Mistä löytyy mun unelmapaikka Suomessa? Antakaa vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja drömmingsdbådan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

drömmingsdbådan

Vieras
Mun unelmapaikkani olisi sellainen ehkä vähän unenomainenkin pieni kaupunki tai kyläkeskus, joka olisi veden äärellä. Siellä olisi kauniita taloja ja myös vanhoja sellaisia. Ihmisläheistä arkkitehtuuria siis, ei kovin nykyaikaisia betoni-lasikuutioita vaan enempi 80-luvun valkoinen tiilitalomeininkiä.. Isoja pihoja. Sellainen rantakahvila sieltä pitäisi myös löytyä. Ja iso laituri jossa on valota ja jonne voi hämäränä syysiltana mennä kävelemään. Toki voi myös olla isomman järven rannalla tai niin, että vettä löytyy aika läheltä. Palveluita olisi myös oltava, ainakin ruokakauppa ja liikuntaharrastusmahdollisuuksia. Paikka olisi lämminhenkinen, mutta silti ei kovin paljoa kaikki-tuntee-kaikki -meininkiä. Rakentaminen melko väljää, mutta tiiviitäkin alueita voi olla. Tämä voi olla yksi kaupunginosa jossain tai sitten ihan oma paikkansa.

Kysymys siis kuuluu: MISSÄ (Suomessa) löytyy tällainen, mun toivepaikkani? Jokaista paikkaa en kerkeä koluamaan joten kysynkin nyt teiltä, jos satutte asumaan tai olette käyneet tällaisessa paikassa?

Muut kohdat täyttyy, mutta kaupunki ei ole kovin lämminhenkinen (paitsi kesällä hetken) ja kaikki kyllä tuntevat toisensa. Jos ei haittaa niin sun unelmien paikka löytyy länsirannikolta,

Uusikaupunki.

Raahe on kyllä todella kaunis kaupunki, jopa vähän sadunomainen. Meri on läsnä todella vahvasti ja vanhassa raahessa kävellessä voi tuntea olevansa 1800-luvulla. On yksi parhaiten säilyneistä 1800-luvun puutalokaupunginosista maassamme. Löytyy paljon museoita, kulttuuria, taiteilijakoteja.. Liikuntamahdollisuudet ovat erinomaiset, kauppoja on sopivasti, välimatkat ovat erittäin lyhyet. Ihmisiäkin on sopivasti, ei liikaa, eikä liian vähän.

Rantakahvila löytyy, laitureita ja uimarantoja löytyy, jopa ihan keskustassa, pururatoja, luonto on lähellä. Hyviä marjastus-, sienestys ja kalastuspaikkoja lähellä.

Minä rakastuin tähän kaupunkiin.

"Pahoin" pelkään että tosiaan länsirannikolla se on, tätä olen vähän tuumaillut.. Hangossa, Naantalissa, Vaasassa ja pikaisesti Uudessakaupungissakin olen käynyt, näissä on vähän sitä jotain! Tammisaaressa myös vähän samanlaista, laituri ainakin ;) Niin, yksi kriteeri on myös tuo ruotsinkielisyys, itse kun en puhu, niin ei tunnu niin kotoisalta jos kaikki näyteikkunat ja muut sellaiset on ruotsiksi..

Lisää paikkoja saa laittaa! Tämä päivä meneekin googlatessa ;)

Ei siinä länsirannikossa mitään vikaa ole =) En kylläkään tunne sieltä ketään, että sen puoleen siellä ei oikein ole sukulaisia tai muitakaan sitten..

Up up! Lisää ehdotuksia? Millainen paikka on Merimasku?
Lisäiskö se uusia potentiaalisia kohteita jos vielä luonnehtisin, että sellainen tietty takavuosien glamour saisi myös näkyä jotenkin.. Kike Elomaa, Ressu, Katri Helenan "mä saavuin vanhaan rantakahvilaan, se ennen puoltayötä suljetaan ..." Tätä tyyliä =)

Yhteistyössä