aah, mistä mä keksin nopeesti 136e??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asutaan omakotitalossa jossa on sähkölämmitys, ei muuta. Kerran kuussa laskun tulemisen jo selvitinkin tuossa aiemmin. Tällä hetkellä meillä on "katastrofista" johtuen tosi vähän rahaa, ensi vuoden puolella tilanne paranee, mutta nyt tällä hetkellä ei ois ollut tuollaseen kämmiin varaa.

Ootko nyt soittanut sinne sähkölaitokseen ja selittänyt tilanteen? Vois kuvitella että he voivat jotenkin kuitata sen vanhan laskun sillä jonka vahingossa maksoit?
Kai tollasta nyt sattuu, että viitenumeron kirjoittaa vahingossa väärin. Viitenumeroa lukuunottamatta ne laskut ovat siis kai identtiset?

Jos ei ole mahdollista saada toimeentulotukea, diakoniatoimisto saattaa auttaa.
Onko jossain tileillä vielä rahaa, esim s-tili? Siitäkin voi irtisanoutua, ja saada osuusmaksun takaisin. Kulta rahaksi tyyppiset jutut, joihin voi viedä korut?

S-Tili!!! Mä en ollut edes muistanut koko tiliä! Ihana ihminen, nyt meenkin heti kaivamaan verkkopankkitunnukset sinne. :) Ei siellä varmaan koko summaa ole, mutta tuurilla jonkin verran, josko voisin loput jotenkin nipistää meidän budjetista jonka olin laskenut miehen palkkaan asti.

Ootko nyt soittanut sinne sähkölaitokseen ja selittänyt tilanteen? Vois kuvitella että he voivat jotenkin kuitata sen vanhan laskun sillä jonka vahingossa maksoit?
Kai tollasta nyt sattuu, että viitenumeron kirjoittaa vahingossa väärin. Viitenumeroa lukuunottamatta ne laskut ovat siis kai identtiset?

Tjusin just että meillä tulee nuo laskut eri paikoista joka toinen kuukaus. Toinen tulee fortumilta ja toinen porin energialta. Eli ei taida onnistua tu järjestely, eikä varmaan muutenkaan ois onnistunut kun se tässä kuussakin erääntyvä lasku erääntyi 2 päivää sitten. :( Mutta mä löysin nyt ne s-tilin verkkopankkitunnukset, tsekkaan sen vielä. :)

Tuohan on aika vähän sähkölaskuksi, jos koko talo on sähkölämmitteinen! Itse maksan enemmän.

Soitat perintätoimistoon ja pyydät lisää maksuaikaa, ei siinä muuta ihmettä tarvita. (Eikä ne teitä mätkimään tule, vaikka maksaisit sen vasta seuraavasta palkasta. Jotain korkoja saattaa taas periä, osaavat olla veemäisiä kyllä.) Mutta itse olen useinkin sopinut maksuajan pidennyksestä laskuihin, kyllä sinne kehtaa soittaa.

[QUOTE="vieras";25314438]Tuohan on aika vähän sähkölaskuksi, jos koko talo on sähkölämmitteinen! Itse maksan enemmän.

Soitat perintätoimistoon ja pyydät lisää maksuaikaa, ei siinä muuta ihmettä tarvita. (Eikä ne teitä mätkimään tule, vaikka maksaisit sen vasta seuraavasta palkasta. Jotain korkoja saattaa taas periä, osaavat olla veemäisiä kyllä.) Mutta itse olen useinkin sopinut maksuajan pidennyksestä laskuihin, kyllä sinne kehtaa soittaa.[/QUOTE]

Suostuukohan ne sopimaan mun kanssa kun se lasku on meidän vuokranantajan nimissä?

S-tilillä oli 82e ja rapiat, enää puuttuu siis 54e. :)

Nostat Visalta.

Jos se ei onnistu, niin kerjäät lisäaikaa laskun maksulle, ja sitten muutatte halvempaan asuntoon jossain vaiheessa. Sellaiseen, missä sähköön ei mene 136 €/kk ja jossa asuessa ei tarvitse ottaa velkaa miehen isältä tai keneltäkään muultakaan jotta rahat riittäisi ihan peruselämiseen.

Se olisi minusta fiksua.

:D Nyt varmaan putoat tuolilta, mutta mulla on odottamassa tuolla 310€:n sähkölasku kahdelta kuukaudelta. Siirrosta tulee vielä toinen mokoma lisää... :whistle: Mutta ei, en ole muuttamassa kehoituksestasi yhtään minnekään, vaikka pitäisit minua kuinka tyhmänä. Minä kun en paikallisiin vuokraloukkoihin lähde, missä ei ole naapureina kun pulsuja ja muita hörhöjä, kun kuoleman edessä korkeintaan.

Yhteistyössä