mistä löydät omaa aikaa ja rahaa omiin tarpeisiisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja geena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies hoitaa muksut jos lähden kavereiden kanssa ulos, appi tai mun vanhemmat hoitaa jos tahdotaan olla miehen kans kaksin. Yksin saan olla välillä kun mies lähtee muksujen kanssa isälleen, kauppaan tai pihalle.
Rahaa taas saan tililtä, jos on isompi meno niin sit hoidan laskut ja ruoat sillein että jää vähän yli. Mä kun kuitenkin pyöritän meiän rahataloutta, niin mulla on mahollisuus sumplia raha-asioita helposti :D

Laitan lapset pauselle tai stand-by-tilaan. :whistle:

Kerran oli ystävätär täällä lasten kanssa, kun äijän kanssa kävimme konsertissa, joskus ovat olleet melkein kaikki joko sedän tai isovanhempien luona... Eipä taida meillä äijän kanssa siis olla yhteistä "laatuaikaa" lasten hereillä ollessa.

Pääsen viettämään yksin tai ystävien kanssa laatuaikaa lähes aina halutessani kuten miehenikin. Toinen meistä on kotona lasten kanssa. Yhdessä emme ole kyllä käyneet missään pitkään aikaan. Hmm... Pitää järjestää jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Pääsen viettämään yksin tai ystävien kanssa laatuaikaa lähes aina halutessani kuten miehenikin. Toinen meistä on kotona lasten kanssa. Yhdessä emme ole kyllä käyneet missään pitkään aikaan. Hmm... Pitää järjestää jotakin.

Meillä oli kesällä teltta saunalla... omaa aikaa varten :saint: :kieh:

Annan muksun miehen hoitoon ja lähden hurvittelemaan. Ja jos omalla tilillä ei oo rahaa, pyydän mieheltä. Jos mies ja minä halutaan kahdenkeskeistä laatuaikaa, muksu menee mummolaan miun äidin hellään huomaan.

no esim huomenna palaan taas tallielämään ja revin aikaa itselleni sen 2h...että pääsen ratsastamaan..voipi olla paikat kipeenä huomisen jälkee..ja tytön isä tulee katsomaan tyttöä :)

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Meillä oli kesällä teltta saunalla... omaa aikaa varten :saint: :kieh:

Meillä muuten mahtuisi teltta terassille oikein mainiosti...
Olemme muutaman kerran tehneet autoretkiä ympäri Suomea, kun isovanhemmat ovat olleet lapsenvahteina. Anoppi tarjoutui tuossa kesällä antamaan meille omaa aikaa nyt tässä syksyn aikaan. Pitääkin ottaa asia puheeksi miehen kanssa.

Yksin - jätän hoitoon miehelle (1-2 krt viikossa)
Kavereiden kans - jätän hoitoon miehelle (muutaman kerran vuodessa)
Miehen kans kahdestaan - jätetään hoitoon jompaan kumpaan mummulaan tai sukulaiselle

Jos haluan omaa aikaa, niin mies silloin hoitaa lapsia. Mutta jos miehen kanssa halutaan mennä jonnekki kahdestaan, niin sillo se pulma yleensä onkin, että minne lapset saadaan. Naapureina meillä yx ainut perhe, jota voidaan käyttää hoitajina, mutta niillä itselläänki paljo lapsia, joten sinne ei kauhean usein kehdata lapsia viedä.
Sitten taas mun vanhemmat asuu niin kaukana ja miehen vanhemmat taas huonokuntoisia.
Joten meillä harvassa ne kerrat, kun yhdessä jonnekki päästään. Kesäkuussa -08 olimme katsomassa BonJovia kahdestaan. sen jälkeen ei ollakkaan missään kahden käyty.
Mutta mistä sit rahaa omiin menoihin...usein liikaa rahaa ei oo, kun kaikki ylimääräiset pennoset menee lainan maksuun tai auton korjaukseen. Mut välillä jotain pientä luksusta sentään on.
Nimimerkillä veronpalautuksia odottava :D

Jos halutaan miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, niin viemme lapset jommankumman vanhemmille tai sitten lastenhoitaja tulee meille kotiin siksi aikaa. Omaa aikaa (yksin tai ystävien kanssa) saan arkisin lastenhoitajan avulla, viikonloppuisin mies tykkää viettää mahdollisimman paljon aikaa lasten kanssa, joten silloin se ei ole ongelma. Hyvän tukiverkon avulla toisin sanoen homma toimii ainakin meilllä. :) Rahan puolesta meillä on onneksi ihan hyvä tilanne, tosin töitäkin on sen eteen tehty (ja tehdään edelleen).

Uusimmat

Yhteistyössä