mistä mä saisin voimia jaksaa lähteä taaperon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja so tired
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

so tired

Vieras
erilleen isistä asumaan....itsetunto on huono ja tähän asti olen sinnitellyt sillä ajatuksella, että kun koko elämäni olen ulkonäöstä haukuttu,niin parempi nyt olla tässä, kun en kuitenkaan kellekään muulle kelpaa, en haluaisi olla yksin. Kuitenkaan en haluaisi, että lapsemme tarvitsisi katsoa kun äitiä lyödään. Tänään viimeksi tuli sohvalla istuessani täysillä nyrkistä reiteen. Kun meni hermo, kun mainitsin asiasta, että herra voisi joskus koittaa jaksaa nousta itse ylös ette olisi kahta lasta herätettävänä.

Lisäksi ehdotin eilen, että kun en yli vuoteen, lapsen syntymän jälkeen ole ollut itsekseni missään 4 tuntia pidempää aikaa, olisin lähtenyt 3 yön reissuun ystäväni kanssa, niin ei kuulemma käy, kun menee miehen kesäloma pilalle, kun joutuu olemaan lapsen kanssa, siis joutuu(!). On toki jo 4 päivää vähän aiemmin kesälomallaan lapsensa kanssa, kun olen töissä joten ilmeisesti tämä yht. 7-8 päivää HÄNEN kesälomastaan meidän YHTEISELLE lapselle on liikaa. Miehellä on käsitys, että ne ovat HÄNEN lomapäiviään, jotkah HÄN on ansainnut ja saa kuluttaa mihin ITSE haluaa. Eli ei tarvitse mitenkään "uhrata"/haluta olla lapsensa kanssa. Ilmeisesti minä en tarvitse mitään lomaa....siis rakastan lastani yli kaiken, mutta olen niin väsynyt, että hyvä kun jaksan vaipat vaihtaa ja syöttää ulkoilusta tai leikkimisestä pienen kanssa puhumattakaan.

Apuakin olen halunut monesta paikasta,mutta kun viikon välein näen "ammattiauttajaa" ei asiat etene varsinkaan kun miehen sanoi, että hän ei ole tulossa mihinkään, hän päässään ei ole vikaa. Itse hain apua väsymykseeni ja siihen, että saisimme kenties vielä tämän perheen kokoon....Itse olen avioerolapsi ja isääni en ole nähnyt/enkä kuullut hänestä erno jälkeen (olin 6 v., nyt yli 30).

Muutenkin tosi rankka vuosi allergioineen ja sairasteluineen takana, joten nyt olen tosi väsy.

Sun täytyy lähteä sieltä.Yksin jaksat paremmin.Ei se mies enää tosta muutu.
Olet varmasti ihana nainen joka kelpaa varmasti vielä jollekkin paremmalle miehelle.

Voimia!

lähe nyt vaan. huomaat kyllä että parempi olla kaksin lapsen kaa. et tarvii sellaista joka hakkaa sua. voit vaikka aluks lähteä sukulaiselle tai turvakotiin niin et ole heti yksin.

mitä muuten sun mies sanois/tekis jos sanoisit että muutat pois ja haluut eron?

:hug: :hug:

kiitos halauksista. Mä vaan olen tosiaan niin väsynyt, että mä en jaksa enää. täällä työpaikalla kyyneleet silmissä itken, onneksi olen yksin tänään toimistossa, niin ei kukaan nää. Toisaalta toivon, että joku näkisi ja kysyisi, mikä sun on.

Olen puhunut monessakin paikassa, mutta neuvolaa ei asia kiinnosta. Heillä ei kuulemma ole resursseja lähettää perhekeskukseen...turvakotia olen miettinyt mutta miten siellä olo onnistuisi, veisinkö sieltä joka aamu lapsen hoitoon? vai onko siellä hoitajia? Olisi aika raju muutos pienelle 1-vuotiaalle, kun on tottunut jo pph:ansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos halauksista. Mä vaan olen tosiaan niin väsynyt, että mä en jaksa enää. täällä työpaikalla kyyneleet silmissä itken, onneksi olen yksin tänään toimistossa, niin ei kukaan nää. Toisaalta toivon, että joku näkisi ja kysyisi, mikä sun on.

Olen puhunut monessakin paikassa, mutta neuvolaa ei asia kiinnosta. Heillä ei kuulemma ole resursseja lähettää perhekeskukseen...turvakotia olen miettinyt mutta miten siellä olo onnistuisi, veisinkö sieltä joka aamu lapsen hoitoon? vai onko siellä hoitajia? Olisi aika raju muutos pienelle 1-vuotiaalle, kun on tottunut jo pph:ansa.

veisit varmaan sieltä joka aamu lapsi hoitoon. turvakodissa on ihan jees. ja mitä parasta; sun ukko ei pääsis sinne. siellä on sosiaalityöntekijät ja alanammattilaiset. siellä auttamassa sua. saisit puhua ja apua käytännönasioiden kaa. ne auttais varmaan sua ettimään uutta kämppää jne.

ansaitset todellakin parempaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja sinikka:
Sun täytyy lähteä sieltä.Yksin jaksat paremmin.Ei se mies enää tosta muutu.
Olet varmasti ihana nainen joka kelpaa varmasti vielä jollekkin paremmalle miehelle.

Voimia!

:hug: näin minäkin ajattelin kun tekstiäsi luin.Voimia.

Perhekeskus on ihan eri asia kuin perhetyöntekijä.Ptt tulee teille kotiin auttamaan.

Turvakodissa ei ole hoitajia, äidit hoitavat itse lapsensa.Se on rankka vaihe sekä lapsille että äidille niin aika usein äidit saavat sairaslomaa selviytyäkseen ja ainakin pääkaupunkiseudulla perheillä on mahdollisuus saada perhetyöntekijä myös turvakotiin auttamaan lasten kanssa.

Onko sulla hyvää ystävää tai sukulaista joka tietäis sun perheasioista ja voisit häneltä pyytää tsemppiä ja muuttoapua? Mun tuttava jahkaili huonossa suhteessa ikuisuudet, kunnes hänen siskonsa ilmoitti että pakkaa huomiseksi tärkeimmät tavarat, ja vei hänet turvakotiin ja sille tiellä hän ei, ei palannut enää. Jos sulla ei ole mahdollista itse hankkia asuntoa vaan tarvitset siihen apua kaupungilta niin turvakodissa asuminen nopeuttaa asunnon saamista sen sijaan että majailisit jonkun tutun luona.

Jaksamista!

mäkin suosittelen turva/ensikotia. siellä on osaava henkilökunta, mut on myös omaa rauhaa..

voimia kovasti! lähde nyt kun lapses on viel pieni, ei jäisi sitä huonon perheen mallia, eikä lapsen tarvitse elää pelossa. jos et ittees ajattele niin ajattele lasta. ei mene ku pari vuotta kun hän alkaa kysellä miki isiä ei kiinnosta olla hänen kanssaan.. :(

mulla on hiukan samanlainen tilanne kun sulla ap lapsi on nyt päälle vuoden mutta toinen on tulossa... mun tekis mieli kanssa lähteä pois lapsen kanssa .. mutta jotenki en saa siihen voimia... mies on kova huutaa ja jos kysynki ihan normaalisti jotain niin saattaa huutamalla sanoa mitä ... mä en enää jaksa.. enkä halua nähdä lapsen pelästyneitä kasvoja kun isi huutaa tai sitten kun mä meen meidän makkariin itkemään niin lapsi koputtaa oveen äittä äittä...

ja se että mä tiedän ettei tästä suhteesat tule enään mitään niin silti en saa aikaiseksi tehä mitään :( mä haluaisin lähteä jonneki pojan kanssa vaikka viikoksi että saisin ihan raujassa miettiä jne..

lapsen takia olen miehen kanssa yhdessä.. tulee niin paha mieli jos erotaan pojan takia...

mulla on nuorempana ollut mielenterveysongelmia ja villtämistä jne... niin yksi päivä mies sai mulle niiin pahan olon raivon tunteen .. että oli pakko ottaa veitsi ja päästää paha olo ulos kun tuntui että olisin just seonnut...

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mäkin suosittelen turva/ensikotia. siellä on osaava henkilökunta, mut on myös omaa rauhaa..

voimia kovasti! lähde nyt kun lapses on viel pieni, ei jäisi sitä huonon perheen mallia, eikä lapsen tarvitse elää pelossa. jos et ittees ajattele niin ajattele lasta. ei mene ku pari vuotta kun hän alkaa kysellä miki isiä ei kiinnosta olla hänen kanssaan.. :(

tätä juuri ajattelin. Hävettää vaan niin kovasti erota ja itseäni mietin kuinka jaksan, kun ikuisuuden olen etsinyt jotakuta jolle kelpaan ja sitten jäänkin yksin. Mitä jos saan asunnon jostain kaukaa tytön nykyisestä hoitopaikasta, millä päästään kulkemaan, minulla myös työpaikka toisella paikkakunnalla ja bussi kulkien en pystyisi tuomaan ja viemään lastani hoitoon niissä rajoissa mitä kunta hoitopäivän pituudeksi ilmoittaa. Autoa ei olisi, miten sitten kaupassa käynnit yms. On tottunut niin tuohon toiseen. Jos muuttaisin toiselle paikkakunnalle, missä mm. mummu asuu (ja missä työpaikka), niin miten sieltä saisin asuntoa, kun olen nyt kirjoilla toisessa kaupungissa, järjestääkö nykyinen kotikuntani toiselta paikkakuntalta asuntoa vai vaan tästä nykyisestä...

Ja isoin kysymys, kuinka sitten jaksan, kun olen yksin, kun nimenomaan tarvitsisin enemmän tukea ja apua?

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
enkä halua nähdä lapsen pelästyneitä kasvoja kun isi huutaa tai sitten kun mä meen meidän makkariin itkemään niin lapsi koputtaa oveen äittä äittä...

tällaista meilläkin ja paha olo tulee pienen puolesta kun näkee äidin surullisena ja kuulee sen kun joka päivä monta kertaa toisillemme korotetaan äänt/huudetaan.Pelkään, että lapsi luulee, että huudamme hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
enkä halua nähdä lapsen pelästyneitä kasvoja kun isi huutaa tai sitten kun mä meen meidän makkariin itkemään niin lapsi koputtaa oveen äittä äittä...

tällaista meilläkin ja paha olo tulee pienen puolesta kun näkee äidin surullisena ja kuulee sen kun joka päivä monta kertaa toisillemme korotetaan äänt/huudetaan.Pelkään, että lapsi luulee, että huudamme hänelle.

tiedän tunteen ja monesti kun mies ärähtää niin poika laittaa kädet korville ja juoksee mun luo ''turvaan''

mutta sitten kuitenki mies on pojalle kaikki kaikessa

Yhteistyössä