Mistä kissa tai pari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kissaton

Vieras
Mistä löytäisin kissan? Ikää saisi olla 12vko-3v, värillä ei väliä, hesyt, kodittomat. info, rekkurescue ym. ilmoitussivut käyty läpi, mutta mistään ei vaan liikene meille yhtä tai kahta kissaa, vaikka tarvikkeetkin olisi valmiina. Alkaa jo turhauttaa tämä etsiminen.

Ai, ihme juttu, kun apula ja nuo muut palstat on aina mun selatessa pullollaan kissailmotuksia... Myös kauppojen ilmoitustauluilla on lähes joka viikko ilmoituksia maatiaisista. Entäs face ja muu "puskaradio"? Noita kissoja kun on AINA jollain antaa.

apulat, facebook ryhmät, keltainen pörssi, tori.fi, kaikki pengottu ja noin tuhanteen ilmoitukseen vastattukin. Kun ei onnaaa niin ei onnaa. Helsingissä asutaan, haku onnistuu uusimaan alueelta.

Ei ole päihdeongelmia. En tiedä, onko esteenä sitten lapset 2 ja 3v.? Aikaa ja motivaatiota huolehtia kissoita löytyy ja myös rahaa hoitaa kissoja ja käyttää eläinlääkärissä säännöllisesti.

Me otettiin kissanpentu lehti ilmon perusteella aikoinaan ja siihen paikkaan oli haastattelu millaisiin oloihin tulee ja maksu oli useamman kympin sekarotuiseta pulliaisesta. Ei ole aina siis itsestään selvyys. Mut laita oma ilmoitus, että otetaan kissa ja odottelet rauhassa kunnes alkaa puhelua tulla. Kohta on pentuja taas tarjolla pilvin pimein kun kevät kiima saa tulosta aikaan :D

Jos olet ollut Hesyyn yhteydessä niin onko sieltä annettu joku syy, miksi eivät teille kissaa antaisi? Kuulostaa oudolta, kissoista kun on jatkuvasti ylitarjontaa. Kokeile laittaa oma "ostetaan kissa/kissat"-ilmoitus esim. Apulaan.

Minä odottaisin että lapset isompia. Mä sain ekan kissani 7-vuotiaana ja kyllähän mä sitä aikalailla rääkkäsin... Kissaparka. Jälkeenpäin ajateltuna tuli aika paha mieli. Lapsi vaan ei ymmärrä vielä. Noin 10-vuotiaana jo kykenee ajattelemaan eläintä erillisenä tuntevana olentona.

Omakin ilmoitus on jo laitettu, tosin vain kissanpennusta. Auttaisikohan, jos laajentaisi siin'kinikä-haitaria. Ja tosiaan kissasta oltaisiin valmiita maksamaankin useampia kymppejä tai leikkaus ja rokotuskulut, mutta ei vaan löydy :/ Ehkei meidän perhettä sitten vaan ole tarkoitettu kissanomistajiksi.

Lapset ovat vielä niin pieniä, että en tiedä millaisessa tilanteessa olisivat kissan kanssa kahden ilman valvontaa. Eikä kissa missään nimessä ole tulossa lasten leluksi.

Meidän kissa tuli kun olin raskaana ja toinen lapsi kolme vuotias. Minusta se oli hyvä aika kun kissa tottui heti lapsiin ja lapsille opetin heti pienenä miten kissaa kohdellaan.

"Minä odottaisin että lapset isompia. Mä sain ekan kissani 7-vuotiaana ja kyllähän mä sitä aikalailla rääkkäsin... Kissaparka. Jälkeenpäin ajateltuna tuli aika paha mieli. Lapsi vaan ei ymmärrä vielä. Noin 10-vuotiaana jo kykenee ajattelemaan eläintä erillisenä tuntevana olentona."

Vanhempien asia on opettaa lapsille, miten eläimiä kohdellaan, ja valvoa lasten touhuja, sekä järjestää tilat sellaisiksi, että eläimellä on mahdollisuus halutessaan vetäytyä rauhaan lapsilta. Aikuinen kissa saattais kyllä olla pentua parempi vaihtoehto pikkulasten kanssa, koska osaa jo paremmin pitää huolen itsestään. Tosin täytyis sitten löytää sopiva tasapainoinen yksilö, ettei kuitenkaan tuu mitään lapsille vaarallista äkäpussia. Pentuaika vaikuttaa tosi paljon siihen, miten seurallinen, sylissä viihtyvä yms. kissasta tulee. Joten jos aloittaja ottaa pentukissan, niin kannattaa todella tarkasti vahtia ettei lapset pääse säikyttelemään ja retuuttamaan pentua, jottei siitä tule arka ja/tai vaikea käsitellä.

Minä olen vapaaehtoisena löytöeläinkodissa (en tosin Suomessa), ja meillä on kyllä aina runsaasti kissoja tarjolla. Me tarkistetaan aina, että kissa päätyy sille sopivaan kotiin, esim. kaikki löytökissat eivät sovi lapsiperheeseen, koirien tai muiden kissojen kanssa. Mutta näin keväällä on pentujakin todella paljon eikä meillä ainakaan ole mitään rajoituksia lasten määrästä tai iästä kunhan perhe on muuten ok ja kissa sopii lapsiperheeseen. Joskus kuitenkin samasta kissasta, etenkin pennuista tai sosiaalisista kissoista saattaa tulla useita hakemuksia, jolloin tietysti vain yksi voi sen saada. Ehkä teille on käynyt näin?

Meillä on kyllä myös "musta lista" ihmisistä, joille ei kissoja anneta (esim. aiempi tuomio eläinrääkkäyksestä tms.). Luulisi siis, että teillekin löytyisi tällaisesta paikasta kissa. Jos teillä on todellakin kaikki kunnossa, niin jatkakaa yrittämistä sitkeästi, kyllä se oikea kissa löytyy!

[QUOTE="harmaa";29862307]Minä olen vapaaehtoisena löytöeläinkodissa (en tosin Suomessa), ja meillä on kyllä aina runsaasti kissoja tarjolla. Me tarkistetaan aina, että kissa päätyy sille sopivaan kotiin, esim. kaikki löytökissat eivät sovi lapsiperheeseen, koirien tai muiden kissojen kanssa. Mutta näin keväällä on pentujakin todella paljon eikä meillä ainakaan ole mitään rajoituksia lasten määrästä tai iästä kunhan perhe on muuten ok ja kissa sopii lapsiperheeseen. Joskus kuitenkin samasta kissasta, etenkin pennuista tai sosiaalisista kissoista saattaa tulla useita hakemuksia, jolloin tietysti vain yksi voi sen saada. Ehkä teille on käynyt näin?

Meillä on kyllä myös "musta lista" ihmisistä, joille ei kissoja anneta (esim. aiempi tuomio eläinrääkkäyksestä tms.). Luulisi siis, että teillekin löytyisi tällaisesta paikasta kissa. Jos teillä on todellakin kaikki kunnossa, niin jatkakaa yrittämistä sitkeästi, kyllä se oikea kissa löytyy![/QUOTE]

Uskon että meillä olisi hyvä koti kissoille, miehellä ja minulla on kummallakin ollut eläimiä lapsuuden kodissa ja yhteisessä kodissa pääosin pieniä eläimiä, kuten marsuja, rottia ja hamstereita. Kaikki eläimet ovat saaneet kuolla luonnollisen kuoleman vanhoina, ellei ole jouduttu lopettamaan kasvainten takia. Ainakaan Eläintenrääkkääjien listalta ei pitäisi kyllä meidän kummankaan nimiä siis löytyä :)

Uskon että meillä olisi hyvä koti kissoille, miehellä ja minulla on kummallakin ollut eläimiä lapsuuden kodissa ja yhteisessä kodissa pääosin pieniä eläimiä, kuten marsuja, rottia ja hamstereita. Kaikki eläimet ovat saaneet kuolla luonnollisen kuoleman vanhoina, ellei ole jouduttu lopettamaan kasvainten takia. Ainakaan Eläintenrääkkääjien listalta ei pitäisi kyllä meidän kummankaan nimiä siis löytyä :)

Kuulostatte kyllä ihan hyvältä kodilta, jote eiköhän ole käynyt vain niin, että joko samaan kissaan on ollut niin paljon kiinnostusta, että joku toinen on sen saanut tai sitten on katsottu, että kissa ei sovi lapsiperheeseen. Jatkakaa etsimistä, kyllä se löytyy. :) Parempi joutua hieman odottamaan ja löytää oikea kissa kuin aiheuttaa lapsille tai kissalle turhaa stressiä väärässä kodissa.