Mistä mä saan apua tähän masennukseen!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Vihdoinkin kun saisin itseni soittamaan jonnekkin niin neuvolassa ei vastata kun puhelinaika on mennyt jo :( Terveyskeskukseen en halua mennä, koska se joka puhelimeen vastaa kun sinne soitan on entinen naapurimme ja lääkäri virolainen joka ei tajua mistään mitään. Jos yksityiselle lääkäriasemalle soitan niin varaanko ajan yleislääkärille vai mitä? Pelkät lääkkeet haluaisin mielialaa tasoittamaan. Tästä kuitenkin olen kärsinyt jo noin 7 vuotta niin kokemuksesta tiedän niistä olevan apua.

Mä aikoinani vaan kävelin psykiatriselle poliklinikalle sisään eikä mua pois sieltä ajettu. Lääkärin juttusille pääsin käytännössä heti ja siitä alko sitten hoitojakso osastolla.

Riippunee mistäpäin olet. Turussa on ainakin Pulssissa psykiatrian erikoislääkäri ja lisäksi joku ikälie varhaiskuntoutuksen tukikeskus Integrum nimeltään onkaan, yksityinen lääkäriasema joka on erikoistunut psykiatriaan.
Mä menisin erikoislääkärille. Ne lääkkeet poistaa vaan sen oireen, eli masennuksen tunteen, mutta mä haluan etä multa hoidetaan myös syy, meli selvitetään taustat ja saadaan kuntoonkin joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä aikoinani vaan kävelin psykiatriselle poliklinikalle sisään eikä mua pois sieltä ajettu. Lääkärin juttusille pääsin käytännössä heti ja siitä alko sitten hoitojakso osastolla.

Mäkin olen tehny kerran näin.
Mä en kyllä pääsy sisälle, mutta pääsin juttelmaan ja sain apua sillä hetkellä.
Lisään viellä, etä mulle sanottiin, että osastolle voi soittaa koska vaan ja se onkin ollu aonoa paikka, mihin todella on voinu soittaa koska vaan ja joku on kuunnellu ja neuvonu sillähetkellä eteenpäin.

Mulla on ongelmana vaan se, että olen lapsen kanssa kotona enkä saa häntä mihinkään hoitoon vaan mukaan joutuisin ottamaan jos jonnekkin menen :( Ja koskee siis jokaista päivää ja illalla taas ei mihinkään enää pääse kun mies olisi lapsen kanssa.

en osaa pahemmin neuvoa mutta tunnen suurta sympatiaa sua kohtaan kun mä oon kans masentunu äiti en synnytyksen jälkeisesti vaan mun mieheni sairastu vakavasti psykoosiin ja masennukseen niin tämä kaikki oli mulle liian raskasta ja on vieläkin mutta seronilin avulla pysyn jotenkin kasassa.No onhan meillä aika raskaat lapsekkin jos nyt niin sopii sanoo...vanhemmalla oli koliikki ja myös pikkuveljellänsä on ollu kovia vatsa vaivoja ja univaikeuksia molemmilla.Univelkaa,stressiä ja masennusta on ihan älyttömästi...mutta netin mielenterveys yhdistyksen taimin sivuilta saa vertais tukee masennukseen ym...siellä olen itsekkin käyny.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mulla on ongelmana vaan se, että olen lapsen kanssa kotona enkä saa häntä mihinkään hoitoon vaan mukaan joutuisin ottamaan jos jonnekkin menen :( Ja koskee siis jokaista päivää ja illalla taas ei mihinkään enää pääse kun mies olisi lapsen kanssa.

Mulla oli koko perhe mukana, kun sinne psykiatrisen osaston aulaan ryykäsin pakumaan. Että muksu mukaan vaan.
Ja terapeutilla mulla on välillä vieläkin 2,5 vuotias mukana. Pian se ehkä alkaa ymmrtää niin paljon, ettei voi enää ottaa.

Yhteistyössä