Mistä johtuu paha haju talossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Käytiin katsomassa erästä taloa, ja siellä oli paha haju. En osaa eritellä mistä se tuli. Talo on rakennettu 70-luvulla, ja se on pintarempattu kokonaan. Talossa asuu kissa, lähteekö niistä outo ominaishaju?:O

Ei kissat haise. Kissan hiekkalaatikko voi haista, ellei sitä puhdisteta säännöllisesti, tai kissa voi tehdä tarpeitaan nurkkiin syystä tai toisesta, mutta itse kissa ei haise, jos on terve.

Tarkoitinkin niitä kissan eritteitä. Ja mieluiten sellaiset vastaa jotka ei itse kissan kanssa elä, mutta vierailevat kissatalouksissa. Siihenkin kun kuulemma turtuu (hajuun). Itse olen kissoille allerginen eikä tutuilla kissoja olekkaan.

Vain leikkaamattoman kollin merkkauspissa haisee tai sitten kissojen hiekkalaatikko. Kaverillani on 5 kissaa eikä siellä haise millekään! Vanhoissa taloissa taas on usein "mummolan haju" tai kellarimainen haju joka meinaa kosteusvauriota ja lievemmässä tapauksessa vaan sitä, että talossa ei ilma vaihdu minnekään. Älä osta. Terve talo ei haise.

Eli rakenteissa kasvava home tai sienet voivat aiheuttaa epämiellyttävää tunkkaista hajua (erikseen on vielä vanhalle talolle tyypillinen haju, mutta koskettaa lähinnä ennen 60-lukua rakennettuja)...ja nämä siis aiheuttavat astmaa, allergiaa jne. ...erittävät myrkkyjä. 70-luvun talo, jossa remontoitu ja haisee...EN OSTAISI!!!!!!!!!!!!

Mun mielestä monissa taloissa, joissa on kissa, haisee. Varsinkin kerrostaloasunnoissa joissa on kissa, haisee melkein aina samalta :D Samoin haisee yleensä jos on vaikka gerbiilejä tai hiiriä. Mutta kun ei tiedä millainen se haju oli, niin on vähän vaikea sanoa, mistä voisi johtua.

Yhteistyössä