Mistä löydät pitkäselkäiset t-paidat?

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Ny meni hermo. Katselin itseäni peilistä ja tämä henkkamaukan t-paita ulottuu napaan asti (siis vain), kun seison ryhdikkäästi. Jotkut logg:t sentään ovat pidempiä. Ja tuntuu, että suurin osa paidoista vain senkun kutistuu pesu pesulta.

Hätähuuto: Mistä ostat pidemmät "muotoon" leikatut teepparit. Ei mallia teltta vaan mielellään sellaiset, jotka ovat hoikkaa mallia ja venyvät utareiden kohdalta. Mutta jotka rinnoista huolimatta peittävät tuon masumakkaran :ashamed:

Ei kai kaikki palstalaiset käytä teininapapaitoja?

Olen kokeillut Vero Modat, H&M:t, Lindexit sun muut. Jopa kalliimpiakin merkkejä on tullut ostettua kuten Sand ja Gant. Kaikilla sama ongelma, eka pesussa paita kitsahtaa ja siitä todella tulee napamalli. NANSOLLA on hyvä vartaloa myötäilevä malli, joka kestää ja on vähän pidempi malliltaan. Olen hamstrannut niitä useita, myös pitkähihaisia... Perusvärejä ainakin löytyy (mulla mustia ja valkoisia). Helsingissä on ainakin Nanson oma myymälä, Vantaalla tehtaanmyymälä, mutta siellä ei aina ole tuota mallia saatavana.

Mulla ei ole ollut ongelmia juuri Loggin raitapaitojen kanssa. Niissä M-koko on ihan passeli, yleensä. Mutta ihan peruspaitoja myös tarvitsisin, yksivärisiä.

Oikeasti en ole pitkäselkäinen, vain muuten vaan pitkä. Rintojen takia tuo pituus näyttää tulevan ongelmaksi. Isommissa koossa tulee yleensä leveyttä - ei pituutta.

Tai alle pitkähelmainen, vartalonmyötäinen "painija"toppi. Aiemmin ainakin JCstä löytyi useissa väreissä ja koossa. Kyseiset paidat säilyttäneet hyvin värinsä ja joustavuutensa tiuhassakin käytössä/pesussa.

minulla mahamakkarat hilaavat aina paitoja ylös... on siinä sitten kiva kesäpäivänä työntää rattaita ja toisella kädellä vetää toppia alas 5min välein.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Mutta ihan oikeasti miksi et hyödynnä masutuubeja?

Mä en halua korostaa vyötäröä enkä tykkää kerrospukeutumisesta niin paljoa.

Missä niitä siis myydään?

ööö, eihän siinä vyötärö korostu. Ne on nimenomaan sitä varten, että lyhyitäkin paitoja voi käyttää ilman että selkä ja vatsa vilkkuu. Myydän esim. H&M mama-osastolla. Löysää trikoota, ei sillä saa mitään makkaroita sullottua piiloon tai korostettua tiettyä osaa. Se vain todellakin pidentää vaatteetn pituutta liki huomaamattomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli-80:
minulla mahamakkarat hilaavat aina paitoja ylös... on siinä sitten kiva kesäpäivänä työntää rattaita ja toisella kädellä vetää toppia alas 5min välein.. :/

Kannattaa kokeilla kokoa suurempaa toppia, jolloin mahamakkaroiden hilaamiskyky paitaa ylöspäin on huomattavasti pienempi. testattu on.

Mutta ihan oikeasti miksi et hyödynnä masutuubeja?

Mä en halua korostaa vyötäröä enkä tykkää kerrospukeutumisesta niin paljoa.

Missä niitä siis myydään?

ööö, eihän siinä vyötärö korostu. Ne on nimenomaan sitä varten, että lyhyitäkin paitoja voi käyttää ilman että selkä ja vatsa vilkkuu. Myydän esim. H&M mama-osastolla. Löysää trikoota, ei sillä saa mitään makkaroita sullottua piiloon tai korostettua tiettyä osaa. Se vain todellakin pidentää vaatteetn pituutta liki huomaamattomasti.

Katsoinkin jo henkkamaukan netistä. Värivaihtoehdot olivat ruhtinaalliset musta ja valkoinen...Kyllä se vyötärö minusta korostuu, jos turkoosin, ruskean, pinkin tms paidan kanssa noita käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Mä ostan lähinnä New Lookin ja Topshopin tall-mallistoista. En kyllä tiedä toimittavatko Suomeen.

Mulle on pituuden takia kaikki normaalimitoitetut vaatteet liian lyhyitä.

Housuissa tuntuu että mulla on vain pari kolme vaihtoehtoa, jotka käyvät. YourFace extra long, Andiata ja joku Stokkalla myytävä. Muut ovat lyhyitä lahkeista tai pehva ei ole muotoiltu pyöreäksi :).

Ennen paidat eivät tehneet tuskaa, mutta imetyksen jälkeen on tullut paluu arkeen - todellisuuteen.

YourFacella oli kyllä muutamia malleja pidennetyllä paidanhelmalla. Ehkä painun sinne, mutta värivalikoima oli ankea. Ja tsekkaan nuo Nansot.

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Espritin T-paidat

Minullakin on pitka selka ja olen Espritin paidat todennut parhaimmiksi.

Siis peruspaidat vai jotain muita malleja? Mulla ainakin noi jää lyhyeksi noi peruspaidat. Tai heiluu just ja just matalavyötäröisemmän housun kauluksen kohdalla. Eli kumartuessa, liikkuessa paikat näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Espritin T-paidat

:D Ei todellakaan. Kittanoita nuo ovat. Taas pistin pari paitaa rätiksi.

Mulla on Espritiltä pitkiä, muotoon leikattuja t-paitoja. Kyllä Espritillä on pitkiäkin malleja.

Siinä tapauksessa pitääpä mennä tarkemmin katsomaan tuota valikoimaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Espritin T-paidat

:D Ei todellakaan. Kittanoita nuo ovat. Taas pistin pari paitaa rätiksi.

Mulla on Espritiltä pitkiä, muotoon leikattuja t-paitoja. Kyllä Espritillä on pitkiäkin malleja.

Siinä tapauksessa pitääpä mennä tarkemmin katsomaan tuota valikoimaa.

Juu. Ne ei oo niitä perusmalleja, vaan kalliimpia. Mutta sieltä löytyy tosi kivoja malleja ja mulla on mm. sellainen pepun alle yltävä, tosi kiva paita ihan ohutta trikoota. Lempipaita ollut tänä kesänä :)

Yhteistyössä