Mistä kannattaa ostaa tuttipullot, harsot, kylpyamme, imetystyyny yms.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sakuliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sakuliini"

Vieras
Esikoinen tulossa ja olen keräillyt listaa noista ostettavista "pikkutavaroista", joita tuntuu olevan paljon. Vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä, vaatteita yms. Olemme saaneet tai ostaneet kirpparilta kun sopivia on löytynyt. Mutta mistä siis nuo kaikki pikkutavarat kannattaa ostaa vai onko paljoakaan hintaeroa esim. Prisman tai lastentarvikekaupan välillä? Olisi kiva ostaa ainakin lähes kaikki kerralla. Tai Kannattaako käyttää esim. Jotain nettikauppaa?

Pikkutavara kannattaa hakea ikeasta. Vaunut, turvakaukalo kannattaa ehkä tilata netistä sitte kun on käynyt paikanpäällä muutamassa lastentarvikkeessa vertailemassa, lukenut kaukaloiden turvallisuustestejä jne. Valitettavasti noidennhankintaan joutuu käyttämäön aikaa.

Mä ostaisin tuttipullot sun muut ihan tyyliin Prismasta, samoin ammeet tosin meidän amme on Ikeasta koska maksoi siellä vitosen. Imetystyyny on musta ihan turhake, ja kannattaa muutenkin vähän vältellä ns. vauvaliikkeitä, koska yleensä niissä on hinnat tosi korkealla ja myynnissä kaiken maailman turhakkeita, joilla yritetään rahastaa tuoreita vanhempia. :D Harsoja mä en ostanut yhtään, pärjäsin äitiyspakkauksessa tulleilla ja jollain kotoonta löytyneillä lumppupyyhkeillä.

No kannattaa miettiä ihan ensiks mitä oikeesti tarvii valmiiks. Esim imetystyyny voikin olla ihan turha. Tuttipullojakaan en ole ostanut valmiiksi kun niitä saa joka marketista. Ammeen ostin ikeasta ja aika paljon oon ostanu facebookin kirppiksiltä. Vaunut on lastentarvike liikkeestä kun haluttiin ihan tietynlaiset ja saatiin niistä ihan hyvä tarjous. Harsot+muun pikkutavarat ostan sitten prismasta kun siellä käyn muutenkin ja saan si bonusta.

[QUOTE="jjj";27503630]Harsoja mä en ostanut yhtään, pärjäsin äitiyspakkauksessa tulleilla ja jollain kotoonta löytyneillä lumppupyyhkeillä.[/QUOTE]
Nuykyään tulee äp:ssä vaan yksi harso. Mä käytän valkoset kestiksissä joten aion ostaa pari kolme värillistä pukluräteiks.

Itse oon kans sitä mieltä että imetystyyny on ihan turha. Tuttipullokin saattaa olla turha ja niitä voi tarvittaessa ostaa ihan marketista ruokaostosten yhteydessä. Voisin sanoa että kaiken pikkutavaran saa edullisesti (ja ihan laadukasta tavaraa silti) marketista tai ikeasta.
Kaveri osti eurokankaasta valkosta harsokangasta ("saa kestiksiin ja pukluräteiks halvalla kun tekee ite") ja myöhemmin mä ostin name it-merkkisiä kivan värisiä&kuviollisia harsoja paketin ja se tulikin ite ostettua kangasta halvemmaks..

Mun mielestä imetystyyny oli yksi parhaita hankintoja, mutta kaikki ei koe sitä tarvitsevansa. Kannattaa muistaa, että sitä tavaraa voi hankkia sitä mukaa kun tarvitsee; esim. tuttipulloja voi alkuun olla vain yksi olemassa "kaiken varalta", ja jos siirrytte pulloruokintaan, ostat vasta sitten lisää. Ja kerralla ei kannata ostaa isoa kasaa samanmerkkisiä, kun kaikki vauvat ei huoli kaikkia. Sama tuttien kanssa, jos sellaista aikoo käyttää. Välttämättä vauva ei huoli sitä ollenkaan tai vain tietty malli saattaa kelvata, joten ei kannata ostaa varastoon pakettikaupalla jotain tiettyä tuttia :)

Täällä ei ole ikeaa lähellä, mutta sieltä vissiin saisi todella halvalla tavaraa. Me ollaan ostettu ihan prismasta, citymarketista ym. ja jotain lastentarvikeliikkeestä. Lastentarvikeliikkeessä on yleensä kalliimpaa ja sieltä ollaan ostettu jotain jos muualta ei ole löytynyt mieleistä/tarvittavaa.

Yhteistyössä