presidentti perheineen vieraaksi?

Olipa taas ketju,ihme vääntämistä päivänselvästä asiasta! Älä ap välitä näistä,meistä jotkut ymmärtää asian!

Meillä pk:ssa järjestettiin juhlat pojalleni,sai kortin ja laulut ja MINÄ,jonka lapsi oli juuri aloittanut pk:n, en tajunnut edes viedä mitään herkkuja!

Alkuperäinen kirjoittaja oovee:

En tiiä, vaikka lie paavi ollu menossa sinne :D Ihmettelin vaan tota, että herkut syödään etukäteen. Mut joo, saahan sitä kukin viettää synttärinsä kuten itse tahtoo.

No mutta ne vieraathan olivat siellä? Vai oliko sinne tulossa pk-kavereiden lisäksi presidentti perheineen vieraaksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
eivät tienneet että juuri tänään toin, mutta olisivat voineet sanoa että juhlitaan huomenna niin ehdimme sen kortin tehdä tms. Mutta kiittivät tosiaan vain herkuista ja kirjoista.

No miten kuvittelet, että he yhtäkkiä järjestävät juhlat, kortit ym? Olisit voinut sanoa vaikka edellisenä päivänä, että tuot seuraavana päivänä herkkuja. Ja tosiaan mitä ilotulitusta odotit???

miksi kaikki ovat ilkeitä? tottakai laulun laulaa vaikka ei ole ilmoiteltu ja kortinkin saa nopeasti tehtyä. kurjaa että ei juhlittu kuten toisten synttäreitä.

olen täysin ap:n puolella, tosi tökeröä, jos noin on käynyt. valita johtajalle. päiväkodin "juhlat" ei vie 10 minuuttia kauempaa, kyllä ne pitää mahtua sekaan, vaikka tulisivatkin vähän yllättäen.
kysy ihmeessä huomenna ja yritä olla lapselle iloista naamaa, vaikka harmittaakin. jos tulee puhetta, niin sano lapselle, että tällä kertaa pk:ssa juhlittiin sillain herkuttelemalla ja sovittiin, että lauletaan sitten kotona, kun siellä syödään kakkua sitten oikeana syntymäpäivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
jään mielenkiinnolla odottamaan huomista kommentointia.

Jotenkin mä veikkaan, että me ei saada sitä kuulla. :)

Mutta päiväkodin kahvihuoneessa tästä tarinasta kuullaan monta hupaisaa juttua. :D Mutta ovatkohan tädit ostaneet itse kahvihetkellä syötävät keksit, vai mutustavatkohan samalla ap:n ostamia keksejä?

Mutta päiväkodin kahvihuoneessa tästä tarinasta kuullaan monta hupaisaa juttua. :D Mutta ovatkohan tädit ostaneet itse kahvihetkellä syötävät keksit, vai mutustavatkohan samalla ap:n ostamia keksejä?

Ehkä ne keksit olivat niin pahoja, että tädit päättivät olla tekemättä korttia. Kuulostaa itse asiassa todennäköisimmältä selitykseltä.

Ehkä ne keksit olivat niin pahoja, että tädit päättivät olla tekemättä korttia. Kuulostaa itse asiassa todennäköisimmältä selitykseltä.

Aamu valjennut, että huomenia vaan.

Juu vein keksejä, mutta lapseni valitsemia allergiaansa sopivia munattomia vaihtoehtoja. Tarkoitushan ei ole näillä pk:n "mahtibileillä" et hoitajat saa herkkuja vaan lapset. Hoitajat olin lahjonut kevätjuhlissa..

Moni on ihmetellyt miksi vein ilman varoitusaikaa, no oli viikonloppu ja sitä ennen lapsi on ollut pariviikkoa lomalla, luulin riittäneen kun oli juteltu asiasta etukäteen. Edellisellä hoitokerralla, vielä sanoin sen kun te kaikki olette jo silloin lomilla ja samoin lapsi.

Toinen asia on se, että en ole pk:n henkilökunnalle suuttunut vain harmistunut. Harmistunut siksi, kun tiedän miten vähän se olisi oikeasti vaatinut, kortin teon jne. mutta en jaksa enempää jaaritella.

Sitten se vaikeavanhempi termi, en ota siitä itseeni jos niin nimitätte, siitä vaan. Me taas ihmettelmme vanhempia jotka viisveisaavat lapsensa hoidosta kaikilla tasoilla.
Pk ei muuten ole mitenkään velvollinen järjestämään lasten syntymäpäiväjuhlia, kevätjuhlia, joulujuhlia tms. teemme ne vanhempien toiveesta ylläpitää perinteitä. Että noin tiedoksi vain, ja sopisi minulle ettei vietetä, mutta jos toisen juhlitaan ja etukäteen tai jälkikäteen niin sitten kaikkien niin haluavien, tietenkin.

Lupaan että oman pk:n kahvihuoneessa kuullaan tästä tänään. Ja ehkä kerron teillekin mitä pk:ssa sanottiin

Olin aiemmin todella tyytyväinen meidän lasten päiväkotiin. Sitten siellä jokin muuttui (varmaan joku työilmapiiriasia) ja hoitajat alkoivat vaihtua ripeää tahtia. Sen myötä menivät pitkäjänteiset suunnitelmat ja perinteikkäät tapahtumat. Päiväkotiin tullut myös runsaasti "vauvoja", alle puolitoistavuotiaita kuitenkin, eikä kuopukseni ryhmässä ole ketään toista hänen ikäistään.

Noh, onneksi alkaa esikoulu elokuussa ja kuopukseni pääsi erään yksityiskoulun esikouluun, joten loppuvat nämä tarhatoiminnot. Harmittaa vain, että kaikki oli hyvin ja sitten jotain kummaa tapahtui.

Aiemmin hoitajat tiesivät kuka minä olen (siis kenen äiti) ja tiesivät kertoa lapseni päivästä jne. Nykyään hoitajilla aina suu mutrullaan ja esim. minunkin 6-vuotiaani pakotetaan nukkumaan päiväunia jopa klo 14:45 asti. Että ois heillä helpompaa olla töissä.

Voi miten traumatisoituneita mun lapset on kun eivät ole koskaan saaneet hoidosta synttärikorttia. Hoitopaikassa on varattu herkkuja joita syödään jos jonkun synttärit sattuu hoitopäivälle. Itse ei saa viedä tarjottavia allergioitten takia.

Laulu ja pk:n herkut on kyllä riittänyt meidän lapsille tähän saakka.

Yhteistyössä