mistä mun äitiyspäiväraha lasketaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vääntäkää rautalangasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vääntäkää rautalangasta

Vieras
Mistä,lasketaan jos olin 2010 äitiyslomalla, tääitiystukea sain n.1000e ja nyt olen vuoden ollut töissä. Olen tienannut 1900-2000 lisien kanssa ja äitiysloma alkaa siis helmikuussa 2013

Jos esikoinen ei ole täyttänyt kolmea, kun on laskettu aika tälle uudelle tulokkaalle, niin voit hakea sitä samaa rahaa, mitä sait esikoisesta. Tai sitten voit hakea sitä viimeisen kuuden työssäolokuukauden mukaan, mutta tulot on tietnekin aika pienet, joten tulisko paremmin rahaa, jos hakisit tuon ekan vaihtoehdon mukaan???

2000 bruttona? Jos vuoden 2011 tulot on 20% pienemmät kuin nykyiset, niin voit hakea puolen vuoden mukaan. Eli nykyiset on 12x2000(+lomarahat)= 24 000.
Riippuu siis 2011 tuloista miten hakea.

No en ole ollut koko 2011 vuotta töissä, joten ei kai siitä voi hakea. Ja Juu puhuin kk-tuloista. Onko siis mahdollista hakea viimeisen 6kk ajalta? Eikö Se ns tuplata kuin olisin sen verran tienannut vuodessa ja sitten sen mukaan?

[QUOTE="a.p";27683258]Ja brutto kyllä, esikoinen alle 3v. Bruttona äitityspäiväraha oli tonnin tai vähä reilu tonnin kk. En muista paljonko päiväraha päivässä oli.[/QUOTE]

Eikähän tuo äitiyspäiväraha ole sitten melkolailla sama, kummalla tapaa sen laskee. Aika samoihin varmaan päästään, voi olla että 6 kk tulojen mukaan tulis hieman parempi. Minkäsuuruisilla tuloilla sait viimeksi äitiyspäivärahan.

[QUOTE="kkk";27683273]Eikähän tuo äitiyspäiväraha ole sitten melkolailla sama, kummalla tapaa sen laskee. Aika samoihin varmaan päästään, voi olla että 6 kk tulojen mukaan tulis hieman parempi. Minkäsuuruisilla tuloilla sait viimeksi äitiyspäivärahan.[/QUOTE]

sinä vuonna tienasin 18000e.

[QUOTE="a.p";27683245]No en ole ollut koko 2011 vuotta töissä, joten ei kai siitä voi hakea. Ja Juu puhuin kk-tuloista. Onko siis mahdollista hakea viimeisen 6kk ajalta? Eikö Se ns tuplata kuin olisin sen verran tienannut vuodessa ja sitten sen mukaan?[/QUOTE]

Vaikka et olisi ollut päivääkään vuonna 2011 töissä, niin kyllä ne vaan lasketaan viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan. Ellei sitten a) esikoinen ole alle 3 v, jolloin voidaan käyttää samaa äitiyspäivärahaa b) ole ollut lähiaikoina töissä, jolloin ne voidaan laskea viimeisen 6 työssäolokuukauden mukaan.

Yhteistyössä